mai 05, 2024, 13:29:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tut og bremselys  (Lest 2532 ganger)
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« på: mai 26, 2008, 19:52:25 pm »

Jeg har ett litt merkelig problem. Tvilende Når jeg setter på tenningen, så gir tuten ett lite tut . Baklysene lyser på bremsene konstant. Er det noen som har noen forklaring på hva jeg eventuelt kan gjøre for å finne ut hva dette er.  Hæ
Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2008, 20:10:57 pm »

min tuter når nøklene kommer i kontakt med ratt stammen.. var visst bare sånn.. så kan jo hende du har en ledning som kommer til gods når du vrir tenningen.. kanskje..

ang bremselysene så fant jeg ut at det var to krets pærer eller hva det heter,.  og hvis de settes inn feil vei så tenner de begge trådene i pæra.. kan prøve det..

Loggført
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2008, 20:17:09 pm »

Det merkeligste for min del er at jeg ikke har vært i lampene bak. Trist Den feilen kom plutselig. Eller jeg har byttet litt bremser og div da. men, det skal jo ikke ha noen innvirkning på lysa og tuten Hæ Hæ
Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
FrodR
Seniormedlem
****
Innlegg: 416
Bosted: Dokka, Oppland



Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2008, 20:50:21 pm »

Hadde samme problem med bremselysene, jeg har tokrets system. Koblet fra èn og èn av bremselysbryterne, og det var den ene av dem som var problemet. Lysene virket når den ene var frakoblet, så den gikk igjennom EU med kun èn intakt. Bytta den andre etterpå da jeg fikk tak i.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: mai 26, 2008, 21:08:29 pm »

Tror jeg ville sjekka jordinger, jeg.

Den nye hovedsylinderen på Bobla mi har faktisk bare en bremselysbryter, selv om det opprinnelig var to. Sånn er det bare.
Loggført
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« Svar #5 på: mai 26, 2008, 21:12:23 pm »

Hvor er det egentlig tuten skal festes, for denne skal vel monteres inne på bremsekraftforsterkeren?  Øyerulling  Hæ

Den virket ikke først, men etter jeg satte ledningene inn på den ene bryteren, så virket den, men etter en stund begynte lysene å kødde. merkelig..  Osteaktig
Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2008, 21:24:07 pm »

Regner med at du med bremsekraftforsterkeren mener hovedpumpa..
Tuten skal ikke i nærheten av den. Så hvis du har koblet ledningen fra tuten inn på en av bryterene der kan du nok få litt mystisk oppførsel på både tut og bremselys  Blunker
Jeg er ikke så inne i detaljene på nyere biler, men regner med at ledningen til tuten skal opp gjennom et hull i innerskjermen og kobles til ved sikringsboksen.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« Svar #7 på: mai 26, 2008, 21:42:57 pm »

Tuten virker nå da. hehe.  Gliser men, ikke bremselysene. Må nok ut å demontere litt i morgen, se litt i boka også. Øyerulling
Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« Svar #8 på: mai 27, 2008, 20:09:43 pm »

Blir ikke klok på dette jeg. Kan det være bremselysbryteren som kødder? noen som har noen gode forslag å komme med. hvor skal de forskjellige ledningene Hæ

(Tuter bare når jeg skrur på tenningen, ikke hele tiden) Rekker tunge
Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #9 på: juni 01, 2008, 15:22:24 pm »

Har et lignende problem selv, men det går på vekslingen mellom fjernlys og nærlys.. når jeg trykker på tuta så veksler den mellom nettopp de to.. Noen som har peiling? kommer ledningen i rattstammen i kontakt med jord kanskje?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: juni 01, 2008, 18:25:44 pm »

Her er det bare to ting som gjelder, og det er å

1) få tak i koblingsskjema så man kan finne ut hvilke ledninger som skal kobles hvor
2) gå over alle kontakter og jordinger.

Uten 1 bare gjetter man på hva som skal hvor, og det funker dårlig på elektriske systemer. Uten 2, kan du få allverdens rare symptomer.
Loggført
Per Rune
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted: Lier



Vis profil
« Svar #11 på: juni 01, 2008, 20:08:30 pm »

Det er sant. fikk alt til å virke helt perfekt i går da, bremselysene virket og tuten virket (uten å tute når jeg startet bilen), men gleden var liten. for ca 40 min kjøretur fra verkstedet (der virket bremselysene) funket de ikke når jeg kom hjem.  Flau Null bremselys, når jeg parket den i garagen for natten. Men i dag prøvde jeg dem igjen, og til min store glede virket de igjen i noen minutter. så var det mørkt.   Flau

Tror jeg skal bytte ut bremselysbryteren jeg.  Hæ

(PS! har ikke rørt noe i baklampene,som tilsier at det skal bli noe feil der bak.)

Loggført

2001 Mercedes C200 Kompressor

1969 T1 1300
wv stein
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted: Haugesund


Her er bilen min


Vis profil
« Svar #12 på: juni 04, 2008, 21:22:05 pm »

he min vw sprenger sikring nr 9 hele tiden denne går til lyshorn /kupelys. er nokk en kraftig jordfeil. har bare nerlys på høyreside ikke bak heller. hvor ligger feilen Hæ? dette er en 1303 1973 mod ??
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!