mai 08, 2024, 09:39:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: justering av1.25 vipper  (Lest 2097 ganger)
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« på: august 18, 2014, 18:41:43 pm »

Hva er klaringa på dissa ventilene.har mistanke om 2 ventiler ligger på litt.har prøvd og synkronisere.men da skal jo alle 4 høla i gasser på høyre og v side suge likt...blir jo 2 høl på vær gasser.tilsammen 4
« Siste redigering: august 18, 2014, 18:45:33 pm av rofferen » Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: august 18, 2014, 19:10:01 pm »

Så fremst du fremdeles har alu. støtstenger skal klaring være 0,15mm.
Hvis du har mindre eksos på syl. 1&3 frem til overgang vil naturlig syl. 1&3 suge litt mindre luft, for å få bukt på det må du ha avstemt grenerør med lik dim. hele veien til flensen.
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #2 på: august 18, 2014, 19:17:30 pm »

Har cromodly støtstenger med justering på støtstang.har avstemt grenrør store typern grenrør
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #3 på: august 18, 2014, 19:45:13 pm »

Har cromodly støtstenger med justering på støtstang.har avstemt grenrør store typern grenrør

Da skal klaring være en løs 0.
Justerer du gassere med gassoverføring av?
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: august 18, 2014, 20:16:08 pm »

Har armene av på gassere ved synkronisering..men hva blir rekkefølge av justering.med dissa ventilene.husker det ikke helt må jeg ærlig innrømme
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 19, 2014, 10:02:24 am »

1-4-3-2
Start på 1 med TDC, vri 180 grader MOT klokka, så får du tatt nr 2, 180 til så 3 og 4 til slutt.
Hvis det var det du lurte på?
Loggført

rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #6 på: august 19, 2014, 16:01:01 pm »

Takker for svar kom på det i dag tidlig.ventiler riktig justert.men e noe gasser problem eller tenning.ikke noe trekkraft på 4 gir i jakker..så vet ikke helt
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #7 på: august 19, 2014, 16:57:43 pm »

Er gasserene dyset riktig, altså at den leverer nok bensin?
Da er sikkert tenninga for sen.
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #8 på: august 19, 2014, 19:00:06 pm »

Mener på det har aldri rørt dysene for motor har gått greit på dissa noen år kan jo være tenninga..men vrir jeg opp for mye blir det veldi turtall.og får ikke vridd det ned så veldig heller på gassere selv etter synkronisering.med stag av
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: august 19, 2014, 19:07:26 pm »

Du skal ikke justere turtall utifra tenning, still tenning der motor går renest/penest.
Har du koblet på tenningslampe for å se hvor i landet tenningstidspunktet er?
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #10 på: august 19, 2014, 20:10:52 pm »

Har ikke prøvd med tenningslampe skal se på det en dag..motor går vetfall veldig gått på høye turtall
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #11 på: august 20, 2014, 10:18:09 am »

Fordeler med vakuum?
Eller 009?
Org reimhjul? Eller med grader?
På org reimhjul er det 2 hakk, et TDC og et 7,5 grader fortenning. legg deg mellom 7,5 og 10 grader.
juster turtall etterpå på gassere.
har du måler for gassere? til å sette oppå traktene?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!