mai 20, 2024, 15:30:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan smalne inn forstilling?  (Lest 1533 ganger)
LCK
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« på: juli 15, 2010, 10:48:50 am »

Hei. Tenkte jeg skulle prøve og smalne inn forstillinga mi.
Skal smale den 4".
Er det da lettest å dele den på midten å sveise inn senkere, og så dele den ute ved demperfestene på hver side og smale den der?
For å slippe å flytte remmefestet?
Jeg kan ikke sveise så dette har jeg fått hjelp til.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juli 15, 2010, 11:16:29 am »

modell på bil?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: juli 15, 2010, 11:23:00 am »

Søk på forumet etter Empiboy og se hvordan han laget til en 5" forstilling. Mye lærerikt der.
Loggført

1961 T1 - Custom
LCK
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: juli 15, 2010, 12:11:57 pm »

58 boble med linkpin.
Aha...takk for svar
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: juli 15, 2010, 13:08:03 pm »

forstilling:  http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=5408

åsså fjærpakka: http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=2117
Loggført
LCK
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juli 15, 2010, 13:23:41 pm »

Veldig fin og lett forståelig guide ("for dummies" akkurat slik jeg må ha det Glad )
Takk!
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: juli 15, 2010, 15:49:17 pm »

Kapper du 2" må du kappe tårnene i to og sveise på plate på baksiden. Kapper du den 4" må du sveise om dempertårnene eller erstatte de med laserskjærte plater i 6-8 mm stål. Mange sier at 6 mm er for tynt og det er nok kanskje riktig det.

På 61 modellen min gikk en 50 mm korta (ca 2") ikke på bilen uten litt modifisering av innerskjermene, samme forstilling smatt rett på 62 modellen. 61 modellen har vært krasja i fronten og det har ikke 62 modellen. Dersom bilen din ikke har vært krasja vil forstillinga passe dersom det er 76 cm luft mellom dempertårnene men ville uansett målt på bilen før jeg sveiste det sammen.

Sway-away satsene som de bruker på meanbugs koster bare noen hundrelapper hos norsk paruzzi forhandler.
Loggført

1961 T1 - Custom
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #7 på: juli 15, 2010, 15:54:26 pm »

ellers kan du jo bare ta vekk dempertårnene og kjøre uten dempere
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: juli 15, 2010, 17:43:29 pm »

Hvorfor gjøre det når du kan slippe dette ved å kjøpe nye laserskjærte dempertårn til under tusenlappen ?
Loggført

1961 T1 - Custom
LCK
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: juli 15, 2010, 18:05:17 pm »

Plass ja, skulle akkurat til og banne over dette!!! Etter litt måling ser det ut som det ikke går uten å modifisere tårna. Hadde jeg smalna 2" hadde det kanskje gått på kusehåret Glad
Disse laserskjærte tårna?er det noe jeg kan få kjøpt ferdige?
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #10 på: juli 15, 2010, 20:07:22 pm »

pm
Loggført

1961 T1 - Custom
LCK
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: juli 18, 2010, 20:33:12 pm »

pm

Takk!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!