november 10, 2024, 21:39:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 650430 ganger)
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1860 på: mai 11, 2017, 15:36:12 pm »

Sikkert noe høyere matematikk ute og går ?? Sikkert en hel rekke faktorer som spiller inn hvor toppeffekten kommer å ligge ..
Men kjekt å vite  Glad 6000 o/min er vel klart godkjent på en turbomotor ...  legg merke til 580 Nm   Glad  
Turbon på denne var en Holset HX 50 , racefuel C16 ... Iflg . JMR var motoren kapabel til 550-600 HK .. Bensinpumpa på dynon svikta ved målingen ...

Uansett , vil se dine fine tall uten mekaniske feil nå .. Lykke til .. Glad

PS : ute og raste rundt i buggyn idag , 50-60 HK er også gøy  Gliser Gliser

* IMG_1252.jpg (61.24 KB. 800x600 - vist 297 ganger.)


mvh

« Siste redigering: mai 11, 2017, 15:42:55 pm av Sonic » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1861 på: mai 11, 2017, 16:05:05 pm »

Stage 4 og BM holder en stund...

Hva slags dreiemoment endte du opp med igår?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1862 på: mai 11, 2017, 17:27:06 pm »

Stage 4 og BM holder en stund...

Hva slags dreiemoment endte du opp med igår?
nja var vel bare i underkant av 400 mener jeg.
Ser vel for meg den havner på rundt 600?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1863 på: mai 11, 2017, 20:33:08 pm »

Stage 4 og BM holder en stund...

Hva slags dreiemoment endte du opp med igår?
nja var vel bare i underkant av 400 mener jeg.
Ser vel for meg den havner på rundt 600?

Kommer vel an på hva hestene ender på..  Gliser

536nm på hjula her  Kult
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1864 på: mai 11, 2017, 20:34:52 pm »

Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1865 på: mai 11, 2017, 20:43:32 pm »

Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad

Ja, ble nesten litt overrasket selv!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1910
Bosted:


Vis profil

« Svar #1866 på: mai 11, 2017, 22:21:02 pm »

Kontakt med Mats Herlander  nu om en svinglåda .. blev sugen nå .... Bir vel 250 t-4  sughäster då ...Glad  
Glad
Vil se turbo roastern på strippen i Aug ...på SCC ..
et våkent øye , ZZ top" eliminator "  på stereon rekker vel langt  Glad

mvh

« Siste redigering: mai 11, 2017, 22:33:48 pm av Sonic » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1867 på: mai 12, 2017, 08:05:16 am »

Kontakt med Mats Herlander  nu om en svinglåda .. blev sugen nå .... Bir vel 250 t-4  sughäster då ...Glad  
Glad
Vil se turbo roastern på strippen i Aug ...på SCC ..
et våkent øye , ZZ top" eliminator "  på stereon rekker vel langt  Glad

mvh


Kult! Sette i buggyen da? Kan du delta i løp med den veltebøylen? Turboroadster er planlagt å stille på SCC ja  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1868 på: mai 12, 2017, 08:56:42 am »

Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad

Ja, ble nesten litt overrasket selv!
Må være sinnsykt bra motor  Øyerulling
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1869 på: mai 12, 2017, 08:57:28 am »

Heisann!

Vil dere fortsette å mappe i helgen? Isåfall, inn med ny fjør i WG og ikke la solenoiden gjøre så mye av jobben. Flere har dårlig erfaring med en slik løsning. Og hva var DC på injectorene ved toppeffekten? Og hvilke prinsipp brukte han? Kompensasjon med map eller throttle? Evnt, kunne du lagt ut en logg av sveipende med 355 whp?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1870 på: mai 12, 2017, 09:14:16 am »

Heisann!

Vil dere fortsette å mappe i helgen? Isåfall, inn med ny fjør i WG og ikke la solenoiden gjøre så mye av jobben. Flere har dårlig erfaring med en slik løsning. Og hva var DC på injectorene ved toppeffekten? Og hvilke prinsipp brukte han? Kompensasjon med map eller throttle? Evnt, kunne du lagt ut en logg av sveipende med 355 whp?

