Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
|
212
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche g50 kasse. Trenger noe info.
|
på: februar 03, 2008, 00:44:40 am
|
Så den vil regelrett bli bedre vist jeg fjærener torsjons stavene og bygger om til coil overs. Da er det bare til å finne en g50 eller 993 carrera 4x4 som jeg kan bygge om til 2wd og Klakke det inn. På med 930 drivknuter og trekke den inn et stykke. Dette blir bra. Da blir jo det også god plass til min nye twin turbo maskin.
|
|
|
213
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche g50 kasse. Trenger noe info.
|
på: februar 02, 2008, 21:43:06 pm
|
Så g50 er noe lengre en 091. ikke bra. Har 091 i bilen nå. Med cp sitt rett i rammen feste kit. Men ser at jeg kan hente 5-6 cm i forkant, vist jeg bygger om festene litt. Men er skeptisk på om den tåler min nye motor. grunnet 470nm. Og jeg trenger egentlig å få den lengst mulig inn. uten å vri driv akselingene for mye ut av kurs. Pga vil ha luken helt igjen. Grunnent til at jeg vil ha g50 i bilen er vel egentilig at 091 kassen jeg har i bilen. Var bygget til bakke løp. Lav utvekslin max ca 160kmt på 8000rpm. Og ny og sterkere motor. Det er vel egentlig ganske dumt å bygge om til coil overs bak i steden for torsjon. For å få inn en ny kasse. Blir vel mye stress i karossoriet i stedenfor i torsjons røret. Eller ?? Ser forx slik som stev carter i linken under her har gjort http://www.clubvw.org.au/steve_carter.htm
|
|
|
214
|
Forum / Problemløseren / Sv: Turbo Kam T4?
|
på: februar 02, 2008, 16:57:48 pm
|
Ja det mye viktigere å spandere penger på sprut og tenning en kam. Når det er snakk om et første gangs bygg. Det er jeg enig i. Men skal du ha alt til å være optimalt så er det en annen leik. Og er ute etter max effekt og litt til.
|
|
|
215
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Porsche g50 kasse. Trenger noe info.
|
på: februar 02, 2008, 14:39:33 pm
|
Hei.
Er det noen som vet hvor lang en G50 kasse er i forhold til en vw 091. pga holder på med noen planer om en g50 eller en 993 carera ombygget til 2wd.Inn i en vw 1302s. Er det mulig og få annleggs flaten mellom kasse og motor Til å stå såpass langt inne i bilen at den er plant med boltene til girkasse ved feste ved clutch huset. uten og kutte i stykker hele torsjon stav røret? Vist noen har noen gode bilder av g50 i vw hadde et vært veldig fint.
|
|
|
216
|
Forum / Problemløseren / Sv: Turbo Kam T4?
|
på: februar 02, 2008, 14:30:29 pm
|
Har bygget div. turbo motorer. Og har ikke hatt noen super resultat med orginal kam. grunnet at den ikke vil følge med så bra over 4500rpm. Vist du ser på en orginal kam og en turbo kam. Så se eksos tidene forhold til innsugs tidene er ganske mye annerledes. Grunnet orginal kam er tilpasset orginalt turtall. Men ser du forx på en japse motor putter de orginal suge kam i turbo motorene for å øke nm. Men da er vi inne på en kam som er konstruert for høyere turtall. Derfor ville jeg ha brukt en lett trim kam for sug. Som har et arbeids området fra 2000 til 7000rpm. Og noen sterke ventil fjærer. Grunnet at de orginale vil ikke greie å lukke ventilen helt når du får trykk på de. sammen med turtall.
|
|
|
217
|
Forum / Problemløseren / Sv: Turbo Kam T4?
|
på: februar 01, 2008, 21:04:41 pm
|
Org kam fungerer bra.
Over 4500rpm fungerer ikke orginal kam. Da hadde jeg helder brukt en lett trimkam for å få motoren med opp i 4500rpm +
|
|
|
221
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dellorto gassere ,turbo kit t-1 , felger + en vw 1300 turbo
|
på: januar 27, 2008, 17:32:28 pm
|
Budet på 4500kr for gasserne er trekket til bake grunnet en useriøs kjøper uten penger. (dette er nr 2 som sier at de har overføre penger til noe av det jeg har til salgs. Så to dager etter at pengene buder vært på bok, kommer det en melding om at de alikeveld ikke skal ha de. og de har helder ikke overført. Hva er vitsen? Dette gjelder gasserne og turbo kitet. Det er nå til salgs igjen.
|
|
|
222
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: doble 45 komplett med alt ?
|
på: januar 27, 2008, 17:03:50 pm
|
Har noen 2 dobble dellortho 45mm med gasser stag. Det er ikke innsug med.Innsug får du brukt for 500-1000kr Det følger med trykk bokser slik at de kan brukes til turbo også. De er overhalt og har cb performance sitt oppgraderings kit for bedre respons og forbruk. 5000kr Ring vist int. 930 54 738
|
|
|
227
|
Forum / German/Euro-look / Sv: 17" felger på 03
|
på: januar 23, 2008, 18:44:41 pm
|
7,5" bör gå greit foran ell?
