mai 10, 2024, 20:25:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5]
121  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 23, 2008, 19:00:37 pm
Har kjørt rundt i flere timer i oslo idag. Bilen er helt fin nå. Fusker minimalt. Flott tomgang. Jeg skjønner fint lite... Jaja.. Kanskje den bare er i godt humør:)
122  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 23, 2008, 06:54:08 am
Ok.. Nå skjønner jeg enda mindre. Idag da jeg skulle kjøre på jobb så oppførte bilen seg som en drøm. Jeg vet det er noe rart med autochocen men det er bare å hjelpe til litt med en finger når den er kald. Men uansett da. Fuskinga kommer bare når bilen er varm. Merka ikke noe idag. Tomgangen ble jo litt for høy og pga at jeg justerte den opp da bilen var umulig igår.. Rart.
123  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 22, 2008, 21:12:02 pm
Ikkje glem ventilene...

Hehe.. Nei. Men er jo nærliggende å tro at hovedproblemet ligger i tenninga i og med at den egentlig ikke var så værst før jeg begynte å fikle der..
124  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 22, 2008, 21:00:06 pm
Forgasser er original. Og denne har jeg faktisk ikke justert en døyt på.

Bilen har egentlig fuska litt hele tida, men ble ekstrem nå etter jeg bytta disse tenningsdelene. Jeg kan prøve å justere ned stiftåpning til 0,4. Men kan da ikke forstå at det har så mye å si?

Hadde uansett vært morsomt å fått en "ekspert" til å ta en kikk der bak. Sånn for å gi en generell tilstandsrapport.
125  Forum / Problemløseren / Hjelp til å justere tenning og forgasser. på: mai 22, 2008, 20:45:44 pm
Etter ha byttet plugger, pluggledninger og stifter, så har bobla blitt kranglete.

Jeg satte inn NGK B5HS. Stiftene er justert til 5mm. Fortenninga er jeg litt usikker på... Men iallefullefall så fusker bilen fælt nå. Den drar egentlig greit på under akselerasjon. Men å cruise rundt på lavt turtall er noe herk. Det hopper og lugger noe voldsomt. Den går på tomgang (som regel..)

Jeg lurer ganske enkelt på om det er noen verksted nært oslo som kan justere go'bilen for meg. Jeg begynner å forstå at det bare blir værre jo mere jeg forsøker.
126  Forum / Problemløseren / Sv: Gjenge opp tennpluggjenger på: mai 22, 2008, 20:30:45 pm
Jeg fikk fiksa det med hjelp av dette biltema kitet. Snedige greier. Er blid nå:)
127  Forum / Problemløseren / Sv: Gjengene til pluggene gikk til %!#€&%"?!!!... på: mai 21, 2008, 22:23:15 pm
Selge bilen???!!! Enn å si noe sånt. Værre enn å banne i kjerka. Nei jeg må vel bare sette igang imorgen. Lurer på å kanskje prøve å gjenge opp på nytt. Ser at unneberg sier det går.
128  Forum / Problemløseren / Sv: Gjenge opp tennpluggjenger på: mai 21, 2008, 22:01:18 pm
Ripper opp en gammel tråd jeg.
Dette skjedde nemlig også med min sylinder bakerst til venstre.
Går bobla fortsatt? Er dette bare midlertidig, eller går det lenge?

Jeg har ikke særlig lyst til å ut med motor og bytte topp...

129  Forum / Problemløseren / Gjengene til pluggene gikk til %!#€&%"?!!!... på: mai 21, 2008, 21:45:35 pm
Jaja.. Jeg tenkte jeg skulle være snill med min nyinnkjøpte boble og bytte ut litt snacks i tenninga. Alt gikk på skinner helt til jeg skulle bytte plugger. Da jeg skulle skru ut pluggene på høyre side merka jeg at de satt fast noe så sinnsykt! Men de måtte jo ut før eller siden så jeg stilte hardt mot hardt.
Det viste seg at pluggene var skruvt i skjevt men truga inn uansett. Og dermed står jeg her med ei boble der det er umulig å sette fast pluggen på den bakerste sylinderen til venstre. (når man ser i motor-rommet)

Etter noen telefoner fikk vi faktisk tak i en motor. Gratis:) på Asker. Mot henting. Så den henter jeg imorgen. Tenkte jeg skulle ta toppen fra denne og sette på min motor. Som egentlig virker veldig fin ellers.
Men... Har igrunn ikke mekka så altfor mye på bobler. Og ser litt mørkt på å begynne med dette. Er det noen som vet om et sted i oslo- området der det er mulig å mekke? Evt noen her inne som har lyst:) til å gi litt teknisk assistanse?
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg har kjøpt meg boble:) 66mod på: mai 17, 2008, 19:16:48 pm
Nja den skal etterhvert bli strøken. Ny lakk i originalfarge tipper jeg kommer på til neste år. Inni er den helt strøken. Er virkelig imponert over varmeapparatet på den.
En gammel mann som har hatt den sia den var ny. Det var lagt sitteunderlag på setene, og setetrekk oppå der igjen. Utrolig fine seter.
131  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg har kjøpt meg boble:) 66mod (fått bilen) på: mai 15, 2008, 20:31:03 pm
Ja da er bilen i oslo by. Men problemfritt er det ikke.. Da jeg henta bilen kom det så mye eksos inn i kupeen når jeg skrudde på varme at det var helt uutholdelig.
Det viste seg at det var innugsmanifolden sin forvarmer som hadde sprukket overalt. Eksosen fikk fritt spillerom der bak. Men jeg hadde en gammel 1300 motor liggende jeg tok manifolden fra. Og HERREFRED så mye jobb det er å bytte denne jævelen. Men fikk da gjort det. Og bilen ble finfin.
Bortsett fra... Batteriet tappes. Til slutt så starter den kun på å trille den igang. Og den fusker litt.. Har dessuten kraftige humørsvingninger på tomgangsvilje.

