VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: oyvinla på oktober 28, 2014, 10:21:27 am



Tittel: senking av t2 bay
Skrevet av: oyvinlaoktober 28, 2014, 10:21:27 am
Jeg har tatt av forstillingen på bayen for å sveise inn "beam adjusters" fra CSP. Når jeg ser på denne fremgangsmåten (http://www.creative-engineering.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=147&Itemid=26 (http://www.creative-engineering.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=147&Itemid=26)) legger jeg merke til at de borer vekk flere punkter på rørene som ser ut som er stanset inn i det de kaller for "central boss".

Er disse med på å ta opp belastningen?
Vil all last etter modifiseringen bli tatt opp kun i låseskruen?
Har noen opplevd at forstillingen har havarert etter montering av slike "beam adjusters"?

Jeg føler kanskje det ikke er verdt å montere disse dersom forstillingen blir vesentlig svekket.


Tittel: Sv: senking av t2 bay
Skrevet av: Doka64oktober 28, 2014, 17:31:46 pm
Når du kapper et rør i to å sveiser det sammen igjen svekkes røret. Flere med innsveisa senkere som har knekt forstillinga i en fortaukant.


Tittel: Sv: senking av t2 bay
Skrevet av: oyvinlaoktober 28, 2014, 21:56:16 pm
Tenker du på "kapp og vri" metoden? Metoden her er å sveise på ett par halvmåner med tagger på. Da trenger jeg ikke kappe røret. Uansett er det ikke sveisene jeg bekymrer meg mest over, det er heller den ene bolten som skal holde det hele.


Tittel: Sv: senking av t2 bay
Skrevet av: magsoktober 28, 2014, 22:14:42 pm
De hula må du bore opp for at den klompen inn beamen til å løsne
det er 3stk pr rør
for du skal ha mulighet å senke så må den gå greit rundt inne den da
det er også et hull du må bore bak hjælpe snekke feste