mai 04, 2024, 22:43:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vurderer WBX i T2  (Lest 1781 ganger)
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« på: april 12, 2011, 20:44:27 pm »

Kom tilfeldigvis over en WBX, som jeg nå vurderer å prøve i en 74 T2 Doka. Motornr er GW002772, noe som identifiserer denne som en 1,9L (90HK), og den har innsprut. Har noen erfaring med gode løsninger for radiatortype og plassering?
Etablerer denne tråden for å kunne stille spørsmål underveis, så alle innspill mottas med takk. Upløyd mark for meg dette, men har en hjelper med større teknisk innsikt enn meg.... Ser imidlertid ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt, derfor vil jeg gjerne ha kontakt med noen som har gjort dette før.

Bilen har sin originale 1600 i dag, og WBX`en er også original etter hva jeg vet. Hva med svinghjul/ girkasse?

More to come, håper noen kan bidra med sin kunnskap og erfaringer!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 12, 2011, 20:59:59 pm »

godt valg
meget driftsikker motor , såfremt den er i orden Glad
skal du benytte org 228mm clutch , må du enten skifte til 2.0L clutchus, ev tregner jeg med det går å slipe ut i 1,6 clutchuset
også må du bytte inngående aksel fra 2.0L kasse (har aksel) eller montere nålelager i svinghjul.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2011, 21:07:19 pm »

Se der ja, der var det nyttig info allerede, takker! Bare fyr på med mer Øyerulling
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 12, 2011, 21:09:03 pm »

vil anbefale å beholde mest mulig av det originale kjølesystemet , da er det enkelt å lufte etc.
så blir det å finne en øur løsning for radiator

søkk på brazil bus watercooled Blunker
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: mai 06, 2011, 12:06:36 pm »

Har du kommet noe lenger her?
Vurderer det samme selv, men det er løsningen med radiator og kjølingen som selvsagt bekymrer mest.
Noen som har linker med techtips, eventuelt byggetråder?
Loggført

Member #1 /Spliths venner
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #5 på: mai 06, 2011, 21:16:33 pm »

Jeg har ikke kommet noe lenger, og slik det ser ut nå så blir det muligens 2 liter luftmotor i stedet. Var aldri noe bevisst poeng å sette inn vannmotor, tilfeldigheten gjorde bare at jeg plutselig hadde en slik motor. Fortsatt interessant å høre om hva du finner på hvis du fortsetter prosjektet da, for motoren står nå her den Osteaktig
Loggført
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #6 på: mai 06, 2011, 23:57:12 pm »

Beklager at jeg låner tråden din litt, men betyr dette at GW WBX motoren er rimelig "bolt on" i hvertfall i henhold til girkasse og clutch - dersom det sitter en 2.0 CJ T4 (som i min) i utgangspunktet?  Glad
Loggført

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: mai 07, 2011, 05:28:46 am »

Beklager at jeg låner tråden din litt, men betyr dette at GW WBX motoren er rimelig "bolt on" i hvertfall i henhold til girkasse og clutch - dersom det sitter en 2.0 CJ T4 (som i min) i utgangspunktet?  Glad

Ja, monteringen består vel "kun" av å sveise på bakre motorfeste, eller traversen som den kalles, den matcher ikke helt med type4 motoren, som ser lenger ut.
Pluss en haug med anna småskit, såklart.
Boltmønsteret er likt, såvidt jeg kan se er wbx'en og T1blokka ganske like rent utseendemessig. Også slipper'u alle kjøleblekka Blunker

Dette er mine betraktninger, arrester meg om jeg tar feil.

Loggført

Member #1 /Spliths venner
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 07, 2011, 09:15:23 am »

ja den går rett på kassa, hvis du har  original kasse (091)
svinghjul clutch og alt er likt da.

når du først er i gang burde du vurdert  wbx 2,1 DJ 112hk Rekker tunge  meget sterk og fiin motor.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #9 på: mai 07, 2011, 17:30:04 pm »

Bare lån tråden alt du vil du, interessant info for meg også dette!
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: mai 10, 2011, 11:51:57 am »

ja den går rett på kassa, hvis du har  original kasse (091)
svinghjul clutch og alt er likt da.

når du først er i gang burde du vurdert  wbx 2,1 DJ 112hk Rekker tunge  meget sterk og fiin motor.

men toppene til 2.1 er vel så som så eller er det rykter satt ut av de som ønsker seg billig motor ? Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #11 på: mai 10, 2011, 16:12:48 pm »

Interessant tråd! Er litt i samme tankeboksen som OP. Selv om jeg lurer på et turbo prosjekt. Hvilke blokker og topper er "sterkest" eller best egnet for dette? Beklager for tråd"hijacking" Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #12 på: mai 10, 2011, 21:27:24 pm »

Som sagt, bare hijack away Gliser
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!