Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63
|
1833
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon
|
på: januar 12, 2008, 21:32:05 pm
|
Er vel kun et fåtall som har sagt de kommer 100% , håper ikke dette er alle ?? Gi beskjed nå !om dere kommer . Som sagt sagt er alle som aspirerer til SCC og stripekjøring (nei ikke 1200 ) velkomne . Må i tillegg invitere folk med buggy da de har blitt snytt for et møte før ... Håper folk fra Mandal til Haugalandet har lyst på dette ..(overnatting kan fikses) Benytt denne sjangsen til å få nye inpulser /lærdom m.h.t. motor/gear/bremser . + hyggelig lag Fredag 25 /1/2008 Kl 18;30 Gratulerer Stavanger (kulturby 2008)med dagen i dag !! Mvh OBS !! PM el. SMS til 90621505 er fint..
|
|
|
1836
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 11, 2008, 18:25:16 pm
|
Dette ser jo godt ut Endre ..Husk å sjekke at rammelagre mot svingjul får olje ,at oljehullene treffer for smøring .. (jmr. monstergarasje ) der det ikke gjorde det , Bare et tips ! Mvh
|
|
|
1837
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2387 ccm
|
på: januar 10, 2008, 20:08:55 pm
|
1 av 2 må gå Motor med de beste delene alt nytt , racebalansert , min innkjøpspris . Bud o/ denne på 40 000 NOK (longblokk) Mvh
|
|
|
1839
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer/annbefaling bensin trykk regulator
|
på: januar 09, 2008, 14:59:29 pm
|
Ja , Tekken brukte den progresive på 2 x 40 Dell turbokonv. gassere . Hele motoren ble bremset , veitestet av JMR i England , fungerte kjempefint . Satt regulatoren en gang , kjørte deretter i 10 000 km uten tull (bilde på JMR ) Mye snop på Summit Racing for tiden med lav $ kurs ! FI pumpa mi gir 320 l /h , men som sagt problemet var at 1/2 " slangen fra tanken ikke fora pumpa godt nok (ved kjøring) Fikk NOS i posten i går fra Summit (Pro shot system ) Gleder meg ... Mvh
|
|
|
1842
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer/annbefaling bensin trykk regulator
|
på: januar 09, 2008, 13:03:03 pm
|
Forsto kanskje dette feil , men vil uansett reklamere sterk for malpassi sine trykkregulatorer (brukt av Alfa , Fiat m.fl. ) Filter King er super . Fancy reg fra Aeromotive og Holley o.a. er sikkert ok ( dyre), men iflg. Berg`s og Pat Down, (+ min egen erfaring ), er en slik Malpassi alt du noen gang vil trenge.. Monterer gass nå og har i den forbindelse tenkt på 2 pumper (en til gass/bensin og en til bensin uten gass . Funnet ut at jeg skal kjøre 1 bosch rotasjonspumpe på alt m/malpassi regulator , retarderer tenning 3-5 gr med en "Turbofordeler" ved ca 5500 O/min.. Hører gjerne fra andre som vil prøve gass (annen tråd ) ? Mvh
|
|
|
1843
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer/annbefaling bensin trykk regulator
|
på: januar 09, 2008, 12:42:05 pm
|
Uten "forbruk/free flow" så vil man ikke kunne stille inn et stabilt trykk. Jeg tror retur vil fikse alt for deg. At den leanet ut er vel pga at gasserens flottør kammer var tomt, eller?
