mai 04, 2024, 22:21:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vinyl-lakk  (Lest 2054 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« på: april 10, 2008, 13:52:09 pm »

Hei,

om ikke så alt for lang tid forsvinner Ghiaen til lakkereren og blir borte noen uker, så da tenkte jeg at jeg skulle kikke litt på interiøret i mellomtida.

Jeg har fortsatt en diskusjon gående ang farge på interiøret, så for å slippe å måtte ta den diskusjonen (og kostnaden) nå, tenkte jeg at jeg skulle bruke de originale sorte dørsidene i sommer.

MEN, jeg tror sorte dørpaneler blir veldig "hardt" mot den lyse fargen, så jeg så for meg å lakke de jeg har.

Er det noen som har erfaring med vinyl-lakk? Jeg gjorde dette selv på et innertak for 20 år siden, med blandet resultat, men jeg tenkte kanskje noen hadde prøvd dette siden...

Tenker både på valg av lakk og evt spesielle ting å ta hensyn til under lakking

roy
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2008, 14:06:31 pm »

i mangel på sorte dørpaneler så lakka jeg mine som var blå det går greit første gang jeg lakka m vinylspray var i 1983 så jeg har prøvd det og alltid hatt gode resultater nå sist brukte jeg lakk kjøpt på bilextra men for mnge år siden var det en lakk som heter VHT den var veldig bra husker jeg den er det mulig gasolin selger.visst du er nøye m jobben så er det ingen som ser det.ikke si noe når bilen er ferdig så er det ingen som bryr seg Øyerulling
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: april 10, 2008, 15:13:43 pm »

lakka mine svarte i bobla som var røde, hadde ikke noe problemer med det at det sprakk opp. men det begynte å flasse av å sprekke på "lomma" på dørpanelet.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2008, 16:28:33 pm »

Jeg hadde en notch hvor dørsidene var lakkert. Har oppsøkte jeg en meget dyktig mann hos Sandec i sandnes. Han blandet den fargen jeg ville ha, tilsatte 80% mattemiddel og litt mykemiddel. Dette sitter enda veldig godt. Så det er en enkel metode. Fordelen med mattemiddel er at det blir veldig likt skinn/skai.
Loggført

Mvh

Marius
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #4 på: april 12, 2008, 22:03:41 pm »

Du kan også bruke vanlig billakk med mykner i. Da er utvalget av farger stort hvertfall.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!