Mvh
BB
Her er det mye jeg ikke har lært enda Kalle  Gliser Ser ut som at DC blir ca 70% med E85 på den effekten vi kommer til å legge oss på. Har ingen logger enda :-)
Når det gjelder WG er den i utgangspunktet for liten, så sliter med å komme under 1.4 bar på turtall over 4000. Mulig jeg får sette på en til.. Noen som har erfaring med 2-trinns wastegate? altså at den andre åpner seg når den første ikke orker mer? Funderer litt på det da den som står på nå er så flott integrert inn i lydpotta at jeg har ikke lyst å rote med den. Da vil bilen være "stille" under 4000, og heller slippe WG2 ut i friluft over.. ? Burde egentlig fungere hvis det var bittelitt strammere fjør i WG2?
« Siste redigering: mai 12, 2017, 09:28:38 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1871 på: mai 12, 2017, 10:31:55 am »

bra dere har kommet i gang.
slet med samme sjøl på 2,4 wbx'en min jeg hadde i bussen med ên 46mm wastegate.
fikk boost creep mest sannsynlig pga for liten wastegate som ikke slipper ut nok, og turbinen fortsetter å spinne opp
blir litt vanskeligere å mappe da,
en stivere fjør vil vel ikke hjelpe mot boost creep. men en wastegate til , vil vel hjelpe.
E85 lager MYE eksos.
kikket litt på video på fæce.  hvilket gir bremser dere i?
og har dere funnet ut av fuskinga under pullet?

når fortsetter dere bremsing?


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1872 på: mai 12, 2017, 10:35:48 am »

bra dere har kommet i gang.
slet med samme sjøl på 2,4 wbx'en min jeg hadde i bussen med ên 46mm wastegate.
fikk boost creep mest sannsynlig pga for liten wastegate som ikke slipper ut nok, og turbinen fortsetter å spinne opp
blir litt vanskeligere å mappe da,
en stivere fjør vil vel ikke hjelpe mot boost creep. men en wastegate til , vil vel hjelpe.
E85 lager MYE eksos.
kikket litt på video på fæce.  hvilket gir bremser dere i?
og har dere funnet ut av fuskinga under pullet?

når fortsetter dere bremsing?
Vet ikke hvilket gir. Fuskinga kan skyldes avstand til hallsensor pga løst reimhjul. Når jeg tok det av for å maskinere til Sandseal i går kveld, trengte jeg ikke verktøy..  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1873 på: mai 12, 2017, 10:55:26 am »

mest sannsynlig.
kjører dere log'ing under bremsing?
da ser dere det vel i log'en
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1874 på: mai 12, 2017, 11:10:03 am »

Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad

Ja, ble nesten litt overrasket selv!
Må være sinnsykt bra motor  Øyerulling

Ja, var å hentet den i en hestestall, så den hadde vel fått litt innvirkning derifra Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1875 på: mai 12, 2017, 11:13:10 am »

Det er imponerende Erlend 👍🏻 Glad

Ja, ble nesten litt overrasket selv!
Må være sinnsykt bra motor  Øyerulling

Ja, var å hentet den i en hestestall, så den hadde vel fått litt innvirkning derifra Osteaktig
Du skal ikke le av det nei!  Gliser -Motoren min er også skrudd sammen i den innerste båsen. Altså i et rom lagd for hester...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1876 på: mai 12, 2017, 11:37:03 am »

Sånn går det når man søker mekkelokal for masse hester :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1877 på: mai 12, 2017, 11:59:25 am »

Til opplysning hadde jeg full kontroll på boost med en 38mm WG på min 2332 men såklart vil dette variere fra oppsett til oppsett. Fjern WG helt og la det stå til..👍✌️
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1878 på: mai 12, 2017, 16:23:46 pm »

Mulig det endrer seg og når vi setter rett tenning
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #1879 på: mai 13, 2017, 00:32:15 am »

Modifisert reimhjul tilpasset sandseal er klar til henting, lykke til med mapping.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1880 på: mai 13, 2017, 07:53:50 am »

Du er den beste Kai! Hjertelig takk  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1881 på: mai 15, 2017, 10:21:36 am »

Da er ny dynotid satt opp, fredag 19.mai.
Har fikset bensinmåler, skal kalibrere den i dag. Tanken er helt tom, så fyller opp 20 liter og setter et merke på måleren.
Ellers fått fylt litt fuel. Går greit å bruke hengeren som mekkelokale mellom dyno tider og..  Gliser


* IMG_9877.jpg (46.28 KB, 450x600 - vist 287 ganger.)

* IMG_9880.jpg (78.05 KB, 800x600 - vist 286 ganger.)

