november 10, 2024, 21:41:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: scarbug - 1303s '74  (Lest 153249 ganger)
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #270 på: april 09, 2014, 16:37:36 pm »

Jeg kjøpte akkurat nye SKF lagere hos Industrifokus (Tools) i Alf Bjerkes vei i Oslo. De har komplette sett.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #271 på: april 10, 2014, 08:28:28 am »

Takk det skal jeg vurdere! I går kom jeg in i garasjen og sjekket begge bakhjul. Ser ut at jeg bør bytte begge hjullagere. Så åpnet jeg bok for å sjekke fremgangsmåte. Da slo det meg at det kan henne at de er fortsatt urørt fra min side. Dvs, at jeg bytta de ikke ved Kerscher bemsmontering. Ble litt lettere Glad Så ikke vits å starte demontering så lenge nye deler er ikke bestilt i det minste. Foretrekker at bilen kan rulles i mellomtid. Så først må jeg handle sett med bakre lagere.

Så gikk jeg videre på noe annet. Og det var el-anlegg. Etter at jeg fikk koble på fuelpumpe mistet jeg bakre lys samt at framlys lyser kun ved tenning på (før lyste de uten tenning på også). Så jeg bestemte å se nærmere på saken. Alt i alt kort fortalt så endte jeg med å ta av hele dashbord for å komme til og for å sortere ting... Så også at noen ledninger var smeltet. Litt ledningsarbeid blir kosejobb fremover.

Fant hva den "dra ut" bryter var til! Og det var rett og slett bryter for ekstra lys tipper jeg. Strøm hentes fra lysbryter og ledes videre til rele i bagasjerom. Som er helt vanlig bryterrele. Samme som jeg brukte på fuelpumpe. Bare eldre versjon... Nå er jeg etter jakt på tåkelys. Sånne hella firkanta små ekstra lys som henger under støtfanger  Kult Når ledninger er der ser jeg ikke grunn til å kutte de ut. Få montere ekstra lys da Glad Få se om jeg liker resultat.

Det ser kaotisk men jeg gleder meg til å få orden på dette. Merker at jeg blir endelig 100% kjent med bilen Osteaktig









Her er rele til ekstra lys montert







"Kart" jeg brukte for å montere fuelpumpe og relen jeg kom på er helt tilsvarende.



Som sagt kaos men en stor lettelse samtidig. Jeg skal montere flere visere så det passer å få ryddighet bak under dash'en...

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #272 på: april 10, 2014, 12:08:40 pm »

Blir bra det der Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #273 på: april 10, 2014, 12:25:57 pm »

ikke sant, til slutt så blir det bra! er det ikke bra så er det ikke slutt enda Blunker evig optimist jeg Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Phantome
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #274 på: april 10, 2014, 14:44:32 pm »

Hei.
Har akkurat lest igjennom hele tråden, å ville bare si at dette er en av de kuleste bilene jeg har sett....
Loggført

<Insert lame ass quote here>
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #275 på: april 10, 2014, 15:33:07 pm »

ikke sant, til slutt så blir det bra! er det ikke bra så er det ikke slutt enda Blunker evig optimist jeg Osteaktig
Bare å kline til Gliser
Bruk god tid, blir best da Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #276 på: april 11, 2014, 09:46:36 am »

Hei.
Har akkurat lest igjennom hele tråden, å ville bare si at dette er en av de kuleste bilene jeg har sett....

Hyggelig å høre!  Glad Og ikke minst - jeg er helt enig med deg  Gliser

Men her om dagen observerte jeg en gul original 1303s som kjørte forbi oss i en rolig cruising fart med nydelig 1600cc boxer lyd fra original potte ... For et vakkert syn/lyd/opplevelse! Noen ganger trenger man ikke "porno lyd", "porno felger" eller "porno farge" osv for å imponere...
Så du som kjører en original gul 1303s på Nesoddland - takk for det øyeblikket! Og håper å treffe deg igjen. Stopp by ved anledning!

Alle få ha en god påske! Nå fikk jeg lyst på en gul 1303 Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3429
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #277 på: april 11, 2014, 10:09:18 am »

Takk til deg også scarbug, for en tråd med masse bilder og inspirasjon!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #278 på: april 11, 2014, 10:35:07 am »

er du sikker på at det var en 1303 saulius, det går nemlig en gul strøken 1300 eller 1300S  et sted nord på nesodden.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #279 på: april 11, 2014, 11:24:41 am »

Tja, mulig det var en 1302. Så vidt jeg rakk å snu meg borte var den Glad i hvert fall med "elefant" bak lykter Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #280 på: april 11, 2014, 14:41:34 pm »

1302 har IKKE elefantbein til lykter  Kult
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Ron
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil
« Svar #281 på: april 11, 2014, 19:01:48 pm »

Tråden din er så til de grader inspirasjon for meg.Får hjem min 1303 74 mod i påsken hvis jeg ikke reiser ut på jobb.Kommer til og grave og spørre mye fremover Glad Blir og handle inn coilover/bremser iløpet av sommeren.Klarer ikke og bestemme meg for felger enda, er jo så mye og velge imellom,men Fuchs fra SSP er de jeg brenner mest for.Får sette meg ned og skrive inn en søknad til Biltilsynet straks jeg har fått hjem Gullet Glad
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #282 på: april 12, 2014, 13:13:22 pm »

