mai 07, 2024, 20:04:26 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6 volt spyler-løsninger? Tips ønskes (eller 12volt for den del)  (Lest 3495 ganger)
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« på: september 22, 2015, 13:33:25 pm »

Litt lei dette trykkluftopplegget med relativt hyppige luftfyllinger.

Hva bruker folket der ute?



« Siste redigering: september 22, 2015, 13:46:37 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 22, 2015, 16:50:04 pm »

Biltema har en fin tank med innebygget pumpe, den bruker jeg Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #2 på: september 22, 2015, 18:40:02 pm »

Leverer biltema 6V ?  Jeg trenger også :-)
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 22, 2015, 18:42:51 pm »

Denne da?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Viskerutstyr/Spylerpumpe/Spylerpumpe-ovrig/Vindusspyler-2000017961/

Kan vel nesten passe der den originale sitter - ved siden av reservehjulet i reservehjulsbrønnen

Kan jo hende den lager en "tilstrekkelig" sprut med 6 volt også---

Hvis ikke har jeg nok en liten 6-12 volt Mascot-trafo liggende...
« Siste redigering: september 22, 2015, 18:46:15 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 22, 2015, 20:59:31 pm »

Det er den ja. I boble får den plass på en av sidene rett i faremkant av panserhengsel. Da er den lett å fylle. Bare 12v dessverre.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 24, 2015, 22:56:48 pm »

Da er denne montert og den gir faktisk en liten sprut med 6 volt også...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #6 på: september 26, 2015, 14:53:54 pm »

Hei Squareback..... Har en 6v jeg også.... Er det slik at denne fungerer "tilfredsstillende" selv om det er12v spylertank.... Blunker
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: september 26, 2015, 15:24:32 pm »

Kommer litt an på....kun prøvd uten å kjøre bilen og ikke startet den enda. Strålen går litt opp på frontruta kun med batteristrøm så det tyder jo bra.

Skal kjøre litt med den på mandag. Kan oppdatere etter turen.
« Siste redigering: september 26, 2015, 21:21:34 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #8 på: september 26, 2015, 16:01:37 pm »

Det hadde vært fint.... Osteaktig Må finne en god løsning jeg å.. :-)
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: september 26, 2015, 20:04:24 pm »

Finnes noen billige små konvertere også. Noen som har prøvd en slik?
http://www.ebay.com/itm/181738368324?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
6V inn og 12V max 1,3A ut.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #10 på: september 27, 2015, 11:57:23 am »

Da er omformer bestilt som Svein T la ut.... Blunker
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #11 på: september 27, 2015, 19:03:03 pm »

Du får oppdatere oss om den virker etter hensikten, når du har fått testet den  Glad
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #12 på: september 27, 2015, 19:26:01 pm »

Er litt leveringstid, men skal prøve å huske på det Øyerulling
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 27, 2015, 21:06:40 pm »

Kjørt en tur nå og det virker greit nok med 6 volt. Men i 100-110 på motorveien burde en nok ha 12 volt inn til motoren slik jeg ser det for å være optimalt. Kanskje jeg også bestiller en liten omformer etterhvert.
« Siste redigering: september 27, 2015, 22:45:58 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #14 på: september 29, 2015, 22:18:18 pm »

Er spent på resultatet Sjokkert
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #15 på: september 30, 2015, 13:22:08 pm »

Kjørt en tur nå og det virker greit nok med 6 volt. Men i 100-110 på motorveien burde en nok ha 12 volt inn til motoren slik jeg ser det for å være optimalt. Kanskje jeg også bestiller en liten omformer etterhvert.

Har du 1 eller 2 dyser? Hvis 2 dyser, kan du bruke 2 motorer, en til hver dyse.
Evt Kjør strøm direkte til pumpa via et styringsrele, da får du litt mere volt på motoren.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6112
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 30, 2015, 19:44:48 pm »

2 dyser. Funker greit vil jeg si etter litt fler kilometer.

og løfter jo spylervæsken relativt mye opp da jeg har tanken nede ved siden av reservehjulet.

Tror at på boble at det kanskje går enda finere. Da kan man sette tanken høyere i bagasjerommet og med kortere slange også?

Men må finne ny bryter. Den gamle fra rotekassen min er litt tung trykke på...
« Siste redigering: september 30, 2015, 19:55:21 pm av Squareback » Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!