Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 178
|
151
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Subaru ej20 J twin turbo
|
på: desember 07, 2017, 09:12:29 am
|
passer denne direkte i bobla eller er det mye og gjøre for å få den til og passe? Definèr mye å gjøre. Hvis du ser bort fra; - At Subaru motoren er vannkjølt - Er bredere med overliggende kammer - Har et helt annet boltmønster for feste til girkassen - Har 230 hester mer en originalt som sannsynligvis vil lage mos av den originale girkassen - Er datastyrt - Har innsprut Så passer den rett inn - tut å kjør! -BB-
|
|
|
152
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Cb Competition Eliminators til gatebruk?
|
på: desember 01, 2017, 11:50:09 am
|
Det går men det finnes bedre topper for gata. Husk også at med mindre du har noen som er CNC portet eller håndportet så yter CE toppene langt mindre en feks Mini Wedge eller vanlig Wedgeport. Jeg betrakter CE toppene som halvfabrikat fra CB.
Tilleggsinfo:
- Med E85 så er det overhodet ikke noe problem med kjøling - Med vanlig bensin så må du bruke isolasjon mellom innsug og forgasser for å unngå at bensinen koker når du stopper motoren. Innsugene til CE er kortere en andre innsug og varmen stiger fort opp til forgasserene.
-BB-
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -64 Notchback
|
på: november 22, 2017, 12:48:36 pm
|
Porsche GT3RS har 82mm spjell, bare til opplysning. Som alltid fra dere så forventer jeg TOP NOTCH håndtverk på hele innsugssystemet. Når bilen er så fin som den er så vil dårligere finish en den vi feks ser fra Singer få strykkarakter! -BB-
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 21, 2017, 09:20:08 am
|
Side note; dette med innkjøring av kam i 20-30 min over 3krpm er jo ikke særlig helsefremmende for motoren forøvrig. Det optimale måtte vært og startet motoren for en rask sjekk etter ulyder/lekkasjer etc. for så å sette motoren rett i en bremsebenk hvor man kan få opp sylindertrykket for å få massert inn de nye ringene skikkelig.
Innkjøring av kam er arbeidsherding satt i litt system. Jeg overfyller motoren med olje + zink tilsettning slik at kammen garantert har nok smøring. Enkel yttre fjør. 2000-2500 omdr i 3 intervaller. Aldri hatt noen problemer med noen kammer. Deretter sjekker jeg oljen før den kastes og setter inn fjørene som motoren skal gå med. Ringene kjøres inn etterpå ved å skamkjøre motoren med mineralolje etter denne oppskriften: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm-BB-
|
|
|
156
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1303 Epilog
|
på: november 17, 2017, 09:43:51 am
|
Takk for at du holder forumet oppdatert med prosjektet ditt Sonic. Dette er helt strålende!
1975 1303S er den eneste modellen jeg kunne tenkt meg og som vi tidligere såvidt har diskutert så får du gi meg beskjed når denne er klar for salg. Dessverre nølte jeg når Roman solgte sin fantastiske low milage (150 000 SEK) bil. Den var den absolutt fineste originalbilen jeg har sett og prisen var helt riktig.
Og bare slik at det er sagt en gang for alle til dem som vurderer Porsche: en bra oppsatt 1303 kjører fletta av en 911 rundt hvilken som helst bane!
-BB-
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW
|
på: november 09, 2017, 17:30:12 pm
|
Slik jeg ser det er det fire mulige grunner til at man ødelegger kammen.
Den første muligheten er at kam og/eller løftere har dårlig kvalitet så de ikke tåler belastningen. Dette kan avhjelpes ved å kjøpe produkter av velprøvd kvalitet. Men også dyre kammer kan gå seg ned (det vet vi alt om). Den andre muligheten er at man har for mye dødgang/klaring så løftere, stenger, vipper og ventiler står og slår mot hverandre. Dette kan avhjelpes med alu stenger og lite (null) klaring på kald motor. Den tredje muligheten er at oljefilmen ikke holder for trykket mellom løfter og kam. Moderne oljer til vanlige motorer har pga moderne miljøkrav nesten ikke sink i seg. Racingoljer har mer. Man kan kjøpe relativt billige tilsetninger og få god beskyttelse. Så enten må man kjøpe dyr olje eller oljetilsetning. Vanlig Biltema olje ville jeg ikke brukt uten tilsetning. Den fjerde muligheten er at man ikke har nok fjærtrykk. Da får man ventilflyt. Bedre med litt for mye fjærtrykk enn litt for lite.
Jens K
Den femte muligheten er at innkjøringen/arbeidsherdingen ikke er utført riktig. Den sjette muligheten er at delene er feilmaskinert og også dette er det mange eksempler på. Så ja... her er det mange fallgruver så det beste er nok å gi mer faen. Kjøp en rimelig kam, kjør på med mer fjørtrykk en du trenger og gjør en skikkelig innkjøring. Funker som bare faen har jeg hørt. Mvh BB
|
|
|
159
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mister oljetrykk...
|
på: november 04, 2017, 16:04:09 pm
|
Ups.....
Ny innkjøring?
Kam er vel innkjørt (arbeidsherdet) forlengst. Frem med merkebånd og sjekk lagerklaringer. Og sist men absolutt ikke minst, en GRUNDIG rengjøring av samtlige oljekanaler for her er sannsynligheten stor for at det ligger dritt overalt.
Stå på og fortsett gjerne med å legge ut detaljerte bilder. Meget interessant og lærerikt.
