Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28
|
781
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 22:43:45 pm
|
Skal flire litt av de fra nå av jeg også er mulig de tenker mest på de tidlige boblene med bare 4 sikringer og noen få ledninger straks det kommer noen flere releer og flere sikringsplasser å forholde seg til så blir ting litt mer knotete
|
|
|
782
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 21:04:54 pm
|
Grunnen til at du får problemer med at hovedlysene dimmer av og på, er nok at det via hendelen går strøm rett til releet som styrer vekslingen mellom kast og blend. Det høres ut som om denne strømmen mest sannsynlig kommer fra hornet.
1) Sjekk ved help av koblingsdiagram at hornet er kobla riktig.
2) Sørg for at blinklyshendelen ikke får kontakt med kretsen til hornet (annet enn at de antagelig bruker samme sikring).
har sjekka nå.. 1) hornet er kobla riktig 2) ser ikke noe sted det er koblet sammen på noen måte.. er det noe sted de kan ha fått kontakt som ikke er helt synlig uten å demontere halve fronten?
|
|
|
783
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 14:57:17 pm
|
Det jeg la ut er til en 1965 modell, men jeg tror ikke det er noe forsjell på blinklysdelen av skjemaet. Men jeg skal se om jeg finner et til 67 modell senere. Fint å ha et med fargekoder på ledningene synes nå jeg.
Fargekoder er fint å ha ja Noen som vet hvorvidt selve hendelen skal jordes direkte i rattstammen? syntes det var litt pussig at det er straks de to kommer borti hverandre at det begynner å tulle... og at det attpåtil ikke er tull der hvis jeg kobler av den ene ledningen framme på hornet? Tror du er inne på noe her. Jorder du hornet permanent og godt nok, tuter det hele tiden så lenge tenninga er på. I ditt tilfelle er nok jordinga god nok til at det skaper tull, men ikke god nok til at hornet tuter hele tida - bare av og til. Vil noe sånt skape problem for vekslingen mellom fjern- og nærlys også da? er nemlig det som er det største problemet.. som sagt, alt fungerer så lenge hendelen ikke er montert på rattstammen.. bør jeg rett og slett prøve å isolere rattstammen der den blir dekt av hendelen? eller vil dette skape problemer for noe annet igjen?
|
|
|
784
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 13:50:22 pm
|
Takker for den skal forske på det der, men ble litt nysgjerrig på det med at det kun skjer når hendelen kommer i kontakt med rattstammen? noen flere enn meg og matton som har hatt noe sånne problemer? er jo bare en festeskru på min så blir litt vanskelig å få den sentrert hvis det er det som er problemet? anyone?
|
|
|
785
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 13:36:45 pm
|
Det jeg la ut er til en 1965 modell, men jeg tror ikke det er noe forsjell på blinklysdelen av skjemaet. Men jeg skal se om jeg finner et til 67 modell senere. Fint å ha et med fargekoder på ledningene synes nå jeg.
Fargekoder er fint å ha ja Noen som vet hvorvidt selve hendelen skal jordes direkte i rattstammen? syntes det var litt pussig at det er straks de to kommer borti hverandre at det begynner å tulle... og at det attpåtil ikke er tull der hvis jeg kobler av den ene ledningen framme på hornet?
|
|
|
786
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 13:28:13 pm
|
En av disse tenker jeg. Lykke til! Takker for den, skal saumfare dette koblingsskjemaet også Men har dog et lite aber å komme med.. antallet sikringer stemmer ikke i forhold til skjemaet du kom med her.. jeg har sikringsboks med 10 sikringer og ikke 8.. vet ikke hvorvidt det har noe å si jeg?
|
|
|
788
|
Forum / Problemløseren / Sv: el-problem
|
på: august 06, 2008, 10:27:33 am
|
Kan det være brudd i ei ledning?
Sjekket at joringen fungerer som den skal?
Godt mulig, noen idè om hvilken ledning det kan være? skifta ut hele ledningen inni rattstammen, uten at det hjalp noe særlig..
|
|
|
789
|
Forum / Problemløseren / el-problem
|
på: august 05, 2008, 23:22:06 pm
|
Dette har sikkert vært diskutert før både opp og ned og sidelengs og vel så det, men jeg må nå bare prøve.. bilen det er snakk om er ei boble fra 67. måtte skifte blinklyshendelen på denne, og siden det har det vært krøll. Før jeg setter på plass blinklyshendelen på rattstammen så fungerer alt som det skal, men med en gang den kommer på plass så begynner hovedlysene å dimme av og på. Vrir jeg om tenningsnøkkelen et hakk så hender det at den tuter uten at den skal det også. Det merkelige der igjen er at når jeg kobler av hornet nede under skjermen så virker absolutt alt som det skal, med blinklyshendelen og alt på plass. (da jeg fikk tak i bilen så var det ikke noe horn montert, så det er grunn til å tro at noen har slitt med dette før og bare røsket vekk tuta for å slippe maset) Jeg kan så klart bare droppe å ha noe horn tilkoblet, men jeg vil jo selvsagt ha alt til å fungere som det skal Noen som har noen forslag til hva som kan være feil? Har saumfart koblingsskjema men ser ikke ut som noe åpenbart som er feilkobla.. Mvh Svein
|
|
|
796
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet
|
på: juni 27, 2008, 12:08:36 pm
|
Men vist det er kun chassis som må ha rett nr og karosseri ikkje er så nøye, så er det likavel stikk motsatt mitt behov, nemlig att chassis nr kan bytast og karosseri nr er det samme..
Nå er jeg nesten sikker på at du misforstod... chassisnr.. altså det som står på tunellen, er strengt verboten å bytte. karosseri-nr.. altså det som er framme i hjulbrønna er det ikke så nøye med, siden karossen regnes som en bildel (tror jeg...). ergo har du lov å sette på et annet karosseri, eller det karosseriet du har på et annet chassis. Tror det går an å få bruke skiltnr fra det gamle chassiset hvis det gamle chassiset er avregistrert.. jeg fikk iallefall tilbud om bare å velge og vrake i skiltnr, så lenge det var innenfor reglement og at det var ledig...
|
|
|
797
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjerne bunnplata på rammehovudet
|
på: juni 27, 2008, 11:58:59 am
|
Eg trudde att alle bilar har 1 chassis nr som ikkje går an å endra på
Rett meg hvis jeg tar feil, men mener at selve karosseriet på bobla regnes som en bildel, ergo er det lov å bytte. Kun chassis som trenger å ha riktig nr. Hvis bobla ikke har vært registrert på ei stund så må det vel gå an å få bruke det gamle reg.nr på et annet chassis..? eller?
|
|
|
805
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juni 18, 2008, 08:18:35 am
|
Rød notch, ganske blank og fin ca 22.10 i går kveld 17/6 på riksveg 4 rett utenfor Gran. Har sett samme bilen flere ganger før langs 4'ern Noen her inne?
|
|
|
|