Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 70
|
91
|
Forum / Problemløseren / Sv: Heving av pumaforstilling
|
på: desember 12, 2013, 08:48:37 am
|
Er det slik at for å kunne kjøre med puma og dropspindler så må man kappe av den lille armen som gummikula sitter på? Det er på en måte den som står i veien for at bilen skal kunne bli høyere. Eller tar jeg feil? Noen her som har kappet av denne armen?
De kappes kun for å få den lavere Den gjør så forstilling ikke bunner. Fyll på med fett i alle 4 niplene på forstilling, mens bilen står på bukker, så siger den nok ned. Det gjorde det på min. Satt inn fjørpakken riktig? Lasse
|
|
|
93
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porting av topper
|
på: oktober 11, 2013, 07:48:28 am
|
Skal porte/ polere topper. Er dremmel eller lignende maskin på biltema bra nok ? Skal ikke ta veldig mye.
Det duger. Ikke poler så, ikke innsug, hvis du kjører forgasser. Tenk på en golfball. Skal være litt ru overflate for å unngå dråping av bensin. Lasse
|
|
|
94
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sesongavslutning hos Luftliga`n
|
på: september 04, 2013, 14:34:30 pm
|
Luftliga'n inviterer til en sesongavslutning på fjøset på Byneset. Vi stiller med varm grill, musikk, delesalg, kaffe å noe enkelt til kaffen. Dere tar med mat dere vil grille og drikke til selv. Ta med stol. Onsdag 11.9 kl 18.00 Noen som lurer på hvor det er? Velkommen
|
|
|
95
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Parkering/lagring
|
på: august 24, 2013, 15:00:42 pm
|
Kjøres inn author=1hantome link=topic=55987.msg539849#msg539849 date=1377258187] -Lasse
Supert, hvor mye skal dere ha for å bilen min der fra nå frem til våren? [/quote]
Vi tar 2000 pr plass for overvintring. Vi passer nøkkel til alle biler, i fall det skulle være behov for å flytte på dem. Kjøres inn senest 1 okt. Ut senest 1.mai.
|
|
|
98
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret.
|
på: august 22, 2013, 07:32:34 am
|
Jeg har fått brev om etterregistrering på min 61 T1, som jeg hentet på fjellet på Folldal for snart 5 år siden. Måtte lete litt etter dokumentene på bilen, da den har stått ute i over 20 år der oppe, seff uten skilt. Fikk omsider tak i kopi av det originale vognkortet, datert 16-12-60. Dette klarte jeg å fiske opp på Tynset Trafikkstasjon. Leverte omsider salgsmelding i år, da jeg ser at prosjektet har en ende(omsider ), sammen med vognkortet. Mottok for litt siden brevet om etterregistrering, som forlangte tollpapirene på første gang bilen ble registrert. Jeg skjønte ingenting, bilen har jo gått med skiilt i Norge, det er vognkort på den. Ringte tilsyn her i Trondheim, havnet hos en mindre engasjert kar, som sendte meg til Tollvesenet. Snakket med Tollvesenet, som ikke skjønte hvorfor de hadde sendt meg dit. Sendt tilbake til tilsynet. KOm omsider gjennom til en kar. Forklarte problemet, og med noen enkle ord forstod jeg at bilen må vises pga for gammelt vognkort og må inn i autosys. Kunne ikke han første sagt det med en gang?? Ok, det er greit. Kan jeg komme med bunnplata med hjul? Nei, gjør ferdig bilen og vis den(jeg sa den var under renovering). Ok, nå har jeg bygd om litt med skiver, andre felger etc...må kanskje bytte alt det før visning...er jo ikke Tüv på skivene... Nei, hvorfor skulle jeg det?? Var det noe som het Tüv i 60-61? Nei. Denne bilen kan du gjøre hva du vil på. Kjøretøyforskriftene fra 61 sier ingenting om bremser, hjul etc. Bare bygg videre du. Karen jobber på Tynset, har drevet med VW i mange år. Ble litt forundret, men skal til Tynset for å vise bil ihvertfall! Gi oss gjerne fornavn på denne karen Skal finne ut det For denne mannen snakket vår sak. Utfra hva og hvorfor er vel fordi han har drevet med disse bilene selv. Men i forhold til hva andre her skriver, så er det ikke mye direktiv i bunn, når alle kan synse på sin måte. Synes (der synser jeg også) hele systemet er pil råttent, da det tydeligvis ikke er forskriften til tiden bilen kom som gjelder, men hva den "kyndige" har av dagsform og humør. Det er vel nok eksempler på mc som har vært inne før noen i vårt miljø, som fint kan kjøre videre uten fjæring, høy støy og bakdekk som er nesten som et 205 dekk med sykkeldekk foran.