1302 har IKKE elefantbein til lykter  Kult

02 ble da levert med begge deler..? Eller husker jeg helt feil??
Loggført
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #283 på: april 12, 2014, 19:36:24 pm »

1302 har IKKE elefantbein til lykter  Kult

02 ble da levert med begge deler..? Eller husker jeg helt feil??
Jeg mener elefantene kom i 73 og 1302 ble produsert til 72.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #284 på: april 12, 2014, 21:50:43 pm »

1302 har IKKE elefantbein til lykter  Kult

02 ble da levert med begge deler..? Eller husker jeg helt feil??
Jeg mener elefantene kom i 73 og 1302 ble produsert til 72.

02-en kom aldri originalt med elfanter, men derimot senere utgaver av 1300S gjorde det + selvsagt 03 og jeansŽen. Ellers hadde 02-en noen litt ymse varianter med 1600-motor med og uten skivebremser foran. Et mindre antall kom med trommler foran på s-utgaven (1600).
For å dra det litt offtopic så er det vel ingen modeller som hadde så mye forskjellige blandingsvarianter som 66/67-modellene.
Feks, 12volt 5-bolt og stående lykter... har jeg sett på en 1500 67mod.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #285 på: april 25, 2014, 11:39:42 am »

Tilbake til topic da Glad

"Påsketante" leverte par gode biter Glad Synt at oljetrykksensor var ikke mulig å sende til Norge samtidig... Kjøpt gjennom Amazon.com på onsdag og levert med DHL på fredag! det var ikke dårlig!







Dette blir bra! gleder meg til kobling!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #286 på: april 29, 2014, 10:07:16 am »

Hjullager er bestilt med stor hjelp av VW kollega  Kult Håper å få de på plass ila uke.

Ellers kosearbeid i solen ute - har sortert alle kabler bak dashbord. Har ikke brukt tid for å finne hvor hver eneste av de går men generelt sett separerte jeg de som er der fra før og de som er lagt til i ettertid...

Ledninger som går til diagnose stikkontakt kunne jeg egentlig bruke for oljetemp og trykk signal samt turteller. Da slipper jeg å trekke nye ledninger bak til motorrom. Diagnosestikk skal elimineres likevel.

ved opprydding under dashbord fant jeg en ubrukt ledning som tyder på at det har vært varmt under der...



Vanskelig å se men det ble mye bedre...



Så hadde jeg tanker å montere oljetempviser. Tapte olje og trodde at plugger skal være like men det var de ikke...



De 2 til venstre er fra Stack sett og den til høyre er oljetapeplugg fra motorblokk. Selve sensor ligger bak bolter i bilde... Etter nærmere titt fant jeg at det var montert oljetempsensor i blokka og hadde håp om at der skal ny sensor passe. Men hå ble knust etter at VDO sensor var skrudd av...





Så nå må jeg finne en måte montere stack sin sensor. tanken min er å bruke søylebor og dore opp hull gjennom VDO sensor for så å gjenge inn M10X1
gjenger for stack sensor. blir litt lite godts kanskje men foreløpig sitter jeg fast rundt denne tanken...





Stack produkter virker veldig solide og inneholder bra instrukser samt alle biter du trenger for innstalasjon. Kunne bare merke bedre størelser og gjenger på de store bolter som er ment for å bruke med sensor. gjengene som er oppgitt er kun for selve sensor...

Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #287 på: april 30, 2014, 22:09:39 pm »

Det runde lokket i bakkant av blokka på høyre side er godt egnet til temperatursensor. (Det som er skrudd med to skruer)
Porsche 912 hadde sensor der. Har et lokk jeg skulle bruke på min men det er desverre ikke tett.

Siden du har plugger/adaptere som passer sensoren hadde jeg borret hull i lokket under motoren og loddet fast en av de adapterene i lokket.  Man bør jo selvsagt ta lokket av motoren først da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #288 på: mai 02, 2014, 16:11:28 pm »

Slik som dette altså Blunker


* _conv_IMAG1018.jpg (34.89 KB, 800x452 - vist 396 ganger.)

* _conv_IMAG1019.jpg (35.16 KB, 800x452 - vist 389 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #289 på: mai 05, 2014, 11:36:19 am »

Takk Dewil for tips. Det har jeg vurdert men leste fram at det er en del skepsis rundt en føler som ligger så lavt og i stor luftgjennomstrømning. Jeg skal bruke samme hull som VDO sensor er skrudd i, bare må mekke til en løsning slik at Stack sensor kan skrus inn...

Hadde en kjempefin helg i telemarksskoger og lada kroppen med naturens enegri...  Kult Nå er jeg klar for neste inspurt ved bilen:)

På vei til jobb kjører jeg ned og opp Nesoddbakkene og her finner jeg spor etter noen ivrige racere om de kan kalles til det...







