type 4 kasse er en helt annen kasse enn til type 2 (091/002) men type 2 bilene Bay er jo levert med type 4 motor og type 1 motor. de clutchusene deres er nok 002 (for 1600 type 1 motor) og opptil 215mm clutch
i helga har jeg fått laget til lexan sideruter og montert luftscoop til innsugsluft og diverse baki motor rom. gjenstår å forme til bakrute. skal kjøre noen tester i ovnen hjemme i kveld på å finne passende temperatur. planen er å legge lexanplate over ei original bakrute og kjøre inn i svær ovn.
stemmer. Gene berg leverte ferdig korta hockey stick til min kasse husket jeg nå. har du sjekket att koplingen ikke treffer nesekon når du skyver hockey stick inn?
Knasten: Sikter du til Omega 690? Vet Morten med den texas brune ovalen har testa denne, kanskje han har noen innspill. Jeg hadde selv litt problemer med giringa med redline shockproof serien, men den var helt strøken med MT90. Åpnet også forrige kassen min som hadde gått lenge på MT90 (GL5) og der var det ikke tegn til tæring.
Sikter til den Redline olje linken mulig den er syntetsik men har additiver som løser problemet.
"Appropriate coefficient of friction for most manual transmission synchronizers (other's synthetic gear oils are often too slippery for proper synchro engagement)"
orginal 112hk kam fungerer fint til gatemotor. litt av bakdelen med å dreie av toppen på stemplene er att man mister den tighte "squisen" wbx stemplene har. alternativt kjøpe ett sett brukte lavkompstempler fra USA motor f.eks the samba.
som det står i infoen til den olja Dalland linket til så bør du ikke bruke syntetisk på girkassa pga syncroringer . den erfaring har i allefall jeg med att den blir for glatt og syncroringene ikke tar skikkelig tak på inngrepet på dreva.
ja lenge siden oppdatering holdt på mye med små detaljer som er i forbindelse med ting som er oppdatert før. og problemer på firmabil fronten med innkjøp av ny sliter.+ salg av diverse. men har fått gjort en del .
kjøpt inn alt av bremseslanger og fittings . og laget til noe fordelinger . trudde jeg var ferdig med det dyreste innen bremser , men neida. 8000.- i stålomspunnede slanger, fittings, banjobolter ++ gikk for Goodridge, foruten 2 koblinger på beholder som var utsolgt div steder og måtte kjøpe Fragola. Ingen tvil om hva jeg kjøper neste gang , Goodridge I kveld fikk jeg siste fittings og forsøkte meg på lufting. For og bakbremser gikk fint men fikk ikke til hydrauliske håndbrekket. så måtte skifte pumpe til dette.