mai 05, 2024, 16:14:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28
781  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 22:43:45 pm
Alle som sier at boblen er så enkel, spesielt det oversiktlige elektriske anlegget, ler jeg av  Osteaktig

Kan disse to linkene hjelpe deg?

VW Resource - The VW Horn: http://www.vw-resource.com/horn.html

Bugshop - The Horn wiring hell: http://www.thebugshop.org/bsfqhorn.htm

Gudd løkk!

Skal flire litt av de fra nå av jeg også  Gliser er mulig de tenker mest på de tidlige boblene med bare 4 sikringer og noen få ledninger Rekker tunge straks det kommer noen flere releer og flere sikringsplasser å forholde seg til så blir ting litt mer knotete Rekker tunge
782  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 21:04:54 pm
Grunnen til at du får problemer med at hovedlysene dimmer av og på, er nok at det via hendelen går strøm rett til releet som styrer vekslingen mellom kast og blend. Det høres ut som om denne strømmen mest sannsynlig kommer fra hornet.

1) Sjekk ved help av koblingsdiagram at hornet er kobla riktig.

2) Sørg for at blinklyshendelen ikke får kontakt med kretsen til hornet (annet enn at de antagelig bruker samme sikring).

har sjekka nå..

1) hornet er kobla riktig

2) ser ikke noe sted det er koblet sammen på noen måte.. er det noe sted de kan ha fått kontakt som ikke er helt synlig uten å demontere halve fronten?
783  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 14:57:17 pm
Det jeg la ut er til en 1965 modell, men jeg tror ikke det er noe forsjell på blinklysdelen av skjemaet. Men jeg skal se om jeg finner et til  67 modell senere. Fint å ha et med fargekoder på ledningene synes nå jeg.

Fargekoder er fint å ha ja Glad

Noen som vet hvorvidt selve hendelen skal jordes direkte i rattstammen? syntes det var litt pussig at det er straks de to kommer borti hverandre at det begynner å tulle... og at det attpåtil ikke er tull der hvis jeg kobler av den ene ledningen framme på hornet?  Hæ Hæ

Tror du er inne på noe her. Jorder du hornet permanent og godt nok, tuter det hele tiden så lenge tenninga er på. I ditt tilfelle er nok jordinga god nok til at det skaper tull, men ikke god nok til at hornet tuter hele tida - bare av og til.

Vil noe sånt skape problem for vekslingen mellom fjern- og nærlys også da? er nemlig det som er det største problemet.. som sagt, alt fungerer så lenge hendelen ikke er montert på rattstammen.. bør jeg rett og slett prøve å isolere rattstammen der den blir dekt av hendelen? eller vil dette skape problemer for noe annet igjen?
784  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 13:50:22 pm
Her har du til 1967 T1. Man finner disse enkelt i ISP sin PDF katalog som du kan laste ned fra hjemmesidene deres. http://www.vwispwest.com/home.php?xid=e0391b7de08ce268109ba0f25d0aa21e

 Glad

Takker for den Glad skal forske på det der, men ble litt nysgjerrig på det med at det kun skjer når hendelen kommer i kontakt med rattstammen? noen flere enn meg og matton som har hatt noe sånne problemer? er jo bare en festeskru på min så blir litt vanskelig å få den sentrert hvis det er det som er problemet? anyone?
785  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 13:36:45 pm
Det jeg la ut er til en 1965 modell, men jeg tror ikke det er noe forsjell på blinklysdelen av skjemaet. Men jeg skal se om jeg finner et til  67 modell senere. Fint å ha et med fargekoder på ledningene synes nå jeg.

Fargekoder er fint å ha ja Glad

Noen som vet hvorvidt selve hendelen skal jordes direkte i rattstammen? syntes det var litt pussig at det er straks de to kommer borti hverandre at det begynner å tulle... og at det attpåtil ikke er tull der hvis jeg kobler av den ene ledningen framme på hornet?  Hæ Hæ
786  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 13:28:13 pm
Glad En av disse tenker jeg. Lykke til!

Takker for den, skal saumfare dette koblingsskjemaet også Glad
Men har dog et lite aber å komme med.. antallet sikringer stemmer ikke i forhold til skjemaet du kom med her.. jeg har sikringsboks med 10 sikringer og ikke 8.. vet ikke hvorvidt det har noe å si jeg?
787  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 13:18:31 pm
anyone?
788  Forum / Problemløseren / Sv: el-problem på: august 06, 2008, 10:27:33 am
Kan det være brudd i ei ledning?

Sjekket at joringen fungerer som den skal?