Mvh BB
|
|
|
160
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Byrkjedal 2017
|
på: oktober 27, 2017, 15:21:49 pm
|
Hvis det er noen fra Sandnes som skal være med på denne turen så ta gjerne kontakt med meg på en PM eller i denne tråden (så holder vi den levende ) Jeg ser etter noen få stearinlys fra støperiet og jeg får ikke anledning til å dra dit selv dessverre. Mvh BB
|
|
|
161
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: dårlig kvalitet WEBCAM kamaksel 163/86B? Erfaringer?
|
på: oktober 21, 2017, 08:15:09 am
|
En ting er å måle. En annen er å vite hva som faktisk kreves og det er her de aller fleste produsentene fullstendig svikter. De ønsker ikke å opplyse om hva som kreves av fjørtrykk på ditt oppsett. De kommer kanskje, hvis man er heldig, med noen tall dem har erfaring med tidligere. Vi har alle forskjellig oppsett og hva som funker hos en person funker kanskje ikke hos en annen med nøyaktig samme kam. Personlig har jeg alltid lagt meg noe over det jeg har fått anbefalt....uavhengig om anbefalingen kom fra en amerikansk gubbe eller en svensk professor. Og jeg har til dags dato enda ikke opplevd å ødelegge en kam eller løftere.
-BB-
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dansken's 55'er
|
på: oktober 20, 2017, 08:14:36 am
|
J@vlig kult! Bøs bil med riktig attitude! På med BF og hansker så er det bare å rulle ned ruta og la albuen chille i karmen. -BB-
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: oktober 19, 2017, 08:35:05 am
|
Simulerte du med eller uten torsjonsrøret? Det beveger seg visstnok under hard påkjenning, så man kan ikke ta utgangspunkt i at det står "i ro" ved påkjenninger. Altså det flekser inn og ut /opp og ned sett i forhold til bunnplaten.
Simulerte med og så ingen defleksjon, men så simulerte jeg ikke en drag start med 500+ hk heller da... Det trenger du heller ikke. Når motor og girkasse er ute rekker det å ta tak i begge gafflene og deretter bruke musklene du har bygget for å bevege dem. -BB-
|
|
|
166
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74
|
på: oktober 11, 2017, 20:02:19 pm
|
Flere grønne = fetere går den. På cruise er det MYE bedre med 1 grønn fremfor 4-5 osv. På cruise kan du, som Dalland skriver over her, leane den ut temmelig mye uten risiko: -BB-
|
|
|
170
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC 2018
|
på: september 15, 2017, 11:06:57 am
|
At det kjøres dragrace på fastsatte tider slik at samtlige har noe å forholde seg til og slik at andre aktiviteter også kan få prioritet.
Feks:
Lørdag: Runde 1 Dragrace 10-14 Runde 1 Slalom 14 - 15 Runde 2 Dragrace 15-18 Runde 2 Slalom 18-19
Søndag: Runde 1 Dragrace 10-13 Runde 1 Slalom 13-14 Runde 2 Dragrace 14-16 Runde 2 Slalom 16-17
Grusrallyet lever på en måte sitt eget liv takket være ivrige arrangører så det er derfor jeg ikke har nevnt det.
Mvh BB
|
|
|
171
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag Week 2017 10-15 Sept.
|
på: september 13, 2017, 06:18:33 am
|
Richie kjører som en 50 år gammel gubbe Dalton hadde den nest høyeste wheelien så langt denne uken og traff nesten betongveggen. I går fikk også se Drag Weeks aller første 7 sekundersrun av en NA bil - helt utrolig! Denne: Den fantatiske Plymouth VIP fra Finland kjørte i går 8.07 og 275 kmt. Den svenske ASSconaen har nå kjørte 7.8-7.9 og er på god vei til å klare et gjennomsnitt under 8.00. Sola skinner, folk går i short og t-skjorte. Speakerne har, om mulig, enda tørrere humor en tidligere. Klart severdig! Mvh BB
|
|
|
173
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: september 02, 2017, 06:31:11 am
|
Disse er nok langt over hva min lommebok tåler BB Men skulle vært virkelig artig å hørt de spille. 250 000,- og jeg tror faktisk at det var det settet du ser på bildet. Eller omtrent like mye som noen små Geithan studiomonitorer -BB-
|
|
|
174
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '67 1500, Cal-looker
|
på: september 02, 2017, 06:27:14 am
|
Det koster å ligge på topp Erlend Viser toppene dine noen tegn til at det har vært varmt? Kanskje en idé å vurdere nye rådebolter og nye lagere når man er i gang? -BB-
|
|
|
175
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "oppskrift" til polering av Fuchs Felger?
|
på: september 01, 2017, 19:11:30 pm
|
Se om du klarer å fjerne lakken kjemisk. Her finner du masse på nettet hvis søker. I USA bruker dem en ovnrens mener jeg å huske. Hva du ikke skal gjøre er mediablåse dem for da blir dem så grove i finishen at du bare skaffer deg masse ekstra arbeid.
Mvh BB
|
|
|
177
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: september 01, 2017, 11:37:58 am
|
Deilig å endelig se slutten og snart kunne kjøre rundt med landets kanskje mest dokumenterte godkjente boble med nesten 200 hk. Velkommen etter får jeg si da ... begynner å bli noen år siden jeg fikk godkjent motor, senk, bremser, seter og bur. Alt skrevet i vognkortet. -BB- Hehe, det var lettere når du var ung... Nope... noen måtte jo gå opp stien.
|
|
|
179
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: september 01, 2017, 07:08:23 am
|
Gratulerer med flott reportasje i D2. Lykkeboden - hifi og bil i skjønn forening Jeg tenkte en stund at det var du som handlet de Infinity IRSV settet som var til salgs her i landet tidligere i sommer. Det hadde vært noen for garasjen -BB-
|
|
|
|