Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
32
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: november 24, 2009, 12:53:09 pm
|
Hej alla! DXF filerna för ändplattorna är mina alster som jag laddade upp online för fri användning den 2:a mars i år. Nån vecka senare upptäckte jag att nåt hade skett vid omräkningen av C-C måttet på bay ritningen så jag korrigerade det och laddade upp korrekt version 31 mars i år. C-C måttet ska vara och är 175mm men 174,8 är lodräta måttet mellan rören när jag lagt till en positiv Casterwinkel dvs. nedre röret är vridet 9,4mm längre framåt. Ber om ursäkt för den första felaktiga versionen. Korrekt version hittas här: http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/6.dxfhttp://www.fvwa.sitefactory.fi/data/30.pdfHålen för rören kunde jag ha ritat 1-2 mm större för nu är dom exakt som rördiametern så det kan vara lite tajt med passningen. No hard feelings I hope? Finns även andra versioner av ändplattor mm. här: Hebster's CAD files online.P.S. Jag är Finne inte Svensk.. Fungerer fint de til boble også
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min første boble `63 (prosjekt)
|
på: november 16, 2009, 22:26:22 pm
|
Ikke skjedd så mye her enda dessverre pga oppussing i heimen.... men gikk på en liten smell for 2 uker siden så nå står det en 1300S delebil her.... den skal på sikt få donere motor og girkasse
|
|
|
35
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vurderer biltralle.
|
på: november 03, 2009, 21:36:49 pm
|
Da denne var reg på totalvekt 1500 kg , nedregget jeg denne på BT til 1200 Kg (du har ikke lov å dra større last enn bilen veier ) ,
Er vell ikke helt riktig, min Pathfinder veier da langt fra 3500 kg som er tillatte hengervekt. Er forskjell på vanlige personbiler (stort sett aldri mer enn 1900kg på nyere biler og ikke mer enn bilens vekt) og såkalte "SUV"`er.... Tiguan f.eks kan jo dra 2000-2500kg selv om den ikke veier i nærheten av 2000kg selv men det er en "SUV" og da får man godkjent høyere hengervekt
|
|
|
36
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min første boble `63 (prosjekt)
|
på: oktober 28, 2009, 15:06:03 pm
|
Da kom UPS med pakke fra CIP som inneholdt diverse servicedeler + ombyggingsdeler til 12v Synes du skrev lenger opp her at du var FERDIG med Golf og 12V biler Mener også jeg leste at bilen startet fint med nyladet 6V batteri *kremt* Ferdig med gamle golfer ihvertfall.... Og den startet til slutt med 6v og litt booster hjelp fra ett 12v batteri på starteren Er egentlig ikke så viktig for meg om det er 6v eller 12v men 12v er enklere og mer praktisk føler jeg. Uten at jeg skal starte noen 6 vs 12 volt diskusjon her da de er det nok av Men akkurat den ombyggingen er jo reversibel (i tilfelle jeg skulle komme på bedre/andre tanker)
|
|
|
39
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: tv2 nyhetene nå.
|
på: oktober 23, 2009, 20:58:05 pm
|
masse biler på en gård, så ei gul boble der i et klipp Sto minst 2 ovaler der og en split sica.... Kunne nesten like godt sendt de i pressa eller solgt de fremfor at de skal stå lagret ut på gress og forfalle enda mer....
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lage ny bolt sirkel i trommelene???
|
på: oktober 12, 2009, 14:09:30 pm
|
20-25mm vil normalt ikke gi bump-stear. Jeg har kjørt med mye rare adaptere og felger og har aldri opplevd det hvertfall.
Har kjørt med 25mm spacer på Touran uten å merke noe forskjell fra sommer til vinterhjul. Bortsett fra mer sporing på sommer. Men det skyldes like mye at dekkene er 4cm bredere og mye rettere i binden.
