mai 15, 2024, 14:39:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Gassere  (Lest 2239 ganger)
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« på: januar 04, 2010, 11:59:01 am »

Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser.

dette skal på en orginal 1600 motor
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 04, 2010, 20:15:47 pm »

Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser.

dette skal på en orginal 1600 motor

ville tro to dobble gir mer enn 2 enkle. etter det jeg har lest KAN 2 dobble gi mellom 5-10 hk ekstra. med riktig tenning justert og godt justerte gassere kan du jo være heldig...
Loggført

Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #2 på: januar 04, 2010, 20:18:23 pm »

helt sikkert, men her spurte jeg on 1stk dobbel kontra 2 stl enkle  Gliser
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 04, 2010, 20:19:06 pm »

Da ville jeg tatt to enkle Gliser Mye tøffere Gliser Gliser hehe
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #4 på: januar 04, 2010, 20:20:23 pm »

og ennå tøffere kanskje med 2 stk dobble  Gliser

Men var ikke det jeg lurte på nå da  Hæ
Loggført
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #5 på: januar 05, 2010, 01:42:10 am »

På en orginal motor vil du nok klare deg bra med en totrinns midtmontert gasser,dobble gassere trenger stadig justering/synkronisering og krever da en del kunnskap og verktøy...Gå for det enkleste Blunker
Loggført

Tlf 92062314
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #6 på: januar 05, 2010, 07:51:40 am »

Takk for svaret :-)
Loggført
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 05, 2010, 15:44:36 pm »

Hvis du skal ha en midtmontert dobbel gasser på motoren i Ovalen.Så må du bygge ut motorlokket ditt.
Dårlig med plass,luftfilteret går i lokket.Kan hende det går på det berømte håret hvis du kjører uten filter.
Basert på egne erfaringer fra år 2000.
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #8 på: januar 05, 2010, 15:48:19 pm »

Ok.........bedre med 2 stk dobble da?.........eller er det like dårlig plass da?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #9 på: januar 05, 2010, 17:27:30 pm »

Spørs på type gasser og innsug.
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #10 på: januar 05, 2010, 17:37:47 pm »

hva passer da.....hvilke typer ;-)?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #11 på: januar 05, 2010, 17:47:53 pm »

IDF, DRLA, ICT passer i alle fall på noenlunde korte innsug.
Loggført
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #12 på: januar 05, 2010, 17:49:44 pm »

EMPI gasserne passer ikke?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: januar 05, 2010, 17:51:17 pm »

Det burde dem siden de bare er kopier av overnevnte.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: januar 05, 2010, 17:51:25 pm »

Rett på meg om jeg tar feil, men jeg mener å ha lest at vanndreneringa i motorrommet på en oval er slik at man med doble gassere gjerne får vann rett ned i forgasserne hvis bilen står ute i regnvær, slik at man får vann i motorolja? Er jo isåfall også noe å tenke over.
Loggført
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #15 på: januar 05, 2010, 18:06:21 pm »

Er d ikke litt overkill med to dobble på en std 1600?
Hadde vel vert bedre med to enkle 34, ala baby dells?
Men for all del,hvis du i fremtiden skal trimme mere.
Loggført

Mob:92245040
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #16 på: januar 05, 2010, 18:09:44 pm »

hadde tenkt å bytte kam og 1641 sylindere.....1,25:1 vipper ny eksos ,009 fordeler

det som er planen i framtiden
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #17 på: januar 05, 2010, 18:48:26 pm »

Ett løp pr. innsugskanal er jo sjelden feil... Man må jo ha halsringer og dyser som står i stil...
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 06, 2010, 22:02:32 pm »

Jeg vile gått for et sett med forholdsvis små dobble.
Hadde en lett trimma 1600 med to enkle solex gassere. Gikk som en drøm, og ikke noe plunder.
Satte deretter inn to doble 40 dellorto, med passende dyser og halsringer. Gikk mye bedre, og like lite plunder.  Gliser
Er ikke noe selvfølge at man må drive å skru annenhver kilometer, selv om man har to doble forgassere. Men man må gjøre det skikkelig første gangen.  Blunker
Trenger heller ikke noe spesialverktøy.. 
Skal du ha en dobbel på midten, har jeg hørt at du bør ha god forvarming iallefall. Er visst fare for dråpedannelse i det lange innsuget.
Dette har jeg aldri erfart selv, siden jeg ikke har hatt sånt oppsett.
Lykke til...
Petter'n.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!