Litt pussig uttrykt ikke sant ; når flotørkammeret er tomt ,hjelper det da med retur ! En skikkelig malpassi turbotrykksregulator fra CB gjør jo akkurat det den skal , nemlig å gi ekstra bensin ved overtrykk (senseport fra trykkrør til reg) og returnere overskuddet til tank (returport) Brukte dette selv i 1995 på turbomotor , hadde full overvåkning i dashen . Besintrykket lå hele tiden noen PSI over normalt ved lading. Pussig at ikke Marty har nevt viktigheten av dette Tekken , ellers kan jo motoren gå tørr under trykk. Ikke bra det .. Mvh
|
|
|
1844
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaringer/annbefaling bensin trykk regulator
|
på: januar 09, 2008, 10:48:10 am
|
Har kansje et tips ; Kjører FI med trykk mellom 40-55 PSI , trykket faller noe ved gassing . Enklere med FI muligens da det er konstant trykk m/retur til tank hele veien ..Trykket blir jo da målt og justert etter alle dysene .( CB malpassi regulator) Fant ut ,(ved banekjøring ) , at trykket falt (gravitasjon ) i svinger og ved harde pådrag. Dette er jo ikke bra for motor !Løsning ; montere en liten tank (ca 0,5-1liter) rett etter tank og filter , før pumpe ,slik at denne ikke skulle gå tom !! Selv om det er "deep sump" på tanken ble dette helt nødvendig . Ser du på en 112i transporter ligger uttak tank helt nede i høyre hjørne , i rett linje til pumpa (Bosch pumpe i god kvalitet) . Innbiller meg at problemet kan bli det samme med gassere og stripekjøring .. Rett og slett besintomt ! Mvh
|
|
|
1845
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: januar 07, 2008, 16:56:26 pm
|
Summit har i alle størrelser i Alu , men om ikke Skruehuset på Gamleveien har (Tverrs over Toyota) ,da blir jeg forundret . De påstår de har Norges beste utvalg !!??. Mvh
|
|
|
1847
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er negativt med at VW hobbyen blir dyrere?
|
på: januar 04, 2008, 19:39:22 pm
|
Eksemplet med Busser i England er jo veldig bra da, Jeg vet ikke om det var vært noen mangel på rustne busser i England, men prisene har økt, og dermed restaureres det mye mer enn før og ennå flere får tak i drømmebussen sin... for det kan plutselig forvares å brukes (lånte) penger på det, siden det er mulig å få igjen noe for de. Dette tror jeg blir en spiral som vokser i alle retninger, flere sjapper mer deler og billigere timespris.
I Norge kan det ikke forsvares økonomisk å restaurere ei boble siden man ikke får pengene igjen. Derfor blir markedet en sirkusplass hvor alle løper rundt å skal kjøpe den beste bilen man kan få, når det gjelder de store utleggene som rustsveising og lakk. Alltid på jakt, flere og flere biler blir på begynt og aldri gjort ferdig det hugges mer og mer for terskelen for en bre "nok" bil går bare opp... Spiralen går bare nedover med denne tankegangen...
Med dette "billig stuket" på hobbyen kommer alle de urørte "90%" bra bilene til og forsvinne, og de kunstig høyt prisede ferdiglakkerte bilene stiger i pris, selv om de er opp sparklede beist.
En kjørbar bil jukset gjennom EU kontrollen er verd MYE mer enn tørr og fin original bil med ræva lakk og kaputt girkasse.
Akkurat spikern på hodet , aldeles ulønnsomt å restaurere en bil i Norge , samtidig håpe på å få igjen noe av kostnadene (en god sykkel koster jo mer !!) Mvh
|
|
|
1848
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -61 Ghia coupe extreme makeover long edition
|
på: desember 31, 2007, 16:06:48 pm
|
Stemmer i her , høres ut som en god avgjørelse , linjene er det ikke noe galt med (orginalt designet av en fyr på studebaker i USA , så KG og Ghia italia ...) Exetner , et designgeni jobber fortsatt . Godt nytt år .. Mvh PS : Har org delekatalog fra -66 med div koder , fargekomb m.m.
|
|
|
1850
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dette ?
|
på: desember 29, 2007, 22:51:13 pm
|
Man blir så lei seg når folk vil prute på "superbillige priser" I tillegg ikke betaler .... Nei Lobo , kan hende jeg angrer , bilen du fikk er super til den prisen.. Uansett tråden engasjerte .Prisen på bobler og deler er som implisert i første innelegget for lave , nok sagt .....Godt nytt år til alle Mvh
|
|
|
1852
|
Forum / Drag-race / Sv: Race-prosjekter 07/08:
|
på: desember 29, 2007, 22:25:44 pm
|
Vet mange har interesante prosjekter (som forandrer seg underveis !) . kom frem, super intr . Kalle , Kormi , Jøran , Tom , Nils . Jærva , Erik, Brezel , K&Kn , VW Frek , Trond, Endre , ..mm. mm. Mvh
|
|
|
1858
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er dette ?
|
på: desember 23, 2007, 17:13:23 pm
|
Dro nok provokasjonen for langt her ja , frustrasjonen over prutere , mistanke om uærlighet osv ble for mye .. mange gode innlegg til tross ,lover å ordlegge meg forsiktigere mht. alle i miljøet. God jul Mvh
|
|
|
|