Touran har elektromekanisk servo som vil kompensere mye for ulempene kontra det forstillingen på en boble gjør
|
|
|
42
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min første boble `63 (prosjekt)
|
på: september 25, 2009, 13:53:13 pm
|
På tide å børste støv av denne.... vannsølet er nå solgt og da skal man så smått begynne på denne. Første pri er å gå over bremsene i vinter slik at man får unnagjort PKK i mai (fikk heldigvis flyttet denne fra februar som var opprinnelig mnd når jeg sa til dama på trafikkstasjonen at det var uaktuellt å kjøre denne bilen på EU i februar)
|
|
|
44
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oslos Trygghet=teknisk kontroll
|
på: september 25, 2009, 13:35:54 pm
|
offamei, også rett før sessongen er over for min del. får håpe dem er ålreite på Risløkka
Så lenge du ikke møter på (Nazi-)Bjørn så går det vel greit.... han er håpløs på senking og skulle helst sett at alle biler var i suvhøyde for senking er noe tull
|
|
|
47
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67
|
på: juni 11, 2009, 11:48:59 am
|
helrøde baklysglass neste fresh bil, keep it up! Og tro det eller ei, slike ligger i delehaugen min i slackers, brand new baby De skal jeg ha (Har bare ikke rotet meg til å hente de)
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 05, 2009, 13:05:40 pm
|
Noen som vet om slike batteriterminaler er å få kjøpt i Norge? Skal legge opp to slike punkter for å kunne koble til ett batteri slik at jeg får "poppet" døra om jeg har flatt batteri. Mener Audi 100 fra tidlig 90 tall har slike i motorrommet pga batteri under sete,tror ikke de koster all verden
|
|
|
50
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Import av bil fra Sverige/ Danmark
|
på: januar 28, 2009, 14:38:52 pm
|
Noen her som har gjort dette?
Tenkte da på om du trenger noen form for deklarasjon fra det svenske tollvesenet?
Alt med det norske tollvesenet tror jeg at jeg har kontroll på! for det er mva,engangsavgift og vrakpant.
Mener du må deklarere den ut av sverige (utførselsdokument)
|
|
|
51
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Evens misforståelse
|
på: januar 22, 2009, 14:22:56 pm
|
Enig med X her Men kan vel være like aktiv på forumet, bare vente 10 min og lese gjennom innlegga dine en gang til før du poster, hvis det blir litt varmt i topplokket.
Blir som man lærte i forsvaret ang radio bruk... Tenk,Trykk og deretter Tal Velkommen tilbake Empiboy,jeg har ikke vært her så lenge men synes postene dine var informative (felgbredding og forstilling) interesant lesning for en "grønnskolling" som meg selv
|
|
|
52
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Split Pickup
|
på: januar 22, 2009, 13:55:24 pm
|
Grattis! Drittøff pickup
Hev den til org. høyde og behold lakken!
Kjenner jeg Morten rett så blir den nok aldri hevet til org høyde... Blir tøft det her Morten,gleder meg til å se hva du får til med en gammel Sica
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Reglar for bruk av prøveskilt/krav til køyretøyet
|
på: januar 09, 2009, 15:16:28 pm
|
Forskrift om bruk av kjøretøy § 2-7
§2-7. Bruk av prøvekjennemerke m.m.
1. Registreringspliktig kjøretøy kan flyttes, prøves, demonstreres eller kjøres i forbindelse med registrering uten å være registrert. Ved slik bruk skal kjøretøyet ha påsatt gyldig prøvekjennemerke og være i forsvarlig stand. Bruk av prøvekjennemerke til annet formål er ikke tillatt.
(snipp...) Bruk av prøvekjennemerke til ordinær transport av personer og gods er ikke tillatt med mindre det medbringes spesiell tillatelse utstedt av regionvegkontoret."
Et annet sted på vegvesenets sider sto det også at de registrerer hvem/hvilken bil det kjøpes prøveskilt til i en sentral database og de KAN nekte deg prøveskilt hvis de registrerer flittig bruk av det. Hvor stor den risikoen er derimot, kjenner jeg ikke til.
