mai 09, 2024, 01:07:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dyser til Weber  (Lest 1224 ganger)
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« på: juni 14, 2010, 14:04:24 pm »

Ikke helt sant det med Weber, dette er HPMX gassere, og det er vel Weber kopier?
Har kikket litt på dem og fått konstatert at hoved dyse og luftdyse er like alle fire. Merket 115 og 200 mener jeg.
Ikke hatt ut tomgangsdysa enda.
Grunnen til at jeg sjekker er at motoren ikke går helt som den burde, samt tips om at disse gasserne bør gåes over før bruk.

Fant og noen dyser som var merket F3  80 på den ene gasseren og F5  90 på den andre, skulle tro disse og burde være like. Disse satt skrudd fra oversiden av gasseren slik som main og air cor. dysa, men en var nødt til å løfte av "toppdekselet" før de var tilgjengelige.
Noen gasser "guruer" der ute som kan informere meg litt om hva disse er, og hva de heter. Har søkt og kikket på "spreng" skisser av IDF gassere, men finner ikke de samme delene der...
Loggført

Har laaang VW-pause.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: juni 14, 2010, 19:10:55 pm »

Kjenner ikke til de F3 og F5. Ut i fra 115 og 200 dyse, høres det ut som dette er 40mm med 28mm halsringer.
Da bør du sjekke de 4 stk 55 tomgangsdysene, har hørt at det kommer noen uten hull...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 14, 2010, 19:30:57 pm »

Ikke helt sant det med Weber, dette er HPMX gassere, og det er vel Weber kopier?
Har kikket litt på dem og fått konstatert at hoved dyse og luftdyse er like alle fire. Merket 115 og 200 mener jeg.
Ikke hatt ut tomgangsdysa enda.
Grunnen til at jeg sjekker er at motoren ikke går helt som den burde, samt tips om at disse gasserne bør gåes over før bruk.

Fant og noen dyser som var merket F3  80 på den ene gasseren og F5  90 på den andre, skulle tro disse og burde være like. Disse satt skrudd fra oversiden av gasseren slik som main og air cor. dysa, men en var nødt til å løfte av "toppdekselet" før de var tilgjengelige.
Noen gasser "guruer" der ute som kan informere meg litt om hva disse er, og hva de heter. Har søkt og kikket på "spreng" skisser av IDF gassere, men finner ikke de samme delene der...

tror det er noen blandingsdyser av et slag
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #3 på: juni 14, 2010, 20:31:32 pm »

F3, F5 osv er vel det som på engelsk heter Emulsion tube. Kan anbefale http://www.dellorto.co.uk/ for bestilling av dyser osv til forgassere, også webere selv om navnet tyder på litt ensporing i utvalget  Glad

Etter hva jeg leste meg til ang mine weber gassere, så er ikke dette akkurat de mest kritiske når det kommer til dysning. Men jeg vil nå tro at det lønner seg å ha like verdier også her.
Loggført

---
Mvh Rabben
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 14, 2010, 21:19:00 pm »

F3, F5 osv er vel det som på engelsk heter Emulsion tube. Kan anbefale http://www.dellorto.co.uk/ for bestilling av dyser osv til forgassere, også webere selv om navnet tyder på litt ensporing i utvalget  Glad

Etter hva jeg leste meg til ang mine weber gassere, så er ikke dette akkurat de mest kritiske når det kommer til dysning. Men jeg vil nå tro at det lønner seg å ha like verdier også her.

tror ikke det er snakk om emulsionstube, fordi de er mulig å skru ut fra toppen.,, dette er de som er under toppen av gasseren, som ligger skudd (flush) med nedre del av gasseren.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ivwar
Medlem
***
Innlegg: 107
Bosted: Sørum


Vis profil

« Svar #5 på: juni 14, 2010, 21:44:20 pm »

Jepp! Disse ligger som det sises "flush" med nedre del av gasserne, og kan skrus rett opp med vanlig flat trekker.

Noen som vet om disse må være like alle 4? Mener det er håpløst at helt nye sett leveres med slike forskjeller i samme pakka, men Kina er Kina...
Hvor kan jeg få kjøpt nye slike dyser raskt?

(Det er nemlig min motor det snakkes om i denne tråden, og nå VIL jeg ha igang bilen!!!)
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #6 på: juni 14, 2010, 23:58:30 pm »

Da blir det å sjekke tomgangsdyser i morgen den dag, litt dumt ønske, men håper vi finner noe som ikke stemmer.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juni 15, 2010, 06:38:27 am »

Du bør lage deg inspeksjonsluker i innerskjermen. Da er det gjort på minutter å sjekke/justere. Du kommer garantert til å trenge dem mange ganger. Nå må du sannsynligvis ta ut hele gasser med innsug. Jeg fikk motorbygger til å skjære ut mine når motoren var ute, men jeg har laget dem litt større med en Biltema Dremel til 199.- mens motoren og gasserne sto i. Banket til en 1,5mm aluplate til deksel, og skrude denne fast med sevborrende karrosseriskruer med pakning. (For bølgeblikk tak)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #8 på: juni 15, 2010, 07:49:06 am »

Er nok en ide det, baki en trang boble. Denne motoren skal i Bay camper, og enn så lenge så henger den i bukkken. Planen er å gjøre det meste av justering der, før den puttes på plass. Så akkurat nå, så skorter det ikke på plassen rundt gasserne...
Loggført

Har laaang VW-pause.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!