Jeg har et 53 på mine 9x18 forand på min 1302s som hadde samme sjermer, Hjule stakk nøysktig 4,5 cm utenfor. Så dine 7,5x17 skal gå fint under. Du har coil overs sant.
|
|
|
234
|
Bruktbørsen / Deler selges / Dellorto gassere ,turbo kit t-1 , felger + en vw 1300 turbo
|
på: januar 17, 2008, 00:26:15 am
|
Komp. MSD tenning til t-1/t-4 Med Fordeler, plugg kabler, BTM box og coil. Kun brukt max 50 mil. Som nytt. Kostet meg ca 11000kr selges kr SOLGT.- Turbo kit til T-1 I meget seriøs kvalitet ikke noe cb skrot. Med reim dreve bensin pumpe/fordelings enhet dyser(alla hillborn), innsug (til super flo topper men kan tilpasses de fleste topper. T-4 turbo. Fungerer fint til 1915cc. Grenrør i st35,8 stål topp kval. reim hjul og reimdrev følger med. Innsug til event gasser før turbo holly, SOLGT vw 1300 67 mod. eu ok. noe rust. Det er montet et hjemme laget turbo kit på motoren som står i bilen. Men det er ute av drift. Motoren ble overhalt av forje eier med 1641 sats ,trim kam,lagre,stor oljepumpe og div. Har rullet lite. Men går ikke for tide grunnet dårlig gasser og turbo kit. Litt arbeid er det men du får noe som flytter på seg :-) Selges derfor jeg ikke har tid til å begynne på den. Står i bergen. 10000KR T-4 motor 1700 long block. I meget bra stand. SOLGT porsche felger 911/944 asev 2 stk 7,5x16 og 2 stk 9x16. Strøkne. Slitte dekk med følger. selgers kr 7000 eller bud. To doble Dellorto 45 mm gassere med stag og event wier styring. Ny overhalt, Kan brukes på suge motor og turbo motor. T-1/T-4 SOLGT Kom med bud. tlf 93054738 Se lengre nede for mer info.
|
|
|
236
|
Bruktbørsen / Biler selges / Mye grom deler til vw selges. tenning,turbo,felger osv
|
på: januar 17, 2008, 00:13:36 am
|
Komp. MSD tenning til t-1/t-4 Med plugg kabler, BTM box og coil. Kun brukt max 50 mil. Som nytt. Kostet meg ca 11000kr selges kr 7000.-
Turbo kit til T-1 I meget seriøs kvalitet ikke noe cb skrot. Med reim dreve bensin pumpe/fordelings enhet dyser(alla hillborn), innsug (til super flo topper men kan tilpasses de fleste topper. T-4 turbo. Fungerer fint til 1915cc. Grenrør i st35,8 stål topp kval. reim hjul og reimdrev følger med. Innsug til event gasser før turbo holly, 9000kr eller bud
T-4 motor 1700 long block. I meget bra stand. 4000kr
porsche felger 911/944 asev 2 stk 7,5x16 og 2 stk 9x16. Strøkne. Slitte dekk med følger. selgers kr 7000 eller bud.
To doble Dellorto 45 mm gassere med stag og event wier styring. Ny overhalt, Kan brukes på suge motor og turbo motor. T-1/T-4 5000kr bud.
Kan selges samlet for kr 27000kr.
tlf 93054738
|
|
|
239
|
Bruktbørsen / Deler selges / T-4 turbo motor selges. Vurderer og selge i deler.
|
på: januar 16, 2008, 16:49:49 pm
|
Vurderer og selge min turbo matete t-4 motor enten hele eller long block med porsche kjøling for seg, og turbo kit for seg. . Som er en tideligere rally cross motor som er bygget om for turbo.(dekomp ringer kan fjærnes av meg vist noen ønsker og bruke den som sug) Har blitt brukt ca 40 mil som forgasser turbo motor. Men den nå klargjort for data sprut/tenning.
Turbo kit: t-4
Med turbonetics 60-2 t-4 turbo(nypris turbo 25000kr+mva) Custom grenrør, hks waste gate, innsug i alu med gassspjeld og tps, runnes, tial pov, vann kjølt IC. (dysehull i runnes må lages) NYpris totalt over 45000kr. Ved rask avg. 23000kr.
Motor med porsche kjøling, 17000kr
Komplett som vist på bildet/tekst 35.000kr Selges uten tenning og sprut. Det som må til for å være start klar er noen følere, trigerhjul og data sprut
bas topper, med dobble fjærer, portet, modet og lettet svinghjul oppbrinlig 215mm men bygget om til 228mm med Hd trykkplate og sinter chluch tåler 500hk, 2154cc Mer info kommer. Bas topper+deksel. portet. turbonetics 62-2 turbo t4 (t-70 komp hus) hks waste gate custom innsug custom eksosmanifolg. Alfa dyser. porsche kjøling. 2154 cc trim kam Har kjørt 1,1 bar trykk på den. Vann kjølt ic. Lettet og modifisert svinghjul. sinter drag cluth Bygget for og klare over 300hk. Har ikke så mye info om innmat( men long blokken kostet 38000kr i deler. Kun smidde deler.) Pluss alt uten på. Så den har sikkert kostet meg det dobbelte. Og vel så det. Long block bygget av rongeven for en del årsiden(men har totalt ikke rullet mer en 400km med meg og 1000km med forje eier.
tlf 93054738
|
|
|
|