mai 13, 2024, 02:33:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av takluke på T1 1303  (Lest 760 ganger)
RBN
Nybegynner
*
Innlegg: 45
Bosted: Molde


Vis profil

« på: oktober 26, 2009, 20:43:06 pm »

Hei, jeg har problemer med å få delene på takluken til å stemme/gå opp, og lurte på om det er noen der ute som kunne hjulpet meg eller påpekt hva som er galt. Setter veldig stor pris på hjelp!

Hvordan skal luken festes til skyve-mekanismen som ligger midt i skinnen?



Her ser man inn i taket, hvor det bakerst befinner seg et lite feste med et rundt hull i seg som tilsynelatende passer den svarte knotten bakpå skinnen.



Her har jeg festet skinnen slik at den svarte plastikk-knotten på enden av skinnen treffer inni hullet bakerst i taket. Skinnen blir således stående skjevt og går ikke nedpå om en ikke presser/bender den ned.



Her ligger skinnen løst inni taket.. og den ligger litt på skrå nedmot gummilisten på innsiden. Skal skinnen ligge på en slags pakning, og skal den på noen måte skrues fast til underlaget (jeg ser ikke noen skruhull på selve skinnen).



Her ligger skinnen med vaierspor løst på foran. Selv om den justeres så vil den ikke treffe det underliggende skru-hullet skikkelig.



Her er skinnen for vaierne festet på med to skruer fra innsiden/undersiden av taket hvor sveivehendelen sitter. Den eneste plassen hvor det ser ut til å være mulig å feste vaierskinnen.. Dersom man ser på formen av taket under skinnen ved sveivehendelen, så buler den utover/innover. Jeg har prøvd et plastikk-feste der i stedet for metall-skinnen, og den ser ut til å passe perfekt med takformen som buler, selv om jeg har hørt det skal være til en annen modell...



Det virker litt rart at det ikke er noen spor for enden av skinnen å ligge skikkelig nedpå, som vist på bildet.



Et medlem her inne var snill og sendte meg et bilde av sin takluke, som visstnok skal være samme modell. Her ligger deksel-metallet over vaierskinnen, men som dere ser, så ligger disse fint innenfor kanten, i motsetning til mine skinner som stikker litt utenfor.



Som sagt, setter stor pris på all hjelp angående montering av takluken!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!