mai 05, 2024, 20:40:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sikkerhetsbelte i Karmann Ghia  (Lest 1512 ganger)
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mai 19, 2008, 09:45:35 am »

3 punkt - rullebeltet på min Karmann Ghia 1970 modell har begynt å fuske, eller låser seg når jeg skal ta det på. Forsøker å lirke det ut, men noen ganger fungerer det, mens andre ganger sitter det bom fast. Tror det har sett sine beste dager. Er det noen som har kjøpt erstattningsbelter på nettet - hvem/hva/hvor??  Hæ
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: mai 19, 2008, 10:19:25 am »

hør med unneberg de har litt av hvert på lager. pass på at hvis du kjøper på nettet og spesielt fra USA, er de ikke nødvendigvis godkjente her til lands...
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #2 på: mai 19, 2008, 10:27:28 am »

Ikke si det til noen...men Citröen har noen fine som er bare å putte rett inn....husser ikke modellbetegnelsen....men det er 50,- for settet...
Loggført

SCREWDRIVER #1
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mai 19, 2008, 12:01:12 pm »

Jeg har pratet med Citroën, men de kunne ikke bekrefte eller avkrefte ifht belter. De trengte et varenummer, eller biltype...Hvis du ikke har dette, går nok den overraskende muligheten ikke i orden Hæ Har sendt en mail til Unneberg også, og håper på svar...
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: mai 20, 2008, 13:27:39 pm »

Hvis beltesnella står det minste skjevt får man de problemene du nevner, er den løs eller vridd på noen måte?
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #5 på: mai 20, 2008, 13:36:15 pm »

Jeg har pratet med Citroën, men de kunne ikke bekrefte eller avkrefte ifht belter. De trengte et varenummer, eller biltype...Hvis du ikke har dette, går nok den overraskende muligheten ikke i orden Hæ Har sendt en mail til Unneberg også, og håper på svar...



Jeg plukker ut av disse.
Må gjøre om litt på festeplata...men som JHU sier....snella litt ut av "vater" er som regel grunn til at den "sitter"
Loggført

SCREWDRIVER #1
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: mai 20, 2008, 13:48:26 pm »

Takk for svarene. Genialt å "lufte" problemer på dette forumet Glad

Festet er fast, men det er nok litt skjevt. Er ikke god plass for montering i disse bilene. Men, de to siste dagene har snella vært bom-fast, og beltet har vært umulig å få ut. Har bestilt meg en ny fra Unneberg (som hadde den på lager). Kostet litt i underkant av 1 bot, for denne type forseelse Blunker Men, det viktigste er å ha beltet på.
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #7 på: mai 20, 2008, 17:09:17 pm »

du har ikke laget skikkelig ass-up nose-down stuk på bilen din da? Da kan du jo oppleve at snelle er ute av vater  Gliser
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: mai 20, 2008, 19:09:26 pm »

I mitt tilfelle kjøpte jeg en forsterket gearkasse til bilen i vinter. Når prisen tilfeldigvis kom for dagen ble snella mi ute av vater!  Gliser

du har ikke laget skikkelig ass-up nose-down stuk på bilen din da? Da kan du jo oppleve at snelle er ute av vater  Gliser


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!