Jeg skjønner at det er drøyt at førerne betaler for egen lisens. De koster 150,- pr stykk og vi må kjøpe de på forhånd - og de er ikke refunderbare. SCC dekker arrangørlisensen, så i år tapte vi bare 3700,- på denne aktiviteten.
Det endrer jo saken!
Fint du tar det opp med i offentligheten hvert fall. En del folk er for flinke til å gjøre tilsvarende antakelser men bare "snakker om det" med andre.
Bunnplata har importpapirer, betalt MVA, men mangler engangsavgift i følge tidligere selger, skal se om jeg kan få en oversikt fra BT hva som mangler, slik at alt er klarlagt.
Det er veldig vanlig ved import at man kun betaler mva til tollvesenet og utsetter engangsavgift og andre tillegg til man er klar for å registrere bilen.
Pleier ikke å være så mange igjen søndag 16-17 dog så spørs om det er vits med autoslalom på det tidspunktet. Er enig i at det er litt kjedelig bane med kjegler på rad, men det er vel kanskje ikke bredt nok til en veldig avansert bane?
Hvor går grensen for hva som defineres som gatebil?
For meg er det en bil som du ikke ''kan'' men som du faktisk bruker til gatekjøring. Cruise å kjøpe en is kanskje. Kjøre en tur på jobben. Ta en tur på treff osv? Selv kan jeg også si gatebil om 65'n, men for meg nå er den en ræserbil med skilter for å slippe unna lisensiering av bilen og muligheten for bruk i street legal arr. Ser ikke for meg å kjøre til jobb med 65'n feks
Kult er det uansett.
Misunner kassa du skal ha. Kommer vel dit etterhvert selv
Det eneste som hindrer deg i å kjøre 65 på jobben er deg selv.
SCC 2017 er ferdig og jeg fikk kjørt endel ganger. Beste tiden ble 12.341 med 60ft på 1,706 og 175.18 km/t Forbedringen av tiden skylles at bilen var 34 kg lettere, for jeg klart ikke og forbedre 60ft. Kalle det ser ut som teorien din stemmer bra👍 Fikk dessverre lagerbank i motoren på slutten av søndagen, så da var det bare og pakke sammen. Neste år SKAL jeg kjøre en 11sek.
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter? Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok.
Jepp. En annen viktig detalj er kalibrering av måleutstyr. F.eks hvis metallbeslaget i enden på tommestokken mangler, viser den opp til 1mm(!) feil.
Ja det er slarvete å måle opp en motor uten intakt metallbeslag. Da bør man virkelig vurdere innkjøp av ny tommestokk
Jeg har trua på Trond sin nye motor. Men der er det (hvertfall foreløpig) såpass mye hemmelig at den bygges helt inne i den mørke kroken av stallen. Her er en teaser fra prosjektplanlegginga:
Haha viktig å presisere at jeg her måler.. hva var det nå igjen Jan? Kamakslingens parallellitet i blokka i rett vinkel på svinghjulet mens jeg lytter etter ujevnheter? Det er slik man bygger motor. Ned til minste detalj. Kun alt er godt nok.
Takk for tanken :-) dot slicks og pissregn er dårlig kombinasjon og har fint lite med turbo å gjøre. Det går helt fint an å kjøre hissig turbo på bane, men det er fordel med gode dekk og tørt føre, som med alle spreke biler egentlig. Og kanskje litt mer strekning enn 40m som på revebanen. Øyvind Haraune sin bil er jo et bra eksempel på at det går flott an. Hvem vet, kanskje du får litt konkurranse i fremtiden av en turbomata 03?
Angående motoren til Jan Olav så er den vel bygd til formålet. At du ønsker noe annet gjør at du bør bygge noe annet :-) Det går helt fint an å kjøpe turboer som spooler tidligere, og mindre. Det går også an å kjøre helt annet oppsett med dobbel turbo osv. Alt etter hva karakteristikk du ønsker i din motor. Snekkeren ønsket å bygge 500hk motor :-D
edit: Hva gjør man ikke for å underholde og ha det litt gøy (10:40) Synd bilen daua ellers hadde det vært en flott hollywood snurr hvor jeg kunne kjørt videre etterpå. Hadde vært litt stiligere, innrømmer det.
Burde påpeke at dette er hjulhester så slipper du maset om at målet ikke er nådd. Blir spennende å se hva det blir når du skrur opp trykket, for det skal du vel?
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.
Eller kanskje det er fordi bilen offisielt har en annen motor. Det er jo en grunn for at han trekker den på henger hele tiden, og har kanskje ikke lyst å legge ut bremsepapirer åpent?
Få ut screenshot på tråden, å holde det halveis hemmelig er respektløst mot alle som har fulgt tråden din. Du skal selvfølgelig få legge ved alle mulige unnskyldninger for grafene om det er det som gjør at du ikke viser de offentlig.
Eller kanskje det er fordi bilen offisielt har en annen motor. Det er jo en grunn for at han trekker den på henger hele tiden, og har kanskje ikke lyst å legge ut bremsepapirer åpent?
Vel tilbake fra en lang dag på Rudskogen,nemlig Herbiecup.3 lørdager med mye moro.Helt utrolig at ikke flere gadd å møte opp,bare 250kr pr gang,det er billig i mine øyne.De som var der hadde det ihvertfall moro. Vant premie også:raskeste boble
Gratulerer! Må kanskje hive meg på dette neste år med 03'n
Vi hadde noe ikke printer koblet til dyno, så da didnt it happend
Jeg har bilde av ene run'et hvor målet i mine øyne er oppnådd men legger selvsagt ikke ut noe. Kan sende til deg om du vil ha det. Viser NM og HP på hjula.
Det er alltid kjekkere å kunne tråkke pedalen i bunn og kjenne krefter enn å sitte å vente på at rpm skal øke gradvis og så litt til, og så litt til...
Hinter Trond om el konvertering?
Tviler sterkt men forstår hva du mener :-)
:-) Klart du forstår hva jeg mener, du har jo kjørt begge motorene nå. Men du skal ha for forsøket Jon