mai 05, 2024, 21:08:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Riktig timing på bosch 009 ?  (Lest 1127 ganger)
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« på: august 14, 2014, 11:53:16 am »

Riktig at denne fordeleren skal stilles 10 grader btdc ? Doble empi 44 gassere.
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 14, 2014, 12:37:10 pm »

Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.

Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: august 14, 2014, 13:05:39 pm »

Ok, takk!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #3 på: august 14, 2014, 13:14:38 pm »

Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.

Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.

Ok selvsagt btdc ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #4 på: august 14, 2014, 15:52:57 pm »

Er ikke dette avhengig av hvilken motor(motorkode) du har?

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A1971M
Loggført

Bergrenner

93011499
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: august 15, 2014, 11:40:18 am »

Jeg stiller den til ca 8 grader ved å sette motoren til 8-graders merke på reimhjulet, så ta ut pluggen fra sylinder #1 og vri fordeleren, og se når den gnister. Der har du grunninstillingene. Dette fungerer også med Ignitor om du har det.

Så må du starte bilen, og holde den ved 3'000rpm og justere den der. Den skal da være ca 30 grader. (28-32 er det vel de sier - jeg har alltid brukt 30.) Viktig å justere den ved 3'000rpm (fullt utslag), da ulike 009'er har varierende total fortenning.

Ok selvsagt btdc ?

bt(d)c, ja. Men det er kun grunninstillingen, slik at du får startet den. Så må den justeres til 28-32 grader ved 3'000rpm. Glad

Er ikke dette avhengig av hvilken motor(motorkode) du har?

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm#A1971M
Ikke med 009. Glad

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!