Løfterforinger for type4, Oxy og Wbx for konvertering til type1 løftere. presses inn i løfterborringer og trenger ikke brotche etter montering. 1000.- pr sett +frakt
og har modifisert tomgangsstyringa på throttle bodier til vanlig 2 wire bosch tomgangsventil. litt pga plass til plenumkammer og litt pga enklere å kople opp mot ettermarkeds spruta.
tror kam slitasjen kommer av att disse ettermarkedskammene ikke har smørehull i kammen (som originalen har) og i kombinasjon med pusher/kamlobe geometri.
Har også kjøpt inn en motor til som var tiltenkt turboprosjektet. STOOOR Takk til Rasmus Ødegård (typen til IDA) for frakt av motoren fra tyskland til norge denne har gått i roadracing i tyskland og har oppgraderte trimkammer og andre stempler.
skulle være i "Top Zustand!" ,men ved inspeskjon så er det pitting på kamlober og ved kjapp måling så ser det ut som lobene er litt slitt også. synd da dette skulle være en ca 192hk NA motor men uansett kjekt med reservemotor. har begynnt å se litt på triggeropplegget for veiv og kamsensor. har ikke bestemt med helt for datasprut enda, men en av alternativene er MAxxecu og der kan ikke signalet fra kam komme samtidig som signal fra tann på veiva. så gjorde en litten mockup. og MAxxecu kunne lage egen "kode" for kamsensoropplegget på Honda motoren da den har flere signaler på kam'en
ellers tid for en liten update. Sesongen ser ut til å være over. håper på en siste mulighet før snøen kommer men har ikke finni noen arrangement for lisensbiler. Bilen har vært ute av drift siden Gatebil i September , da på siste kjøring søndag så blei gearmotoren som styrer giringa helt død. motoren har vært en tur england hos produsenten for sjekk og reklamasjon , og har bitt erstattet med en ny en de erstattet uten problemer, men deres vurdering av feilen var varmerelatert. så har modifisert innfestning og laget isolering og kjøling av gearmotoren. gravde dypt i lommeboka og kjøpte en i reserve
jeg får 175-185 kmt (på speedo) ned der før oppbremsing i sving... så kan være tricky. har snurra med Cayman S og 911gt3rs ned der før. alt snurrer der hvis farta er for høy. eneste måten å finne grensa på helt sikkert mye "feil" med alt du nevner. har justert litt og fått ca 15kmt høyete kurvehastighet der foreløpig skal på med slicks så legger ikke altfor mye jobb i justering med de dekka jeg kjører nå. takvinge skal på.
klarer du få på måleur og måle løft sammenlignet med når du satt opp geometrien? holder fortsatt på kam som er på vei ned. Noen kammer har en liten dupp i loben rett før den begynner på løft som gjør att man kan få litt lyd selvom man justerer klaringa til "null"
og noen runder på tørt før justering av rumpa. forsker litt på flatshift her også. har vel funnet ut att jeg må programmere ned kutt tiden på flatshift. da den funker på lavere turtall men ikke ~ 14.000 rpm