Da er vel tiden inne for å lage min egen tråd på denne bilen.
Bilen kjøpte jeg av Leif E. i August og er en orginal RagTop fra Oktober-59.mod.
Bilen er dessverre 1.gang reg.10.01-1960 og da slipper jeg ikke unna eu-faenskapen, typisk Norge!
Han hadde store planer for denne og gjorde karosseri og understellsarbeide, men siden han kom over et låvefunn på en oval valgte han å selge denne til meg.
Han hadde vel også kjøpt denne bilen i deler og hadde vel ikke helt oversikt over hva som var med og hva som manglet.
Slik omtrent så flyndra ut når jeg kjøpte den:
Nå har jeg fått en grei oversikt, brent av MYE penger og fått kommet igang.
Dette er min tredje boble, har hatt -69 og -68 før, men aldri et så stort prosjekt før.
1.Prio for meg var å få satt bilen sammen slik at den ble trillbar, så jeg etterhvert kunne få fraktet den hjemover.
Det er nå gjort og bilen er klar for å fraktes til Feiring.
Siden jeg ikke har noen garasje her på Lørenskog her jeg bor, så det stygt ut med mekking de nærmeste mnd'r...
-Men så plutselig fikk jeg nyss om en tom garasje like ved hjemstedet mitt i Feiring, hos en av naboene til mutter & fatter og da var jeg ikke treg!
Garasjen er ikke isolert men den er ganske tett og da tror jeg det skal la seg gjøre at det blir litt mekking selv om det er litt kjølig i været.
Jeg har nå blåst ren garasjen, kastet en del søppel, ryddet og gjort klar til "verksted". -Eneste jeg nå skal gjøre er å legge teppe inn der, jepp-leste riktig,teppe.
Fatter har visst et stort teppe som jeg kan legge der og da blir det litt lunere å mekke+at det nesten føles som om bilen står i stua-he he
Her er tingene jeg har fått gjort så langt:
*Kjøpt og montert T2 nesekon med hockeystick
*Montert gearkasse og byttet olje, 1300 (ikke s-kasse foreløb...).
*Kjøpt 1300DP motor av Wankel og montert, dremlet kasse og montert 12v.starter.
*Kjøpt kortet forstilling med senkespindler av Mags og montert.
*Kjøpt og montert bremserør, slanger, hovedsylinder osv.
*Kjøpt og montert dempere.
*Påbegynt støydemping innvendig.
*Montert karosseri på flyndre.
*Montert bakre skjermer, baklokk, panser og frontrute.
Planen for fremtiden er følgende:
*Senke.
*17" hjul.
*Glatte fangere.
*Eksos med dobbelt med enderør.
*Mer støydemping.
*Muligens ut med baksete og inn med et par 12", dog ikke fylle hele bilen med kasse.
*Forsterkere under panser.
Før jeg kan begynne på de tingene som jeg egentlig gleder meg mest til (senk, felger, stereo, osv), må jeg nok belage meg på store utgifter og mye arbeide med alt som skal til for å få bilen oppe å rulle. Så må da selvfølgelig prioritere det først, interiøret kommer i siste rekke.
Her er forresten tråden til forrige eier:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39892.0.htmlOg tråden til en eier før der igjen (tror den har vært innom en eier i mellom der også) som satte igang hele prosjektet:
http://vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=24&TID=365&P=1&SID=97Dere får være tålmodige med meg her, jeg er ikke alltid den kjappeste...;-) -Men må bare se fremover og gleder meg stort til å få denne bilen på veien!