KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1110 på: august 24, 2016, 17:03:25 pm » |
|
ja det er laaangt. kanskje ikke så illle med 149kmt i toppfart med den starten allikevel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1111 på: august 24, 2016, 17:32:29 pm » |
|
ja det er laaangt. kanskje ikke så illle med 149kmt i toppfart med den starten allikevel
Mtp sluttgiret ditt og at du mest trolig vil ligge mellom 50-180 km/t så høres det jo ut som at den er litt tungt drevet?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1112 på: august 24, 2016, 19:15:54 pm » |
|
funker fint på rudskogen. den er giret ned til ca 225 i toppfart. har såvidt vært innom 6 gir på rudskogen. ligger mellom 1. og 5. mesteparten av tiden. med turbo så hilser jeg nok mere på 6. gir.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1113 på: august 24, 2016, 23:25:16 pm » |
|
ellers har jeg kjøpt hevesett til bakstillinga syntes den har vært bløt i ræva og bilder fra rudskogen viser også det også har bærearmene vært oppi innerskjermene som tyder på mye fjøringsvei og mye forandring i camber som kan forklare att den har vært tail happy dessuten har den siget ned litt også. så har gått for en del stivere fjører ca 30% stivere fjører. er fortsatt på grovjustering på bakstilling og justert tilbake til høyden som var på 4 hjulskontroll skal på VWACN treff på rudskogen i helga å teste .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1114 på: august 26, 2016, 01:11:11 am » |
|
ellers driver jeg å planlegger extra lading planen er å montere en dynamo på utgående hub fra diffen. som begynner å lade da jeg kommer opp i litt fart dreie v-spor i cv ledd og bruke en dynamo med clutch/frikoplingshjul har en fra VW tdi , men den er litt stor i fysisk størrelse så om noen har tips om en mindre dynamo jeg kan bruke f.eks fra en liten japsediesel med sånnt clutch/frikoplingshjul taes det imot med takk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1115 på: august 30, 2016, 23:11:23 pm » |
|
ellers har jeg værtpå VACN treff på rudskogen i helgen og testet litt små modifiseringer. funnet litt midlertidig løsning på ladinga. og går i riktig retning med bakstilling. hadde bare i glømt grademålern så hadde jeg fått justert mere bak. blei litt kjøring på tørt lørdag og en del på vått søndag funker overaskende bra på vått. super trening til å bli kjent med hvordan bilen oppfører seg og bra mulighet å herje litt smatidig som jeg fikk polert bort gummi på dekka fra gatebilhelga men glømmer noen ganger i kampens hete å holde rattgir paddel'en lenge nok inne (som det står i bruksanvisning) til å få fullt inngrep så blir litt noen "bomgiringer" men det kommer seg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1116 på: august 30, 2016, 23:22:48 pm » |
|
en oppgradering har vært å flytte ekspansjonstanken foran , dvs lage ny og få den litt høyere. og laget noen scoop til å lede lufta bedre gjennom radiator.og gjort om litt på kjølinga rundt motor så allt varmtvann går gjennom radiator og ikke noe tilbake i innløpet til pumpa som det var før. lavere oljetemp
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1117 på: august 30, 2016, 23:23:46 pm » |
|
fått logget masse og den går litt fett ca 12.2 , så tenker det kommer noen få HK når jeg får leanet den litt ut.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1118 på: august 30, 2016, 23:24:34 pm » |
|
kul pacecar var det der også
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1119 på: august 30, 2016, 23:36:21 pm » |
|
var en del racerigga biler der lite utvalg
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1120 på: august 30, 2016, 23:39:20 pm » |
|
og halvveis på innveiing gjenstår bare å få veid henger + andre ting i bilen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1121 på: august 30, 2016, 23:45:50 pm » |
|
og noen runder på tørt før justering av rumpa. forsker litt på flatshift her også. har vel funnet ut att jeg må programmere ned kutt tiden på flatshift. da den funker på lavere turtall men ikke ~ 14.000 rpm
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Sveinf
Seniormedlem
Innlegg: 407
Bosted: Drammen
|
|
« Svar #1122 på: august 31, 2016, 11:31:06 am » |
|
Ser ut som bilen tar svinger og akselererer bedre enn de aller fleste andre på banen! Må være tilredsstillende å se at bygget har potensiale.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1123 på: september 12, 2016, 11:09:06 am » |
|
Vart du skræmt Jørn? -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1124 på: september 12, 2016, 11:20:54 am » |
|
kanskje litt hær:
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1126 på: september 12, 2016, 12:28:25 pm » |
|
Hva er problemet? Låser du bakhjulene under nedbremsing? Har du feil geometri og får nose dive under nedbremsing? Har du for mye camber bak og derav for lite feste? Burde du hatt en takspoiler?