Etter de siste årenes "eksplosjon" av FnF riskokere med rattet på feil siden som kjøres på gatebil og andre treff med prøveskilter så har enkelte trafikkstasjoner faktisk blitt strenge på det med antall ganger/dager man får ut prøveskilter på samme chassisnummeret. Mange av disse bilene kan jo ikke reddes så røde klistrelapper har jo vært eneste løsningen for eierene for å kunne bruke bilen.
|
|
|
56
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ulemper med turbo?
|
på: desember 04, 2008, 12:48:37 pm
|
Hvis dette er i en buss med brukbar plass baki´, så hadde jeg gått for en annen løsning som funker mye bedre.... KOMPRESSOR! Jeg har hatt biler med både turbo og kompressor, og jeg er IKKE i tvil om hva som fungerer best.... En kompressor begynner å lade fra tomgang og slutter ikke før motoren ikke gidder mer. Saken her er jo å finne en bra kompressor. Har selv en sprengt kompressor liggende på hylla, men det var pga. dårlig overhaling og jeg fikk en ny i erstatning... Skal se om jeg ikke klarer å finne igjen kurvene fra bremsinga på denne motoren (Corrado G60), men noen tall her er :
208 drivhjul hk ved 6500 o/min. 225 nm allerede ved 2000 o/min maks moment ved 4100 o/min og da 332 nm. Dette på en 4 syl, 1784 ccm med kun 8 ventiler.... Denne dro som et tog! Er du flink til å skifte olje og har et bra luftfilter, er kompressor minst like holdbart som turbo. De historiene du har hørt om G-ladere som har gått dukken, skyldes hovedsaklig mislighold av en eller annen sort..
For ikke å snakke om mye mindre behov for kjøling, du kan bruke eksosanlegg som du har og er heller ikke SÅ avhengig av intercooler som med turbo.
Hva gjør du med wastegate på disse? Og fester du kompressor på dynamofoten? Og lager dobbelt reimhjul? Holder det med èn gasser? Brukbart på god 1600? Trenger ikke WG på G60 kompressoren... er eget "returløp" for overskuddsluft på denne.... det går originalt tilbake til gasspjeldet som har ett eget spjell som slipper ut denne luften når innsugsspjeldet til motoren er stengt. Jeg personlig ville valgt en annen kompressor enn G60 kompressoren pga deletilgang,pris og effektivitet/holdbarhet
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Etterlyst:Info om bil i SCC reportasje Volksworld Dec 08 utgave
|
på: november 26, 2008, 12:45:23 pm
|
du får tak i reservehjul til touareg(cayenne) på møller, i delefilmen står de oppført som nødhjul.. av det jeg greier å se er de i dimensjonene 17"*6,5" på enten120/5 eller 130/5 (et 40) og 18"*6,5" på 130/5 (et 53).. men når pris skal diskuteres er nok ikke disse gratis (dog så utrolig tøffe da) Problemet er at disse kun leveres komplette med dekk og ikke bare løs felg og koster deretter. Men de T5 hjula var det ikke avskrekkende pris på (ihvertfall ikke med ansattrabatt ) Men koster vel sitt etter endring av boltsirkel,bredding og kjøp av dekk
|
|
|
59
|
Forum / Snikk-snakk / Etterlyst:Info om bil i SCC reportasje Volksworld Dec 08 utgave
|
på: november 24, 2008, 14:49:15 pm
|
Satt nettopp og leste om hva jeg gikk glipp av med SCC 2008 i Volksworld. På side 88/89 er det avbildet en sort matt boble med teksten under "This turbochaged streeter ran low 10s all weekend on street tyres!" Er det noen som har mer info om denne bilen? Ser ut som en 65-67 mod ?
|
|
|
60
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse brukte bobledeler
|
på: november 06, 2008, 14:31:18 pm
|
Har du stolunderstell/stoler som passer i 63 mod? Tilstand på polster/stoff er uvesentlig og trenger ikke med rygg
Ja, jeg har understell som også passer til -63 mod. pris?
|
|
|
|