mai 21, 2024, 22:29:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trimming av type 3 fastback  (Lest 1572 ganger)
fredrick
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: skien/telemark


Vis profil

« på: mai 28, 2008, 19:51:33 pm »

Er det noen som har kjennskap til hvordan det er å sette inn porsche motor og gir i en fastback? tenkte på en tre liter i tilfelle.. eller annen trim som er bra og holdbar? før i tiden var det en type motor de kalte jessland (skrives sikkert feil) men det var veldig populært på nitti tallet.. hadde bare vært så gøy å puttet i en litt stor motor,men det skal ikke være humbug.. noen som har peiling??
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 28, 2008, 20:18:58 pm »

For å gjenta til det kjedsommelige så er det å sette inn en Porsche-sekser ikke noen dagsjobb for å si det sånn  Øyerulling, det er ganske mye jobb og du får en bil som er minst 100 kg tyngre i rompa. De fleste luftkjølte vw er jo som kjent allerede ganske lette foran.. , men for all del hvis du har både MYE tid og MYE penger er det mulig.. Det er en Notch i norge som har montert 3 liter.  Når det gjelder "jessland" , så tipper jeg du mener Gjestland, og da Birger Gjestland som er en seriøs motorbygger som har bygget en del vw-motorer.. Men jeg tror nok ikke at jessland er noen "bestemt" motor, heller som nevnt navnet på en motorbygger som holder til i Vestfold tror jeg det var.. (sikkert noen her som kjenner bedre til han...)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
dynne
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #2 på: mai 29, 2008, 17:54:20 pm »

Her er en tråd på motorbygge i type 3, under luka. Dvs beholde original motorluke.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=214956&postdays=0&postorder=asc&highlight=header&start=0

Byggepris? Ja, idag ca 40-50k med dagens dollarkurs og utelukkende nye deler fra US. + egen innsats selvfølgelig. Glad
Ikke noe "humbug", men neppe like holdbar som en seksa fra Stuttgart...
Loggført
fredrick
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: skien/telemark


Vis profil

« Svar #3 på: mai 29, 2008, 19:27:40 pm »

vell,nå trodde ikke jeg at det var en dagsjobb heller da! så spar deg for spydigheter:-)  er bilmekanikker og lakkerer. så vet ting tar tid og koster! men det var ikke det jeg lurte på! lurte på om det var noen som hadde peiling på ombygging av type 3`n min jeg jeg..  siden jeg ikke har noe kjennskap til disse bilene til daglig!
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #4 på: mai 29, 2008, 20:41:40 pm »

Er slike svar du får her. Man skal ikke gjøre noe annet enn det andre gjør. Blir mye spennende biler av slikt. Ta dere sammen folkens!!!

Dette har jo blitt gjort før, det tar tid. Koster sikkert noen kroner også, men ingen høpløs jobb. Det ligger en prosjekttråd inne her som omfatter denne jobben. Ta kontakt med han, da får du sikkert mere fornuftige svar enn bare å bli rakket ned på her. Dette er egentlig ikke et forum for større ombyggninger. Det er min erfaring. Det er faktisk putta 6 i Ghia også:)
Loggført

Mvh

Marius
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mai 29, 2008, 20:49:43 pm »

vell,nå trodde ikke jeg at det var en dagsjobb heller da! så spar deg for spydigheter:-)  er bilmekanikker og lakkerer. så vet ting tar tid og koster! men det var ikke det jeg lurte på! lurte på om det var noen som hadde peiling på ombygging av type 3`n min jeg jeg..  siden jeg ikke har noe kjennskap til disse bilene til daglig!

Saken er som kanskje ikke du vet at en nær slektning av meg har bygget om mesteparten av vw i norge med Porsche-sekser... Derfor vet jeg hva det dreier seg om, og det var på ingen måte min intensjon å være spydig, men det er en allmen stor misforståelse blant en del folk at porsche-motor går "rett-inn" i ei boble (eller annen luft-vw).. , derfor dette svar..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
fredrick
Nybegynner
*
Innlegg: 5
Bosted: skien/telemark


Vis profil

« Svar #6 på: mai 29, 2008, 21:21:48 pm »

hehe! takker for fine svar! skal skjekke opp litt rundt det der.. det er ikke sikkert at det blir gjort noe i første omgang,for i første omgang blir det å totalrenovere og gjøre den i teknisk god stand,samt bytte farge:-)  men har ikke planer om å ha den på veien før tidligst til neste år.. hender jo det dukker opp uventa penger som kan puttes i en litt sprekere motor..  har ihvertfall fått noen gode tips! takk:-)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!