mai 14, 2024, 03:40:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: får ikke varer man kjøper inne på forumet  (Lest 6828 ganger)
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« på: mars 08, 2012, 23:42:05 pm »

er det noen som har opplevd å ikke få di varene dem har betalt for her inne på forumet? jeg har kjøpt noe som selger mener han ikke sender før pengene er inne på konto. det er snart en måned siden jeg overførte og nettbanken min sier han har fått det innkludert navnet hans står og på at han har fått pengene. hva skal jeg gjøre siden han påstår han ikke har fått penger og ikke vil sende varen?
Loggført

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 08, 2012, 23:56:45 pm »

Surt når slike ting skjer. Siden du har "kvittering" på overført beløp, så kan du jo gå videre med det, og i værste fall anmeldelse.
For min del pleier jeg å se på salgsaktiviteten til de jeg handler med. Handler sjelden eller aldri med noen som har få innlegg.
Aldri opplevd denne veien selv, men mange som skal ha og aldri betaler.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #2 på: mars 09, 2012, 00:40:24 am »

Jeg har desverre oplevd dette en gang, den gangen var vi mange som ikke fikk det vi hadde betalt for av samme selger, men heldigvis ordnet det seg tilslutt for min del iallefall, hva som skjedde med de andre kjøperene vet jeg desværre ikke.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #3 på: mars 09, 2012, 01:14:35 am »

Da tror jeg nesten jeg hadde anmeldt karen jeg, så lenge du har bevis på betalingen. Så lenge du har overført penger og han nekter....
Loggført

http://www.typ15.com/                      

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 09, 2012, 01:43:16 am »

Er dette tilfellet har du vert uheldig.
har handlet sjukt mye boblegodis her, og aldri blitt svindla.

håper denne episoden ikke tar fra deg lysta på gode røverhandler her på forumet.  hadde vert gøy å vite hvor mye cash som ble omsatt her i året... Sjokkert

Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #5 på: mars 09, 2012, 07:47:59 am »

han selger hele tiden her inne ser jeg og han har og vært aktiv så jeg anså det som trykt.... og nei jeg kommer ikke til å slutte å handle her inne uansett.. er første gang jeg opplever dette,  Glad
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 09, 2012, 08:15:51 am »

Avvent situasjonen litt. Om han ikke tar til fornuften går det ann å ta det videre derfra.

Anmeldelse? Blir det noe ut av slikt i Norge? Tror ikke det gitt.


Andre fora har egne tråder til å poengscore selgere, men vi er så få på vwnorge at det blir litt for dumt i mine øyne. Du vet jo navnet hans, og kallenavnet hans her inne.

Send han en PM, der du sier at du offentliggjør navnet hans om han ikke gir positiv lyd fra seg.


Mine tanker iallefall.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: mars 09, 2012, 09:07:06 am »

Alle som kan bruke forumets fasiliteter finner selger ved noen få museklikk, så å legge ut navnet er unødvendig.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #8 på: mars 09, 2012, 09:13:32 am »

Noe slikt skjedde meg og, ikke her i landet, men med en selger fra USA. Gikk over ett år, uten at noe skjedde. Jeg valgte å fortelle "omverdenen" om han på diverse forum. Gikk ikke veldig lang tid før vedkommende begynnte å svare på mailer igjen, kom med masse unnskyldninger og gjorde etter hvert opp for seg.
Jeg har ingen sympati med banditter, de bør henges ut, med fullt navn og store bilder.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: mars 09, 2012, 09:20:06 am »

I rene banditt og svindelsaker er jeg enig, men som vi alle vet er det alltid tre sider av en sak.
Ofte når det gjelder kjøp og salg her på forumet så bunner det som regel ned i sløvhet. Er man en banditt da? Neppe.
Men det oppleves nok slikt fra kjøpers side. Jeg venter selv på noen deler som skal sendes og har også noen klistermerker å sende ut som er litt forsinket. Vil ikke påstå at hverken jeg eller han jeg selv venter på er banditter av den grunn. (hmm får sende de i dag tenker jeg nå når jeg kom på det :-) )

I dette tilfelle ville jeg gitt han en klar advarsel og dermed politianmeldt saken dersom det ikke førte frem.
Hvis banken din kan bevise at pengene har gått inn på riktig konto så er jo saken klar og da er det jo ren svindel dersom selger nekter for at pengene er på bok.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #10 på: mars 09, 2012, 09:21:56 am »

Alle som kan bruke forumets fasiliteter finner selger ved noen få museklikk, så å legge ut navnet er unødvendig.