Godt mulig, noen idè om hvilken ledning det kan være? skifta ut hele ledningen inni rattstammen, uten at det hjalp noe særlig..
789  Forum / Problemløseren / el-problem på: august 05, 2008, 23:22:06 pm
Dette har sikkert vært diskutert før både opp og ned og sidelengs og vel så det, men jeg må nå bare prøve..

bilen det er snakk om er ei boble fra 67. måtte skifte blinklyshendelen på denne, og siden det har det vært krøll.
Før jeg setter på plass blinklyshendelen på rattstammen så fungerer alt som det skal, men med en gang den kommer på plass så begynner hovedlysene å dimme av og på.
Vrir jeg om tenningsnøkkelen et hakk så hender det at den tuter uten at den skal det også.
Det merkelige der igjen er at når jeg kobler av hornet nede under skjermen så virker absolutt alt som det skal, med blinklyshendelen og alt på plass. (da jeg fikk tak i bilen så var det ikke noe horn montert, så det er grunn til å tro at noen har slitt med dette før og bare røsket vekk tuta for å slippe maset)
Jeg kan så klart bare droppe å ha noe horn tilkoblet, men jeg vil jo selvsagt ha alt til å fungere som det skal Rekker tunge

Noen som har noen forslag til hva som kan være feil? Har saumfart koblingsskjema men ser ikke ut som noe åpenbart som er feilkobla..

Mvh Svein
790  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: termostat ø.k på: juli 04, 2008, 12:55:34 pm
Hørt med Unneberg?
791  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Porsche 356 Cabriolet 1957 på: juli 04, 2008, 06:13:59 am
kit. Org. 356 med 8000 på klokka til bare 279k? Øyerulling

Kit ja Glad sjekk under info -> tid for neste eu-kontroll.. Rekker tunge
792  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1969 boble hugges fort og gæli !!! masse bra deler........ på: juni 30, 2008, 17:24:57 pm
enda en PM Rekker tunge
793  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1969 boble hugges fort og gæli !!! masse bra deler........ på: juni 30, 2008, 16:28:46 pm
PM
794  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1969 boble hugges fort og gæli !!! masse bra deler........ på: juni 29, 2008, 17:55:58 pm
PM Glad
795  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet på: juni 27, 2008, 12:18:44 pm
Uansett... anbefaler på det sterkeste.. i likhet med mange andre her.. at du går for ei ny flyndre!!
796  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet på: juni 27, 2008, 12:08:36 pm
Men vist det er kun chassis som må ha rett nr og karosseri ikkje er så nøye, så er det likavel stikk motsatt mitt behov, nemlig att chassis nr kan bytast og karosseri nr er det samme..

Nå er jeg nesten sikker på at du misforstod... chassisnr.. altså det som står på tunellen, er strengt verboten å bytte. karosseri-nr.. altså det som er framme i hjulbrønna er det ikke så nøye med, siden karossen regnes som en bildel (tror jeg...). ergo har du lov å sette på et annet karosseri, eller det karosseriet du har på et annet chassis.

Tror det går an å få bruke skiltnr fra det gamle chassiset hvis det gamle chassiset er avregistrert.. jeg fikk iallefall tilbud om bare å velge og vrake i skiltnr, så lenge det var innenfor reglement og at det var ledig...
797  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet på: juni 27, 2008, 11:58:59 am
Eg trudde att alle bilar har 1 chassis nr som ikkje går an å endra på

Rett meg hvis jeg tar feil, men mener at selve karosseriet på bobla regnes som en bildel, ergo er det lov å bytte. Kun chassis som trenger å ha riktig nr.
Hvis bobla ikke har vært registrert på ei stund så må det vel gå an å få bruke det gamle reg.nr på et annet chassis..? eller?
798  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet på: juni 27, 2008, 09:57:16 am
God bunn plate i Stavanger 1500,- (1966 mod)
Mvh


host, kremt!

x 2
799  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 63' T1 selges eller byttes *ny pris* på: juni 20, 2008, 11:40:49 am
PM Glad
800  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble sjålet på orkanger !!!!!!!!!FUNNET :):):) på: juni 18, 2008, 18:22:24 pm
Flott at den kom til rette Glad

Pusse den opp nå og legge inn bilder på før og etter tråden Gliser
801  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Repro US-fangere på: juni 18, 2008, 09:11:36 am
1600,-  Gliser
802  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble sjålet på orkanger !!!!!!!!! på: juni 18, 2008, 09:02:21 am
1971 1302.

803  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Repro US-fangere på: juni 18, 2008, 09:00:19 am
1300,- Rekker tunge
804  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble sjålet på orkanger !!!!!!!!! på: juni 18, 2008, 08:57:32 am
Kjipe greier, skal holde utkikk langs e-6 mellom oslo og dombås, riksveg 4 mellom oslo og gjøvik, og mellom molde og dombås jeg
805  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: juni 18, 2008, 08:18:35 am
Rød notch, ganske blank og fin Glad ca 22.10 i går kveld 17/6 på riksveg 4 rett utenfor Gran. Har sett samme bilen flere ganger før langs 4'ern Glad Noen her inne?
806  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Repro US-fangere på: juni 18, 2008, 08:13:36 am
1000,- herifra Glad
807  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Boble 68mod i deler til salgs (1300) på: juni 16, 2008, 16:09:43 pm
PM
808  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 57 modell Oval på: juni 11, 2008, 09:02:32 am
Vil gjerne se bilder jeg også

sv-oersl@online.no
809  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: oval selges 54 på: juni 10, 2008, 09:41:46 am
bilder please? Glad
prisklasse?
810  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 1500 prosjekt selges! hbo 2000,- på: juni 08, 2008, 21:15:06 pm
PM
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!