mai 02, 2024, 16:48:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tyvpakk og annonser på nett  (Lest 2336 ganger)
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« på: februar 06, 2011, 14:19:17 pm »

Jeg lager denne tråden fordi jeg vil belyse et problem jeg har hørt om, men ikke trodd på.
Selv trodde jeg ikke det var mulig å være så frekke, men joda.

Torsdag forrige uke la jeg nemlig ut en R-sykkel tilsalgs på finn.no, natta etter var det to norske menn, 24 og 30år og stjal den fra garasjen vår. De hadde slått opp mobilnr på gulesider og funnet adressen.
Har verden kommet dit at vi kun kan kommunisere via e-post for å slippe tyveri av sakene?
Selv har jeg aldri blitt frastjålet noe før dette, så nå har man blitt overparanoid.

Andre erfaringer?

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: februar 06, 2011, 20:32:27 pm »

Er jo dessverre sånt som skjer. Har hørt om det samme flere ganger. Og det virker som om det ofte er R-sykler eller andre attraktive MCer som blir tatt.

Men i og med at du vet hvor gamle de to er, så betyr det vel det at svina er tatt? Glad Sykkelen like hel?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 06, 2011, 20:38:16 pm »

Jepp. Opplevde noe av det samme for ca 14 år siden. Den gang etter en annonse på Autodb. De lot bilen stå igjen... på stein fra blomsterbedet til mutter. Mens felger og stereo var long gone. Det satt det andre 18" settet som felgimport leverte i norge på bilen.

En annen kamerat fikk frastjålet konkuranse-stereoen sin etter en konkuranse i Oslo. Han skjulte ikke skiltene... En tlf til biltilsynet og kjeltringen/ene kunne bare sette seg i bilen for å hente hjemme hos han.

Så litt paranoide bør vi faktisk være.
Loggført

Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 06, 2011, 21:12:14 pm »

Ikke oppgi telefonnummer eller adresse i annonsen, kun kontakt pr mail. Værre er det ikke.....
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #4 på: februar 06, 2011, 22:59:28 pm »

Eller ikke ha bilen hjemme i tiden den ligger ut for salg, eller som meg: Jeg eier ikke noen biler eller annet som kan være verd å stjæle Osteaktig
Loggført

roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 490
Bosted: halden


jørn fra ostore Halden


Vis profil
« Svar #5 på: februar 06, 2011, 23:09:30 pm »

sett mange som skriver i annonsen at det dem selger ikke er på samme adr som evt tlf nummer.
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: februar 07, 2011, 10:04:43 am »

Var det disse det sto om i tønsberg blad her om dagen, som ble tatt like etterpå?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #7 på: februar 07, 2011, 10:14:01 am »

Ikke oppgi telefonnummer eller adresse i annonsen, kun kontakt pr mail. Værre er det ikke.....

Du har nok dessverre rett!
Har ikke vært oppført i tlf katalogen før jeg byttet operatør nylig, selv.
Det ble visst kostbart..

Ja, fikk tak i dem. Men med bare ansvarsforsikring (skulle jo selge) og det faktum at tullingen veltet så plastikken spruta da han forsøkte stikke av.. Det sto et par småartikler på tb.no faktisk:
http://tb.no/nyheter/mc-eier-fanget-en-av-tyvene-1.6007126

Det var nesten litt gøy under jakten Blunker
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #8 på: februar 07, 2011, 12:30:41 pm »

Utrolig kjett med uønskede på besøk.. Men jeg ble lettere irritert når jeg leste siste del i artikkelen over her..:
"Begge ble løslatt etter avhør fredag"..

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: februar 07, 2011, 12:55:49 pm »

Utrolig kjett med uønskede på besøk.. Men jeg ble lettere irritert når jeg leste siste del i artikkelen over her..:
"Begge ble løslatt etter avhør fredag"..



Ja.. Det som er surt, er at de ikke vil få noen straff. Det blir en pekefinger, og så ferdig med det.
Hva stjeler de neste gang?

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: februar 07, 2011, 14:07:01 pm »

Sånn er det dessverre i Norge, ingenting er straffbart lengere.
Og dersom det skulle vise seg at noen blir idømt straff, så er dette "straffen":
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3509456.ece

Sitat
Halden fengsel består av en hel landsby med elleve bygg og topp moderne utstyr. Her henger flatskjermer på cellene, det er utstyrt med gymsal, treningsrom, hellig rom og lydstudio hvor fangene kan spille inn musikk, eller en hilsner til familien utenfor murene.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2846154.ece
Sitat
lekre celler med flislagte bad, duse farger, flatskjermer og vinduer uten gitter. Hver celle er 12 kvadratmeter stor, med et 2 kvadratmeter stort bad. Veggene i fengselet skal utsmykkes for 6,1 millioner kroner.

Hver celle har eget bad?

Hvor er den avskrekkende effekten, dersom du får flatskjerm og flislagt bad?
Det burde jo vært firemannsrom på 6m2 med køyesenger og en aluminiumskum i gulvet til å drite i.
"Her har du en dassrull og et kneippbrød, sees neste uke."
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #11 på: februar 07, 2011, 14:44:54 pm »

Helt vilt...
Skjønner ikke hvorfor de gamle ikke gjør grove lovbrudd, så de får noen fine år med eget rom og god oppvarting osv i ett fengsel! Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: februar 07, 2011, 15:02:21 pm »

På gamlehjem må du jo gjerne dele rom eller ligge på korridoren, og får i alle fall ikke egen flatskjerm eller eget bad.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #13 på: februar 07, 2011, 15:12:08 pm »

Sånn er det dessverre i Norge, ingenting er straffbart lengere.
Og dersom det skulle vise seg at noen blir idømt straff, så er dette "straffen":
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3509456.ece


Alt er straffbart og man blir straffet for det MEN bare hvis man har penger og noe å tape. Staten gidder ikke å straffeforfølge de som ikke har penger i det hele tatt, det er jo intet å hente der
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: februar 07, 2011, 16:49:40 pm »

Sånn er det dessverre i Norge, ingenting er straffbart lengere.
Og dersom det skulle vise seg at noen blir idømt straff, så er dette "straffen":
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3509456.ece


Alt er straffbart og man blir straffet for det MEN bare hvis man har penger og noe å tape. Staten gidder ikke å straffeforfølge de som ikke har penger i det hele tatt, det er jo intet å hente der

Derfor skulle de vært erklært lovløse, og vanlige mann kunne straffe dem som han ville.. Blunker
Loggført

Member #1 /Spliths venner
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #15 på: februar 07, 2011, 16:50:08 pm »

Leste dette i en lokal avis i helgen http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5480173.ece er ikke bare dyreting de gjør segtil kjltringfor Øyerulling
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #16 på: februar 07, 2011, 18:01:57 pm »

Leste dette i en lokal avis i helgen http://www.ta.no/nyheter/grenland/article5480173.ece er ikke bare dyreting de gjør segtil kjltringfor Øyerulling

Dette er sant, det stjeles jo faktisk utrolig mye småting også. Hørte for ikke lenge siden om ei som fikk frastjålet håndkle og sjampo fra skapet i en svømmehall, lommeboka og bilnøklene lot dem ligge Osteaktig
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!