Jeg får nesten lyst å foreslå en organisert løp opp de bakkene der  Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #290 på: mai 05, 2014, 12:08:28 pm »

I Porsche så er den skråstilt og ligger et stykke lenger inn i lokket.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #291 på: mai 05, 2014, 13:58:26 pm »

Noen av merkene stammer kanskje herfra...  Om ikke så er de nok inspirert til å gjøre det samme.. 





Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #292 på: mai 05, 2014, 14:18:04 pm »

I Porsche så er den skråstilt og ligger et stykke lenger inn i lokket.

Ja, og da har den en deksell over seg igjen. Sikkert for å skjerme fra luftstrøm. Men som sagt, jeg har tenkt å mekke en løsning med eksisterende plassering...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #293 på: mai 05, 2014, 14:20:40 pm »

Noen av merkene stammer kanskje herfra...  Om ikke så er de nok inspirert til å gjøre det samme.. 







 Se her ja! Lurte litt om ingen har prøvd å lage en film opp i der:) gleder meg til LSD ...Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #294 på: mai 05, 2014, 14:25:44 pm »

jeg har samme oljetrykkmåler/instrument, men har ikke kommet så langt som å få det montert ennå, skal være bra saker det der Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #295 på: mai 05, 2014, 19:52:22 pm »

I Porsche så er den skråstilt og ligger et stykke lenger inn i lokket.
Her ser vi måten Porsche har løst "problemet"


* _conv_IMAG1048.jpg (39.52 KB, 800x452 - vist 402 ganger.)

* _conv_IMAG1049.jpg (35.75 KB, 800x452 - vist 351 ganger.)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #296 på: mai 12, 2014, 10:34:49 am »

Den løsningen fra 914 lar jeg ligge i reserve Glad Har kjøpt meg en overgangsbolt som jeg ventert på...

Ellers ble det mekking igjen. Lørdag - strålende vær og perfekt forhold for mekking ute:



Takk for TrettenNullTo og resten av Follo klubben for hjelp ved anskaffelse av lagere! Deilig å bruke noe som står "Made in Germany" på Glad









Tok litt tid dette. Men lærte mye til neste gang (og til andre side).

Søndag - regnvær ute, så det ble perfekt anledning å gå inn i garasjen og mekke igjen Osteaktig



Litt grisete arbeid, men deilig å få skifte 40 år gammel fett med nytt...



inn på plass, indre



inn på plass, ytre





Nå er begge sider skifta og bobla ruller igjen.
Liten ryddingsrunde før jeg ga meg ble det også...





Nå gjenstår "småting" som kobling av instrumenter, påfylling med olje og ferdigstillelsen av hekken. Har jo begynt med "avtakbarbakplateprosjekt" som har stått stille... På hylle venter det trippteller, oljetempmåler, FMI Lambda og oljetrykkmåler er bestilt med uklar leveringstid... så her er nok å gjøre.

Mens jeg rydda prøvde jeg å komme med en lur/billig ide om å blende luftblåserør på viftehus. Eneste jeg fant som kunne brukes var 200mt boks fra smørevæske. Domt men jeg hadde bare en. Vanlig ølboks er for stor i diameter... Må kanskje kjøpe bar boks med RedBull.



Fant også en original høytaler fra dashbord til 1303 med springtråd. Om noen vil ha så gis den bort mot henting. Har et 2mm hull i pappen på kanten...


Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #297 på: mai 12, 2014, 12:03:24 pm »

Tips, jekk i torsjonsrør lokket så sparer du kanalene dine.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #298 på: mai 12, 2014, 13:45:26 pm »

Ikke sant, det er lenge siden jeg har lovet å fjerne disse gjekkepunkter for å kvitte dårlig vaner  Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #299 på: mai 13, 2014, 07:36:00 am »

Par små ting utkvitert:

Ånding slange ble koblet på. Er ikke helt sikker på løsning men dette må funke foreløpig...Glad Og enten oljeslanger eller åndings slange må skiftes slik at de er i samme fasong. Er mest lyst på svart så det er mest sannsynlig at oljeslanger blir byttet etter hvert.





Så kjøpte jeg 2 stk RedBull bokser. Selve drinken gikk i dassem mens boksene ble brukt for å blende luftutblåsing fra viftehus. Litt farge match måtte det også til. Tror ikke at det er mulig å finne på en lettere løsning. Aluminiums tykkelse på disse boksene er imponerende Glad









Så begynte jeg med oljekjølerbeskyttelse. Gikk bak garasjen og fant rester etter varehylle...Glad Pluss netting etter kaninburbygging. Dette må funke også tenker jeg  Kult



La på to lag netting. Virkelig er det 10x10 og virka litt for mye så med to lag fikk jeg redusere litt samt at det fortsatt virker veldig "pustevenlig".





Fikk ikke feste den endelig men slik ser den ut på plass:









Forresten, fingertupper fra hansker funker utmerket for dekking av slangender og kjølerpåkoblinger  Osteaktig
« Siste redigering: mai 13, 2014, 07:39:12 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!