mai 15, 2024, 18:07:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: dynotest etter montering av doble 40 weber og csp python  (Lest 1601 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« på: september 20, 2012, 17:31:47 pm »

er dette noe vits i? tenkte det var mest for og få justert den riktig, dette er en orginal type4 motor med csp python eksos og nye doble 40`s weber gassere.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: september 20, 2012, 17:39:37 pm »

Kult å vite  Glad

Nødvendig? Tja.. Men du må få blandingen riktig på en måte.

Enten i dyno, eller på gaten ved å lese plugger/bruke AFR måler
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: september 20, 2012, 17:46:16 pm »

Kult å vite  Glad

Nødvendig? Tja.. Men du må få blandingen riktig på en måte.

Enten i dyno, eller på gaten ved å lese plugger/bruke AFR måler
er det kult og vite?  Glad
borre hull og sette inn en slik er det en mulighet?


* lamnda.jpg (37.37 KB, 600x244 - vist 115 ganger.)
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 20, 2012, 17:56:52 pm »

Jepp. Borre hull og sveise over en mutter.

Er vel M18x1,5 mener jeg.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: september 20, 2012, 18:08:04 pm »

il do that, men hvordan måler man, data? hos hvem. sorry newbie på dette, aldri hatt doble gassere og kan ikke justere Blunker


* lambda plugg.jpg (52.4 KB, 456x400 - vist 106 ganger.)
« Siste redigering: september 20, 2012, 18:10:44 pm av Martin » Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #5 på: september 20, 2012, 18:56:38 pm »

Anbefaler sterkt å benke den hos noen som kan det, Martin. Da vil du få motoren til å gå optimalt, istedenfor å plundre i lange tider med å bytte dyser, justere, og fundere på hvorfor det aldri blir optimalt (og det er jo ikke akkurat stueplass baki der...). Dessuten kan det bli relativt rimelige hester du får ut av motoren, selv om jobben koster litt.

Har aldri benka bil, men Kawa'n min blei benka av en som kan det. Det blei vesentlig bedre drag over mesteparten av registeret, og den blei finere å kjøre. Og 89 hk på bakhjulet, istedenfor 83 på motor. Dog med større forgassere fra en 3 år nyere Z1000J, og alt-i-ett anlegg.

Lykke til!

 Glad
« Siste redigering: september 20, 2012, 19:07:13 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #6 på: september 20, 2012, 20:19:40 pm »

hvor skal jeg benke den? hvem gjør dette i nerheten? ringstad?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #7 på: september 21, 2012, 05:32:56 am »

Hei
Jeg lagde en org 2 ltr for noen år siden med org gassere i etterkant har den nye eieren satt på 2 dobble exos vet jeg ikke den ble bremset hos JEE for ikke lenge siden ga vel rundt 100 hk
snakk med Erik kansje han husker det


Mvh Kåre
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: september 21, 2012, 09:04:29 am »

Hei
Jeg lagde en org 2 ltr for noen år siden med org gassere i etterkant har den nye eieren satt på 2 dobble exos vet jeg ikke den ble bremset hos JEE for ikke lenge siden ga vel rundt 100 hk
snakk med Erik kansje han husker det


Mvh Kåre
vil du ut med hvem du bygde denne motoren til?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #9 på: september 21, 2012, 11:43:43 am »

Hei
jada jeg byggde den til forrige eier av bilen,men jeg har snakket med nåverende eier men jeg husker ikke navnet han er her på forumet tror han bor i Oslo og jobber med CNC Maskiner men spør JEE

Mvh AR
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #10 på: september 23, 2012, 21:02:13 pm »

Hei
jada jeg byggde den til forrige eier av bilen,men jeg har snakket med nåverende eier men jeg husker ikke navnet han er her på forumet tror han bor i Oslo og jobber med CNC Maskiner men spør JEE

Mvh AR

Ragtazza ?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!