mai 09, 2024, 08:40:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Electromotive Solgt.  (Lest 1223 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: september 04, 2009, 14:16:12 pm »

Solgt.

« Siste redigering: september 19, 2009, 19:57:48 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 12, 2009, 11:28:33 am »

Solgt.
« Siste redigering: september 19, 2009, 19:56:42 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: september 19, 2009, 07:08:28 am »

Jeg er interresert. Pris?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: september 19, 2009, 16:55:53 pm »

Da har jeg kjøpt dette  Gliser Og i stedet for å kaste fordeleren min, er den til nå til salgs. (009 u/stift se salgstråd)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: juni 16, 2011, 19:44:51 pm »

Tar opp denne igjen, i tilfelle det kan ha interresse for andre. Det MPV anlegget har jeg brukt siden jeg kjøpte det, fungerte meget bra.
Nå har jeg dette "til overs" og lurte på å sette det på turbomotren min.
Vet du Jærva hvordan er greit å få trekke ned tenning med dette settet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 16, 2011, 20:07:44 pm »

Tar opp denne igjen, i tilfelle det kan ha interresse for andre. Det MPV anlegget har jeg brukt siden jeg kjøpte det, fungerte meget bra.
Nå har jeg dette "til overs" og lurte på å sette det på turbomotren min.
Vet du Jærva hvordan er greit å få trekke ned tenning med dette settet?

Kunne kanskje ha vært greit å lage en egen tråd om dette her, men,.

Du får kjøpt map-sensor bla. som kan kobles til dette. Hvis du går inn på siden til electromotive, så finner du info der : http://www.directignition.com/pdf_files/hpv1.pdf 
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: juni 16, 2011, 20:56:35 pm »

Takk  Blunker
På den linken sto det ikke noe om Map og turbo, men de hadde en løsning for NOS som kan virke?
Nemlig at du stiller inn den senkede tenningen som fast på det turtallsområdet turboen skal virke, så setter du inn et potensiometer og dobbeltvirkende rele. Da virker dreiepotmeterinstillingen når releet ikke får signal fra turbotrykkmåleren, og den faste innstillingen når måleren gir signal pga trykk...

NITROUS OXIDE TIMING COMPENSATION
When using an HPV-1 on an engine with nitrous, you will want to retard the ignition timing when spraying.
This can be done by setting the advance curve of the HPV-1 to reflect the timing values for when the engine
is on the bottle, and then using a potentiometer and a relay to add in the additional timing when the engine is
being run without nitrous oxide. The drawing below shows how to hook up a relay equipped with a normaly
closed terminal (pin 87a) so that when the nitrous solenoid is powered with 12 volts, then the voltage from
the potentiometer, going to the MAP terminal is interupted, and the HPV-1 goes back to the knob only timing.
The voltage from the potentiometer dictates the additional advance linear from 00 at 0volts to 150 at 5 volts.

Men den svakeste linken her er vel den billige trykkføleren for turbotrykk. Ser ut som en liten dobbe som følger med isfiskestanga..

Så jeg får lese videre..  Blunker
« Siste redigering: juni 16, 2011, 21:09:52 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!