* IMG_9876.jpg (70.73 KB, 800x600 - vist 339 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1882 på: mai 15, 2017, 14:14:23 pm »

Til info så godtok Marius pengene jeg tilbød for å holde deg under min effekt...


Bare å lade på frem til 399!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1883 på: mai 15, 2017, 14:17:10 pm »

Har snakket med Marius, så vi har avtalt at etter vi bremser 399, setter jeg på de to siste pluggledningene sjøl...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1884 på: mai 15, 2017, 15:10:18 pm »

Har snakket med Marius, så vi har avtalt at etter vi bremser 399, setter jeg på de to siste pluggledningene sjøl...

Ouch!

Osteaktig

Gleder meg til å høre den gå på 2..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1885 på: mai 15, 2017, 15:11:20 pm »

Har snakket med Marius, så vi har avtalt at etter vi bremser 399, setter jeg på de to siste pluggledningene sjøl...

Ouch!

Osteaktig

Gleder meg til å høre den gå på 2..
  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1886 på: mai 18, 2017, 15:09:26 pm »

Hmm.. Fikk montert sandseal og har bestilt simmerringer som er hele siden det var en liten skade på den jeg har..
Blir spennende å se om det holder tett i morgen, har med Plan B i verste fall. (Kona sin støvsuger som jeg setter på ånding  Gliser)

Ellers når jeg startet opp for å se etter flere lekkasjer, merket at jeg at BOV var veldig løs, dvs boost-lekkasje har kanskje vært et problem på slutten av bremsinga.
Muligens fordi jeg strammet fjæra så mye at boost ikke kunne rømme når jeg stengte spjeldet. Tok det opp, det virker som pakningen er for tynn og V-band klemmen er for slapp. Lagde ny pakning av varmebestandig silikon i går, og la den en plass den blir "fanget" på trykksiden.

Skal på verkstedet og stramme V-band klemma litt i skrustikka før jeg monterer den også.


* IMG_9907.jpg (52.35 KB, 600x600 - vist 261 ganger.)

* IMG_9931.jpg (68.25 KB, 800x600 - vist 280 ganger.)
« Siste redigering: mai 18, 2017, 15:16:17 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1887 på: mai 18, 2017, 15:19:29 pm »

Synes egentlig hele den BOV opplevelsen med at den løftet opp stemplelet under boost var litt merkelig, for det skal ikke være nødvendig å skru den så stramt til for at den ikke skal løftes oppover når boosten kommer. Det skal jo lufta inn på oppsiden sørge for. Ville dobbeltsjekket at den vakumslangen var koblet på rett sted og stor nok før neste bremsing. Synes å huske fra installasjonsveilledningen til dump ventilen på min gamle motor var at den skulle ikke slippe ut noe på idle. Alt utover det er egentlig bare hvor mye som skal til for å få den til å slippe ut lufta når spjellet lukkes. Slapp eller rask "lyd" om du skjønner.


"How do I adjust the spring pressure to suit different boost levels?
You don't need to! At full throttle there is equal boost pressure on both sides of the piston, so it doesn't matter what boost level you are running, the pressure balances itself out. It then requires very little spring pressure to stay shut. The spring adjustment is used to match the VACUUM signal of the car. The idea is to adjust the valve so that the piston remains just closed at idle. This way, when you lift off the pedal, the spring will be neutralized so that the boost is free to push the piston open."
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1888 på: mai 18, 2017, 15:23:36 pm »

Ja, jeg er enig, den oppførte seg ikke som forventet.. Så jeg må nok kikke på det og. Det kan virke som at den blåste pakningen fordi trykket ble veldig høyt når spjeldet stengte etter at vi strammet fjøra. Får se om jeg finner noen lekkasjer. SOA bruker vel den samme, og tror ikke han hadde noen issues.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1889 på: mai 18, 2017, 15:26:20 pm »

Trond har rett men stempelet vil også heve på seg hvis ikke solenoiden spiller på lag. Disse solenoidene er følsomme for vibrasjoner og varme samt kan være en utfordring å få til å spille på lag.

Tips: lag en lekkasjetester først som sist. Mekk til en propp du setter på plass istedenfor turbo. I denne proppen skrur du inn en fittings for kompressoren din. Still inn kompressoren på 1 bar og kjør på. Du vil med en gang merke om det lekker noen plass, noe som det som regel gjør uansett hvor flink man har vært (throtte plates, silikonslanger osv osv) Deretter kan du gradvis øke trykket til der du møtte ønske.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!