KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1620 på: november 05, 2012, 00:23:10 am » |
|
2ZZ er 4'er og trenger forhåpentligvis ingen modifiseringer av torpedovegg/motor rom
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1621 på: november 05, 2012, 08:40:59 am » |
|
Håhå, her snakker vi Jeg har jo nettop handla en KE30 og har både 2JZ, nissan sr20det og M3 kasse for hånden... Blir nok ikke 2jz, men sr20 hadde jo passa fint.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1622 på: november 05, 2012, 08:49:23 am » |
|
Ahhh, kjenner det er deilig at jeg ikke greier å henge med i den riskoker debatten..!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1624 på: november 05, 2012, 10:16:36 am » |
|
Enig. Men vi har alle våre skjellet i skapet... Og en japse classic er ikke feil Ahhh, kjenner det er deilig at jeg ikke greier å henge med i den riskoker debatten..!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1625 på: november 05, 2012, 10:58:49 am » |
|
Er jo folkevogn det også... Japansk folkevogn...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Jånni
Medlem
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)
Regenstadt.com
|
|
« Svar #1626 på: november 06, 2012, 17:12:12 pm » |
|
Hvordan gjør du det med pakninger på disse motorene din? Bytter du hver gang du demonterer, bruker du om igjen noen, eller har du et lager du tar av? Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid..
|
|
|
Loggført
|
Regenstadt Zombie Racewerks 67 Sika "Stivikken" 74 1303S Big 77 Doka
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6233
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #1627 på: november 06, 2012, 22:53:02 pm » |
|
Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid.. Morsom tråd her - Ikke minst pga "Turboknut" som er en "legende" spør du meg http://www.bilforumet.no/andre_forum/veteranbil/152556-japanske-veteranbiler-1960-1980-a.html
|
|
« Siste redigering: november 06, 2012, 22:56:01 pm av Squareback »
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1628 på: november 07, 2012, 00:59:08 am » |
|
Hvordan gjør du det med pakninger på disse motorene din? Bytter du hver gang du demonterer, bruker du om igjen noen, eller har du et lager du tar av? Kanskje vi skulle startet en egen japseklubb.. Ruller rundt i en 1973 Mazda 1300 selv, spesielt på vinterstid.. vannkappe pakninger har noen ganger brukt på nytt, bare sjekker att de ikke er sprukket i "hjørnene" innvendig. liksom Fjærner gammel silicone og vasker. mellom topp og sylinder har jeg stort sett brukt kobbrpakninger, men brukt om igjen de originale på ett par motorer . ikke hatt noen problem med det. driver å utbedrer småting på Corollan nå , for å få artig slæddebil
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1629 på: november 07, 2012, 13:01:56 pm » |
|
Vi må snart ha en prosjekttråd til japsene også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1630 på: november 07, 2012, 13:19:49 pm » |
|
jepp. men føler vi må på ett annet forum da!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1631 på: november 07, 2012, 13:25:31 pm » |
|
tvilsom offtopic. ? tenkte dette også er relatert til gamle volkevogn tanker også. rolla tanken var veldig veldig rusten innvendig. vurderte flere alternativer men googlet lit og fant ut att electrolyse må testes. vann krystallsoda batterilader stålstang
guffa har nå stått og jobbet i noen dager og resultatene foreløpig ser veldig bra ut!
|
|
« Siste redigering: november 07, 2012, 13:27:08 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #1632 på: november 07, 2012, 14:30:28 pm » |
|
Men der er fint gasser stuk på denne. Bare lidt større bagdæk og så den før omtalte motor-gir kombo og den er hjemme sporer litt av men
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1633 på: november 07, 2012, 14:53:02 pm » |
|
Stålstangtrikset så ut til å funke det Har forøvrig bestilt meg hjul i 8x16" http://www.xxrwheels.com/sportmax_501.shtml
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1634 på: november 09, 2012, 00:46:13 am » |
|
mens Corolla tanken står og brygger rust så har jeg bygd litt midlertidige greier. Bir tilbake til Cheap'O konsept. Har satt sammen en 2,1 WBX med lavkompstempler , helt standard motor ,av pent brukte deler. så blir det en TD04L turbo fra subaru (WRX??) og en liten intercooler. Planen er å teste litt på isen i vinter. satser på kjørbare ca 250-300hk på E85 bruker sprutet etc som sitter i bilen og dette blir en midlertidig løsning til nymotor er klar. Planet toppene, nye rådelager, nye rådebolter , pent brukte bærelager ++
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1635 på: november 09, 2012, 00:53:50 am » |
|
benytter muligheten til å teste en protype girkasse jeg har holdt på med noen timer nå og da ,på si, de siste åra. kassa er en jardarmix med utganspunkt i 5 trinns T3 kasse som jeg har fjærnet det originale 1. gir og revers. og putta inn i 091 hus så da blir t3 2. giret brukt som 1. gir t3 3. gir som 2. osv. med R/P fra T3 syncro. blir da laaaangt og fint 1 gir med litt tettere gir oppover. har vært en del måling og dreiing og fikling og tenking , og har ett par løsninger som jeg er spent på . noen av delene er i den slitte enden av skalaen , men som nevnt så er det en protoype "nye" deler ligger klart evt satt inn diffbrems med 25% virkning.
|
|
« Siste redigering: november 09, 2012, 00:55:50 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1636 på: november 09, 2012, 01:27:08 am » |
|
noe få bilder av ombygging tilpassing av mainshaft nesten ferdig mainshaft maskinering av kassehus pga veldig stort drev 1. gir
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #1637 på: november 09, 2012, 11:00:19 am » |
|
Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #1638 på: november 09, 2012, 11:46:47 am » |
|
Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!
X 2
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #1639 på: november 13, 2012, 11:34:00 am » |
|
Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!
X 2 Herlig innovativt - dette blir spennende å følge neste sesong!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1640 på: november 13, 2012, 13:12:54 pm » |
|
takk takk . hygelig dere liker jardarmix! nå klør det i finga å komme i gang igjen , vært en tur på operasjonsbordet i helga.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
|
« Svar #1641 på: november 13, 2012, 13:17:10 pm » |
|
Oisann, håper det gikk bra! Stå på, god bedring!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1642 på: november 13, 2012, 13:23:56 pm » |
|
ikke noe dramatisk , heldigvis planlagt . har god tid til å bestille div deler nå.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
|
« Svar #1643 på: november 13, 2012, 13:38:37 pm » |
|
good bedring da
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1644 på: november 16, 2012, 18:46:30 pm » |
|
Har du perforert pedalsettet ditt Knasten? http://www.pedalwerks.com
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1645 på: november 17, 2012, 18:17:34 pm » |
|
SEF!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1646 på: november 17, 2012, 18:19:37 pm » |
|
Du er helten min!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1647 på: november 17, 2012, 18:20:36 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1648 på: november 17, 2012, 18:25:34 pm » |
|
ellers fått mekket til noe fuelrails til midelertidigmotor fra noe restealuminium. skal bruke org WBX plenum og innugsør , bytter bare ut til større dyser. og siden WBX opplegget har originalt slangetilkopling på dysene og 99% av alle ettermarkeds dyser ikke har det så blei det kappe,frese,borre,gjenge,sveise.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1649 på: november 20, 2012, 00:37:51 am » |
|
noen som har en "downpipe" eller flens/ fra subaru turbo..... Dewil ??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|