Det var faktisk svært enkelt Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7138
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: mars 09, 2012, 09:29:01 am »

tok under 10 sek, ja Glad
Loggført
vw-t1
Supermedlem
*****
Innlegg: 707
Bosted: Nesodden/Fagerstrand



Vis profil
« Svar #12 på: mars 09, 2012, 09:35:07 am »

Da vet jeg det Blunker
« Siste redigering: mars 09, 2012, 09:40:43 am av vw-t1 » Loggført

Vw Boble 1200 65mod FERDIG.
07 Mercedes benz c-klasse
2013 Sachs Madass 50CC/72cc.
58 BMW Isetta Microbil prosjekt, stor jobb. En haug med deler. Trenger deler.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #13 på: mars 10, 2012, 10:06:36 am »

du er sikker på at du har fått riktig kontonummer? jeg har opplevd at selger har skrevet feil kntonr på pm, i min nettbank har jeg ikke muligheten til å krysskjekke personalia mot kontonr, så jeg ber alltid om kntonr etpar ganger for å være sikker .
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
VwPål
Medlem
***
Innlegg: 140
Bosted: Kvam



Vis profil
« Svar #14 på: mars 10, 2012, 10:24:51 am »

Tror ikke du får noe ut av anmeldelse. Har selv blitt utsatt for slikt. Fikk hjelp av slektningen min som er i politiet til og ringe han. Heldigvis hjelpte det,men han sa at slike ting er vansklig og anmelde og få noe ut av
Loggført

Vw
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #15 på: mars 10, 2012, 10:49:02 am »

Eller svare om han har bekreftelse fra banken at pengene er på rett konto.....er jo litt avgjørende det også:) Min nettbank skiller ikke på navn og kontonummer....
Loggført

Mvh

Marius
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #16 på: mars 10, 2012, 17:15:05 pm »

min nettbank så kommer det opp hva navnet på den som mottok pengene... så jeg er sikker på det er riktig kontonummer ja... jeg har kontoutskrift å alt som beviser at pengene er overført til riktig person, men satser på at han går gjennom sin konto og ser det så jeg får varene som jeg skal ha... denne tråden var ikke ment som direkte kun til en person men for å finne ut om noen faktisk har problemer med varer dem kjøper her inne... er greit å vite om sånne ting forekommer ofte...
jeg er inne på flere forum og vet dette er ting som forekommer til tider. selv på finn.no og andre sider har dem sånne problemer. pluss jeg fant heller ingen steder her inne hvor man kan kontakte noen når sånne ting skjer...  eneste er forskjellige moderatorer for hvert sted..
Loggført

Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #17 på: mars 10, 2012, 17:33:40 pm »

Jeg for min del har ventet 2-3 år på ei jakke som jeg byttet til meg i et panser !


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
rubenthorsen
Gjest
« Svar #18 på: mars 10, 2012, 17:51:18 pm »

Har du prøvd å gå inn i nettbank å hente en kopi av betaling kvitering ,og sende den på e-post eller annet til han.
Kan hende det ikke hjelper men på den annen side kan det hjelpe som det gjorde for meg.
Han jeg handlet med hadde tydeligvis ikke kontroll over visa kort bruket sitt ,og mente det var for lite på konto til å gidde sjekke om det var kommet inn.

Lykke til.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: mars 10, 2012, 18:30:17 pm »

Jeg for min del har ventet 2-3 år på ei jakke som jeg byttet til meg i et panser !


Pitt

Du har vel venta en stund på den justeringssaken til fjærbeina også Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #20 på: mars 10, 2012, 18:46:19 pm »

Har du prøvd å gå inn i nettbank å hente en kopi av betaling kvitering ,og sende den på e-post eller annet til han.
Kan hende det ikke hjelper men på den annen side kan det hjelpe som det gjorde for meg.
Han jeg handlet med hadde tydeligvis ikke kontroll over visa kort bruket sitt ,og mente det var for lite på konto til å gidde sjekke om det var kommet inn.

