mai 05, 2024, 12:29:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hovedsylinder + skivebremser  (Lest 1412 ganger)
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« på: juni 07, 2008, 00:46:35 am »

Har bygd om bobla til min kjære mor til skivebremser rund baut, men lurer på om den originale hovedsylinderen er nok? den har 2-krets sylinder og original 1300 motor. vet det er overkill med skivebremser på alle 4 da, men det dr*#€r jeg i Rekker tunge
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #1 på: juni 07, 2008, 22:09:26 pm »

anyone?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #2 på: juni 08, 2008, 08:40:53 am »

Jeg vet ihvertfall at VW hadde forskjellige hovedsylindre til biler med skivebremser foran, og til biler med tromler på alle fire hjul. Dette fordi skivebremsene var selvjusterende, mens trommelbremsene ikke er det - på biler med trommelbremser, kompenserer hovedsylinderen litt for mangelen på selvjustering.
Loggført
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #3 på: juni 08, 2008, 15:56:25 pm »

Jeg vet ihvertfall at VW hadde forskjellige hovedsylindre til biler med skivebremser foran, og til biler med tromler på alle fire hjul. Dette fordi skivebremsene var selvjusterende, mens trommelbremsene ikke er det - på biler med trommelbremser, kompenserer hovedsylinderen litt for mangelen på selvjustering.

Konklusjon: den originale funker greit? eller?
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: juni 08, 2008, 20:18:05 pm »

Omvendt. Tror det er forskjell på ventilene for bremsekretsene på hovedsylinderen, avhengig av om du har skiver eller tromler. Dvs - hovedsylinder for trommelbremser funker dårlig på skivebremser.

Skjønt rett på meg om jeg tar feil, den som måtte føle for det.
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 09, 2008, 12:13:04 pm »

Er det et sett du har kjøpt eller er det hjemmetilpasset? Uansett mener jeg å huske at Kerscher anbefaler ny masterpumpe med større diameter når du oppgraderer til skiver bak... De har vel litt erfaring med det og de kommer med TüV-godkjenningspapirer.
http://www.kerscher-tuning.de/kaefer/?gruppe1=Bremsanlagen&gruppe2=Hauptbremszylinder
Sjekk evt. med Schnellfahrer på http://www.vdub2you.com/shop/index.php ift. CSP sine skivesett
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!