mai 05, 2024, 18:12:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6]
151  Forum / Problemløseren / Sv: Spenningsregulator 12v på: november 04, 2008, 11:29:07 am
Porsche-generatoren har vel innebygget regulator? Kun to tilkoblinger: B+ og Df ?
I så fall må B+ kobles til + på batteriet via den tjukke kabelen på starteren. Df kobles til ladelampen.
Ledninger til 6V regulator må frakobles og isoleres/fjernes.
Hvis Porsche generatoren har ekstern regulator, finner du B+, Df, D+, D- på den. Da må du ha en regulator ved siden av generatoren. Df, D+, D-, kobles mot tilsvarende på regulatoren, B+ kobles mot starteren.
Ledningen mellom B+ og starter bør være minst 10-16 mmq.

Har pratet med K.Berglund de som overhalte dynamoen, dette er en vekselstrøms dynamo gammel sådan og trenger derfor en ekstern spenningsregulator, da den ikke har en innebygd.
Var der i morres med spenningsregulatoren som sto montert i bilen, tok også med en elektrisk og fikk testet den, og den var i orden.
Kasserer derfor den mekaniske som var montert i min bil da de ikke fikk til å teste den, de måtte ha dynamoen sammen med regulatoren for å få testet den.
Håper dette blir i orden nå..
Har B+, Df, D+, D- på den
152  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Spenningsregulator 12V på: november 04, 2008, 08:56:13 am
Har pratet med K.Berglund de som overhalte dynamoen, dette er en vekselstrøms dynamo gammel sådan og trenger derfor en ekstern spenningsregulator, da den ikke har en innebygd.
Var der i morres og fikk testet en elektrisk og den var i orden.
Kasserer derfor den mekaniske som var montert i min bil.
Håper dette blir i orden nå.. Gliser
Hadde tengt meg på Klett på siste medlemsmøte, men har hatt en del krøll i det siste etter motorbytte og dette på toppen.. satser derfor på neste uten snø...  Osteaktig
153  Forum / Problemløseren / Spenningsregulator 12v på: november 03, 2008, 08:07:13 am
Hei.. noen som har peiling på strømm her, det har ikke jeg.. Gliser

Har en 55mod Boble som er ombygd til 12v, har satt i en T4 motor med Porsche vifte med dynamo (overhalt for 3500,-).
Ladelampa lyser hele tiden og jeg kjører kun på batteri kappasitet, får ikke start når det er tomt.

det jeg lurer på er, trenger jeg spenningsregulatoren da jeg tror porsche vifta er en vekselsstrøm dynamo og det er ikke dynamoen til 1600cc
som sto der fra før, mulig det er den som lager krøll for meg (spenningsregulatoren)..Hæ?
 Glad
154  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Spenningsregulator 12V på: november 03, 2008, 07:53:51 am
Trenger jeg spenningsregulator ??
Noen som vet det, tror Porsche vifta er en vekselsstrøm dynamo..
 Glad
155  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Spenningsregulator 12V på: november 02, 2008, 15:53:05 pm
Hei.. Noen som har en jeg kan få prøve, tror min er ødelagt..

Ladelampe lyser og jeg kjører kun med batterikapasitet, overhalt dynamo (Porche vifte) for 3500,-
Noen tips
 Glad
156  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bosch 009 på: oktober 22, 2008, 06:43:33 am
Noen som har en Bosch 009 fordeler og selge "Tysk helst"  Gliser 
157  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Ny bygd T4 motor på: oktober 13, 2008, 14:00:15 pm
Heisann.. Gliser

Noen i Trøndelag som har en mekanisk oljetrykks giver, med påfølgende instrument for å låne bort for en test.

Har bygd ny motor og puttet i en 55 Boble, men er usikker på om jeg har bra olje trykk i den, stoler ikke på min elektriske... Tvilende

Bestiller fra England men tar vel noen dager det også..  Sjokkert
158  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mange deler selges på: juli 15, 2008, 07:14:54 am
Rettelse..  Gliser Platene til flytting av hengslene til motor luka..
159  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Mange deler selges på: juli 15, 2008, 07:09:16 am
Hei..
Er interisert i de henslene til motor luka, hvis det er slike som flytter den ut.
Pris..?
160  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Passer 1700 med inj. til boble 1300 69- på: juli 10, 2008, 14:10:56 pm
Det er 215mm svinghjul på Type4 og ca 200mm på Type1, så klaring i diameter er et must, og den passer rett på gearboksen.  Glad
161  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Passer 1700 med inj. til boble 1300 69- på: juli 10, 2008, 08:28:38 am
Heisann..

Har for 3 dager siden montert en slik en i min 55 boble..
Har Doble 40mm Dellorto, Porsche vifte og 2,1L men bygget på en 1700cc blokk

Du må ordne med klaring til svinghjul i gearkassa. Glad

162  Forum / Teknisk, teori og praksis / Oljetrykk Type4 på: juli 10, 2008, 05:23:21 am
Hei..
Noen som vet hva oljetrykket på en Type4 motor bør ligge på..??
163  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøpe type4 motordeler? på: juli 08, 2008, 13:42:34 pm
Finnes en god plass å handle Type4 deler med $ og det er  http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php
164  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Grenrør til Type 4 på: juli 08, 2008, 06:42:10 am
Heisann..

Noen som kan hjelpe meg med grenrør til en Type 4 konvertering i en boble, trodde jeg hadde men viste seg å være til den andre typen hvor eksos porten er nesten firkantet og flat anleggsflate.

Trenger til oval port med dypere anlegsflate.

Plees... startet motoren i går, og fant ut at eksosen jeg har passer til den andre motoren jeg har liggende.

 Trist Trist Trist 
165  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2x 45 dellorto gassere, selges. på: juli 08, 2008, 06:30:47 am
Pris da  Glad
Sider: 1 ... 4 5 [6]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!