|
|
|
99
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret.
|
på: august 21, 2013, 14:00:13 pm
|
Jeg har fått brev om etterregistrering på min 61 T1, som jeg hentet på fjellet på Folldal for snart 5 år siden. Måtte lete litt etter dokumentene på bilen, da den har stått ute i over 20 år der oppe, seff uten skilt. Fikk omsider tak i kopi av det originale vognkortet, datert 16-12-60. Dette klarte jeg å fiske opp på Tynset Trafikkstasjon. Leverte omsider salgsmelding i år, da jeg ser at prosjektet har en ende(omsider ), sammen med vognkortet. Mottok for litt siden brevet om etterregistrering, som forlangte tollpapirene på første gang bilen ble registrert. Jeg skjønte ingenting, bilen har jo gått med skiilt i Norge, det er vognkort på den. Ringte tilsyn her i Trondheim, havnet hos en mindre engasjert kar, som sendte meg til Tollvesenet. Snakket med Tollvesenet, som ikke skjønte hvorfor de hadde sendt meg dit. Sendt tilbake til tilsynet. KOm omsider gjennom til en kar. Forklarte problemet, og med noen enkle ord forstod jeg at bilen må vises pga for gammelt vognkort og må inn i autosys. Kunne ikke han første sagt det med en gang?? Ok, det er greit. Kan jeg komme med bunnplata med hjul? Nei, gjør ferdig bilen og vis den(jeg sa den var under renovering). Ok, nå har jeg bygd om litt med skiver, andre felger etc...må kanskje bytte alt det før visning...er jo ikke Tüv på skivene... Nei, hvorfor skulle jeg det?? Var det noe som het Tüv i 60-61? Nei. Denne bilen kan du gjøre hva du vil på. Kjøretøyforskriftene fra 61 sier ingenting om bremser, hjul etc. Bare bygg videre du. Karen jobber på Tynset, har drevet med VW i mange år. Ble litt forundret, men skal til Tynset for å vise bil ihvertfall!
|
|
|
105
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Er dette en 1500 motor??
|
på: august 02, 2013, 13:19:09 pm
|
Samme sjekk hver gang: Går den rundt? Endeslakk? Bensinpumpe? Dårlig membran? Klutsj? Forgasser? Må den overhales? Dynamo, lader den?
1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.
Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil, bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv. Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.
Takker for tips Lasse. Har alle de bøkene Øystein H. skal være med og hjelpe meg med og skru ut motoren, vi sjekker alt det der før vi begynner og skrur / mens vi skrur Også skal "orangebug" inspisere motoren før den settes inn i bilen. da så Har noe til pulverlakk hvis du kan? Pris? Send meg evt pm
|
|
|
106
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Er dette en 1500 motor??
|
på: august 02, 2013, 07:09:33 am
|
Samme sjekk hver gang: Går den rundt? Endeslakk? Bensinpumpe? Dårlig membran? Klutsj? Forgasser? Må den overhales? Dynamo, lader den?
1300F motor tidlig(6v) er blokk med små oljekanaler, og dårlig egnet til evt nytt bygg med større effekt.
Kjøp Haynes, How to Rebuild og How to keep your VW alive, les og lær, prøv og feil,les og spørr på ny hvis det går feil, bli en flink egen-mekaniker så du kan ta det meste selv. Kjøper man boble, må man uansett regne med å skru.
|
|
|
107
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Royal Purple
|
på: juli 20, 2013, 07:49:29 am
|
Kan leveres på SCC hvis noen ønsker å teste oljen. Trenger 5 dager på evt ordre som kommer inn, så ikke drøy hvis du ønsker Har 10-40 og 20-50 på lager idag. Lasse
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobberpakninger i toppen
|
på: mai 29, 2013, 21:12:22 pm
|
høres ut som shims under er veien å gå- Jeg var litt skeptisk til det siden dette er en oxy og jeg har allerede adapterringer der
Har på min, ikke noe problem. Adapteret blir jo mer en del av blokka. Lasse
|
|
|
|