mai 03, 2024, 02:39:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche vifte  (Lest 796 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« på: mars 16, 2011, 19:03:46 pm »

Sitter på to typer vifter (901 & 964) og lurer på hvilken jeg bør velge til en T-4 motor.


* Porschevifter.JPG (109.53 KB, 786x396 - vist 124 ganger.)
« Siste redigering: mars 16, 2011, 19:23:02 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1 på: mars 16, 2011, 19:40:08 pm »

Tjaaaa, leverer vel luft i overflod begge to. Hvor stor er dynamoene da? Kjekt med nok strøm, hvis du skal ha stor stereo,
stor el-pumpe, MEGA spark, setevarme etc..
 Gliser
Loggført

Har laaang VW-pause.
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #2 på: mars 19, 2011, 22:52:32 pm »

God kveld folks

Dette er forsjåvidt det samme men ikke det samme.

Den eldre dynamoen er gjerne 55A minimum om den ikke er veldig gammel(pre 68ca)
964(1990-oppover) Tror jeg er på 90A ihvertfall.
Det er også forskjellig diameter. 65-89mod er lik.
Viftehuset bestilles etter hvilken diameter du velger.
De tidlige (65-73ca) hadde separat volt regulator. De senere og 964 har innebygget regulator)
På T-4 motor kan man frese ut i blokka for å senke vifta lavere. Dette ser bedre ut og blir lavt nok til ikke å få høyde problemer i motorrommet. Vet ikke om dette går med stor diameter på vifta.
Nivået på luft mengden som blåses er nok i overflod samme hvilken vifte du velger.
964 vifta er mere moderne i utførelse med bøyde blader hvorpå de eldre er rette.
Dette er jo tilpasset racing for bokser 6. Det er ikke uten grunn at Porsche brukte dette i over 30 år på 911`en.

Dette ser knallbra ut og er meget effektivt.

Lykke til

Marius K
« Siste redigering: mars 19, 2011, 22:55:17 pm av VWdriver » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!