Lykke til.

jeg har sendt han spørsmål om e postadressa han og da slutta han å svare til tross han er her inne ofte... men regner med dette løser seg og som enkelte skriver er at det ikke alltid like enkelt å følge med på kontoen så er nok bare en misforstålse denne gangen skal man se.. en av grunnene jeg skrev her inne er som sagt at det ikke finnes noen steder man kan kontakte noen her inne hvis noe skjer... burde vært en e postadresse eller noe så man kan rapportere ting som ikke stemmer
Loggført

TURBO
Gjest
« Svar #21 på: mars 10, 2012, 19:08:15 pm »

Med unntak av et såkalt strøkent teppesett som viste seg ligne et dårlig vevet lappeteppe fra Romania, som jeg i tillegg betalte overpris for ,har jeg kun positive erfaringer med å handle med personer her på forumet,Synd noen få skal stikke jernstenger i Fuchs-felgene!
Loggført
pvwg
Seniormedlem
****
Innlegg: 275
Bosted: Hedmark, Elverum



Vis profil
« Svar #22 på: mars 10, 2012, 19:31:07 pm »

Har opplevd at par tilfeller å få "gråsten" og blitt lovet gull Gliser ikke noe store beløp.
Men en har jeg betalt for lyktringer og innvendig dørpanel uten å se noe til det. Virket som en grei kar på telefon. Har ringt mobil og tekstmeldinger uten svar. Men det kan ha skjedd noe med fyren. Han har ikke vært aktiv på forumet på meget lang tid. Er som regel en forklaring Gliser Ellers har jag handlet mye her. Og må si at folk er greie å ha med å gjøre Gliser Dukker stadig opp spennende ting i posten Blunker
« Siste redigering: mars 10, 2012, 19:33:16 pm av pvwg » Loggført

-58  1200  T1 capri  L335
-67  1600 Notchback. ( custom prosjekt)
-68  1300- Black   (cal. prosjekt)
-68  1500s Beach buggy - Black/Rainbow flake
-74  1303s Big - Ontario blue
-74  1303s - White ( Rullende, German looker prosjekt)
-93  Suzuki DR 800 Big -Black(verdens største 1 sylindra mc 105mmx89mm luftkjølt)
-99 Chevrolet Thaoe
TURBO
Gjest
« Svar #23 på: mars 10, 2012, 19:39:09 pm »

I dette tilfelle så var selger aktiv igår,så sånnsett burde han ta grep i saken.
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #24 på: mars 10, 2012, 19:42:57 pm »

Få en som bor i nærheten av han til å stikke bort med BALLTRE  Glad
Loggført
1978latebay
Supermedlem
*****
Innlegg: 517
Bosted: Hvittingfoss



Vis profil
« Svar #25 på: mars 10, 2012, 19:46:13 pm »

gidder ikke gjøre stort ut av det.. er ikke så mye penger uansett men er som sagt kun irriterende at sånt skal skje.. pluss hadde gledet meg til varene kom hehe... men overlever dette med en erfaring rikere  Øyerulling
Loggført

TURBO
Gjest
« Svar #26 på: mars 10, 2012, 19:50:20 pm »

gidder ikke gjøre stort ut av det.. er ikke så mye penger uansett men er som sagt kun irriterende at sånt skal skje.. pluss hadde gledet meg til varene kom hehe... men overlever dette med en erfaring rikere  Øyerulling

Irriterende å ikke få det du har betalt for,kjiipt å gå på treff i fremtiden hvor uærlig selger må gå lange "omveier" for å unngå kunder han skylder varer eller pengere.
Er mange brukere her inn men miljøet er likevel lite sånn sett,å det er små irriterende episoder som dette som noen aldri glemmer.

Kanskje man burde lage en "svarteliste" med folk man bør være obs på å handle med?
Jeg benytter ihvertfall enhver anledning til å dele med andre med de jeg har blitt "lurt" av.
« Siste redigering: mars 10, 2012, 19:54:07 pm av Ingar » Loggført
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #27 på: mars 10, 2012, 20:04:31 pm »

er vel bedre å lage en positiv liste.
da kunne man gått inn og redigert sitt eget svar og lagt til flere personer som man har positiv erfaring med etter flere kjøp og salg. for da hadde tråden blitt lettere å lese for andre.
Loggført

T-1 1959
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #28 på: mars 10, 2012, 20:07:20 pm »

Det er trist å se at ikke alle er like ryddige i handlene sin ja. Ser at jeg har tilbudt selger hjelp med frakt i forumekspressen, uten at jeg har fått noen tilbakemelding. Han leser muligens ikke så mye på forumet, men bør jo registrere det om han får pm.
Loggført

Seaside VW Klubb
H-1835
Supermedlem
*****
Innlegg: 1131
Bosted: Skien - Telemark


H-1835


Vis profil
« Svar #29 på: mars 11, 2012, 08:28:16 am »

Huf. Slikt er tragisk. Har kommet fl. Fornuftige innspill her. Håpe dette løser seg. Er jo skjelden en hører om slikt her på forumet. Men mindre morro når det skjer.
« Siste redigering: mars 11, 2012, 08:33:43 am av H-1835 » Loggført

Snorre, 92051229
1958, 1958 og 1953 -1200 T1
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!