mai 12, 2024, 14:17:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: vacum på wbx fordeler med turbo  (Lest 1374 ganger)
beetle force
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Lyngmyra, ja det er avsidesliggende!!!



Vis profil
« på: august 08, 2010, 18:51:36 pm »

Hvordan kobles vacumslanger for å kontrollere tenning best mulig?
Org 1600 T-1motor med org forgasser.
wbx fordeler med dobbeltvirkende vacumklokke.
Har turbo på denne motoren, men er usikker på hva som er beste løsning for å få ned tenning ved trykk..

Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare her.... Osteaktig?

Olav..
Loggført

Elsker det meste som har luftkjølt boxer-motor, men i hovedsak bobler og snowtrac!!!   :-)
beetle force
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Lyngmyra, ja det er avsidesliggende!!!



Vis profil
« Svar #1 på: august 08, 2010, 20:10:04 pm »

Ingen... Hæ
Loggført

Elsker det meste som har luftkjølt boxer-motor, men i hovedsak bobler og snowtrac!!!   :-)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: august 08, 2010, 21:07:22 pm »

Jeg har 1600 med sugetrubo og wbx-dizzy fra 2,1.
Bruker "den yttre" eller fremsiden og lar den indre være åpen.
Har bare kjørt i benk uten belastning, men da skal den virke både ved vakum og trykk...(Trekker opp med vakum og skyver ned med trykk.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 08, 2010, 21:38:25 pm »

som FormulaWee sier så drar den ned tennig ca 12 grader.
på ganske lavt ladetrykk så er 12 grader dratt ned med en gang
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
beetle force
Nybegynner
*
Innlegg: 44
Bosted: Lyngmyra, ja det er avsidesliggende!!!



Vis profil
« Svar #4 på: august 09, 2010, 10:35:35 am »

Ok, men er dette den beste løsningen med en slik fordeler, eller er det andre muligheter-noen som vet..?
Loggført

Elsker det meste som har luftkjølt boxer-motor, men i hovedsak bobler og snowtrac!!!   :-)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 09, 2010, 11:59:12 am »

beste løsningen er det ikke
det finnes stand alone tennings systemer som kan styre tenninga akkurat som du vil
f.eks fra MSD, SUmmit, ++ , og CB har vel noe nytt programerbar fordeler med MAP sensor på gang.
disse er fordelerbasert
mest stabile er med crank trigger, fordelerløst  , rimelig alternativ er Megajolt jr med EDIS.

http://www.autosportlabs.com/megajolt-lite-p-41.html?mjlj_buy_now=
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: november 06, 2011, 10:20:58 am »

Hvordan kobles vacumslanger for å kontrollere tenning best mulig?
Org 1600 T-1motor med org forgasser.
wbx fordeler med dobbeltvirkende vacumklokke.
Har turbo på denne motoren, men er usikker på hva som er beste løsning for å få ned tenning ved trykk..

Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare her.... Osteaktig?

Olav..
Kom du noe lengre her? Spendt på om du har fått prøvd ut noen løsning som kan hjelpe meg..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!