Ser ellers noe helt syyyyykt gøy ut!!! Hva er toppfarten ca?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1127 på: september 12, 2016, 12:36:46 pm » |
|
det var litt glatt snurring i "angsten" var gjenganger i helga
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1128 på: september 12, 2016, 12:39:31 pm » |
|
jeg får 175-185 kmt (på speedo) ned der før oppbremsing i sving... så kan være tricky. har snurra med Cayman S og 911gt3rs ned der før. alt snurrer der hvis farta er for høy. eneste måten å finne grensa på helt sikkert mye "feil" med alt du nevner. har justert litt og fått ca 15kmt høyete kurvehastighet der foreløpig skal på med slicks så legger ikke altfor mye jobb i justering med de dekka jeg kjører nå. takvinge skal på.
|
|
« Siste redigering: september 12, 2016, 12:42:50 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1129 på: september 12, 2016, 13:18:15 pm » |
|
jeg får 175-185 kmt (på speedo) ned der før oppbremsing i sving... så kan være tricky. har snurra med Cayman S og 911gt3rs ned der før. alt snurrer der hvis farta er for høy. eneste måten å finne grensa på helt sikkert mye "feil" med alt du nevner. har justert litt og fått ca 15kmt høyete kurvehastighet der foreløpig skal på med slicks så legger ikke altfor mye jobb i justering med de dekka jeg kjører nå. takvinge skal på. Godt de har lagt godt med asfalt for slike tilfeller... Hadde nok vert kjekt å fått alliert seg med en som kan stå klar med kamera og knipse en bildeserie når du kommer inn for ned bremsingen, kan være det skjer noe spennende man ikke får med seg bak rattet... Jeg har selv erfart flere ganger at bobla blir veldig nervøs i hekken ved rask ned bremsing fra slike hastigheter, en god takspoiler hadde vert spennende. Hva kjører du av spissing, camber og caster?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1130 på: oktober 16, 2016, 20:21:30 pm » |
|
caster er veldig høy - 8-9 tallet. spissing og camber er super hemmelig
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1131 på: oktober 16, 2016, 20:35:35 pm » |
|
ellers tid for en liten update. Sesongen ser ut til å være over. håper på en siste mulighet før snøen kommer men har ikke finni noen arrangement for lisensbiler. Bilen har vært ute av drift siden Gatebil i September , da på siste kjøring søndag så blei gearmotoren som styrer giringa helt død. motoren har vært en tur england hos produsenten for sjekk og reklamasjon , og har bitt erstattet med en ny en de erstattet uten problemer, men deres vurdering av feilen var varmerelatert. så har modifisert innfestning og laget isolering og kjøling av gearmotoren. gravde dypt i lommeboka og kjøpte en i reserve
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1132 på: oktober 16, 2016, 20:42:51 pm » |
|
Har også kjøpt inn en motor til som var tiltenkt turboprosjektet. STOOOR Takk til Rasmus Ødegård (typen til IDA) for frakt av motoren fra tyskland til norge denne har gått i roadracing i tyskland og har oppgraderte trimkammer og andre stempler. skulle være i "Top Zustand!" ,men ved inspeskjon så er det pitting på kamlober og ved kjapp måling så ser det ut som lobene er litt slitt også. synd da dette skulle være en ca 192hk NA motor men uansett kjekt med reservemotor. har begynnt å se litt på triggeropplegget for veiv og kamsensor. har ikke bestemt med helt for datasprut enda, men en av alternativene er MAxxecu og der kan ikke signalet fra kam komme samtidig som signal fra tann på veiva. så gjorde en litten mockup. og MAxxecu kunne lage egen "kode" for kamsensoropplegget på Honda motoren da den har flere signaler på kam'en
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1133 på: oktober 16, 2016, 20:44:17 pm » |
|
tror kam slitasjen kommer av att disse ettermarkedskammene ikke har smørehull i kammen (som originalen har) og i kombinasjon med pusher/kamlobe geometri.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1134 på: oktober 16, 2016, 20:52:25 pm » |
|
og har modifisert tomgangsstyringa på throttle bodier til vanlig 2 wire bosch tomgangsventil. litt pga plass til plenumkammer og litt pga enklere å kople opp mot ettermarkeds spruta.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|