Så jeg har bestilt følgende. Nye plugger, nye pluggledninger, nytt fordelerlokk, ny rotor og nye stifter.
Og nytt batteri.
Så får vi se videre der ifra. Jeg er temmelig sikker på at den lader fint, ladelampa lyser ikke før den nesten stopper, og jeg ser at de guuuuule triste frontlyktene lyser litt sterkere og litt mindre gult:) ved gasspådrag.
Dessuten så er starteren litt ivrigere etter en liten kjøretur, men har liksom ikke styrken.. Slutter å snurre etter noen omdreinger. Og starter heller ikke.
132  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 95 blyfri vs 98 super og bruk av blyerstattning på: mai 04, 2008, 16:59:40 pm
Jeg har ødela to motorer på den første bobla mi pga at jeg fylte 95 blyfri for ofte. Mista mye kompresjon på flere sylindrer. Blyerstatning er nok nødvendig.

gamle motorer du har da? føre 71?

Det var en 69 mod boble. Jeg ødela to 1300 motorer. Blakk student vettu. Skjelden jeg hadde mer enn en hundrings å fylle for. Fristelsen ble for stor da blyfri kosta 2-3 kr mindre pr liter.. hehe
133  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 95 blyfri vs 98 super og bruk av blyerstattning på: mai 04, 2008, 09:46:22 am
Jeg har ødela to motorer på den første bobla mi pga at jeg fylte 95 blyfri for ofte. Mista mye kompresjon på flere sylindrer. Blyerstatning er nok nødvendig.
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva synes folkevognfolket om VW New Beetle?? på: april 26, 2008, 17:54:22 pm
Vet ikke helt.. Litt frisørpreg ja. Men definitivt kulere enn golf da.
135  Forum / Snikk-snakk / Sv: 7 år med bobla og så er det blir det el-bil... eller? på: april 26, 2008, 16:22:22 pm
Ey.. Konge:) Dette kitet vil jeg lese mer om!

EDIT: Jeg fant.. kult:) http://www.electroauto.com/index.html
136  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilstereo utan CD-spelar? på: april 22, 2008, 12:28:06 pm
signalet som går fra spiller er 12 v.
137  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilstereo utan CD-spelar? på: april 22, 2008, 11:18:18 am
Selve remote inngangen trekker omtrent ikke strøm. Det er 12v + som trekker strøm. Remote inngangen aktiverer bare et rele inni forsterkeren. Så koble på slik at du har konstant 12v og koble remote inn via tenning.
138  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilstereo utan CD-spelar? på: april 22, 2008, 10:09:03 am
Hm.. Hva med en bitteliten micro-bryter under dashen du bruker til å slå av på 12V til remote?.. Og bruker en vanlig jack-phono plugg fra creativen til forsterker? Du kan også f.eks koble 12V remote på tenninga. Er ikke snakk om noe strømtrekk der.
139  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 6V boble med 12V stereo-anlegg på: april 21, 2008, 07:06:56 am
På samme side så finnes det en akkurat lik radio i utseende. Med stereo. Men den er ikke sjaltbar mellom 6 og 12 v. Men er faktisk litt billigere. www.oldtimerradio.de
Se på blaupunkt.
140  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: white dekksider på: april 20, 2008, 17:14:54 pm
Jeg og vil ha slike! Eller aller helst dekk med whitewalls originalt. Hvor kjøper jeg det?
141  Forum / Snikk-snakk / Prosjekttråd for min 66mod T1 på: april 16, 2008, 13:21:34 pm
Jeg har kjøpt meg boble igjen:)
Min første bil da jeg var 18 var ei 69 mod lyseblå boble med det fengende navnet "putt"
Nå har jeg drømt om turer i denne bilen mange,mange netter i ettertid og har endelig gjort noe med det.

66 modell hentes 9 mai. Gleder meg som fy. Er ikke så ille å selge Smart Roadsteren nå som våren kommer heller når jeg tenker på bobla.



142  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 6V boble med 12V stereo-anlegg på: april 15, 2008, 15:36:02 pm
http://www.oldtimerradio.de/shop/product_info.php?language=en&info=p90_Blaupunkt-Frankfurt-Transistorradio-fuer-Kaefer--umschaltbar.html&XTCsid=b26360e3b58958251d8beffaa0f72a2e

Skal kjøpe en sånn jeg. Denne virker på både 6v og 12v.
Og den har i tillegg inngang for Mp3 spiller.
Sider: 1 ... 3 4 [5]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!