mai 13, 2024, 22:57:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ganske mye smelling øg popping med oppstart??  (Lest 875 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: desember 21, 2010, 19:48:15 pm »

Motoren min er 2.1 med dobble 48idf med oppstart er det mye smelling og popping det virker og at det gå på tre sylinder når kaldt bare for et til to minut.er
Er disse problemer med kulden å gjøre har ikke choke på bilen som er boble 69 model,som sagt i et tidliger tråd den går ikke på tomgang eller Gråter
« Siste redigering: desember 22, 2010, 00:36:39 am av jayster » Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1 på: desember 21, 2010, 23:02:07 pm »

har litt sånne tendenser min og m.dobble 36idf når det er kallt men det går seg til etter ett par miutter har ikke sett baki der men rekner med att forgasserne er ganske isete har jo ikke forvarming så lufta blir jo veldig kalld og forbrenningen der etter.ikke noe problem når det er rundt 0 grader og varmere.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: desember 21, 2010, 23:06:17 pm »

mener å ha lest ett sted at 48idf har en mer "uheldig" oppbyggning en andre gassere, og at det kan være feilen til at det iser seg.. men så lenge man klarer å få varmen i motoren skal ikke dette være ett problem
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: desember 21, 2010, 23:25:03 pm »

motoren smeller når den er kald fordi den går for magert. og grunnen til det er at den ikke har choke. dette kan ikke løses på annen måte enn å montere choke eller dyse om (større tomgangsdyse). men da vil den gå for fett når den blir varm.

motoren går sannsynligvis ikke på tomgang fordi du ikke har god nok forvarming. dette er visstnok et problem på de fleste ettermonterte enkeltforgasserløsninger.
Loggført
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #4 på: desember 22, 2010, 00:04:32 am »

Hvor lang tid skulle det ta før det kan gå på tomgang?eller er det uansett et problem når extremt kaldt som nå?
Hva mener du når du sier enkeltforgasserløssninger?
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: desember 22, 2010, 00:20:22 am »

Enkelforgassar har jo gassaren midt i motoren(som orginalt) då er innsuget langt og det må ha ekstra oppvarming for ikkje å isa(forvarming) med dobble gassarar so er innsuget kort og varme frå toppane skal vera tilstrekkeleg til att det ikkje iser i forgassarane og innsug.

Du skulle hatt deg ein motorvarmar, eller har du ikkje oppvarma garasje Gliser
Motoren må nok gå seg varm før ting vert som normalt igjen, og då må du nesten kjøyra ei stund med den før den får opp driftstempraturen skikkeleg. ivertfall eit par km.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #6 på: desember 22, 2010, 00:35:50 am »

Enkelforgassar har jo gassaren midt i motoren(som orginalt) då er innsuget langt og det må ha ekstra oppvarming for ikkje å isa(forvarming) med dobble gassarar so er innsuget kort og varme frå toppane skal vera tilstrekkeleg til att det ikkje iser i forgassarane og innsug.

Du skulle hatt deg ein motorvarmar, eller har du ikkje oppvarma garasje Gliser
Motoren må nok gå seg varm før ting vert som normalt igjen, og då må du nesten kjøyra ei stund med den før den får opp driftstempraturen skikkeleg. ivertfall eit par km.
Oki Tistlo takk for en god forklaring! Glad
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!