mai 05, 2024, 16:02:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Størrelse på batteri i forhold til amperetimer. Trenger råd/tips.  (Lest 2785 ganger)
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: mai 23, 2008, 01:08:49 am »

Etter at jeg monterte "ny" motor i Ghiaen min, som har høye innsug og 52 Berg gassere, har jeg fått problemer med at høyre innsug/forgasser kommer i konflikt med batteriet. Dette fungerte bra tidligere med lave innsug og 48 IDA gassere.

Jeg ser at det går an å få tak i smalere batterier, bl.a. fra http://www.bema.no som Race-buggy viser til.

Men hvor langt ned i amperetimer kan jeg gå uten at jeg får problemer med lading/start.

Setter stor pris på innspill, da jeg skal forsøke å gjøre bilen klar for mantorp denne helgen.
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: mai 23, 2008, 11:06:33 am »

For å si det slik, har du en motor som starter noenlunde med en gang, ikke noe behov for å spille på stereo'n og ellers dynamo som fungerer kan du sikkert gå ned MYE på Amperetimene. Det er jo bare snakk om hvor mye strøm i reserve du ønsker å ha. Om du går tom er det jo uansett bare å trille bilen i gang.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: mai 23, 2008, 11:49:58 am »

Etter at jeg monterte "ny" motor i Ghiaen min, som har høye innsug og 52 Berg gassere, har jeg fått problemer med at høyre innsug/forgasser kommer i konflikt med batteriet. Dette fungerte bra tidligere med lave innsug og 48 IDA gassere.

Jeg ser at det går an å få tak i smalere batterier, bl.a. fra http://www.bema.no som Race-buggy viser til.

Men hvor langt ned i amperetimer kan jeg gå uten at jeg får problemer med lading/start.

Setter stor pris på innspill, da jeg skal forsøke å gjøre bilen klar for mantorp denne helgen.

hvor stor Dynamo har du på denna motoren?, jeg hadde valgt et lite, batteri som er rundt samme størrelse som dynamo, er er dynamoen på 35amp hadde jeg valgt  max 45 amp start batteri et som har høy amp ved start. vis du har for stort batteri må du kjøre meget langt for å få ladet det opp og det er ingen hensikt, vi har også syre tette batterier
« Siste redigering: november 16, 2009, 14:50:40 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mai 23, 2008, 14:10:59 pm »

Takk til Mr. Race-buggy for god hjelp  Blunker

Regner med å handle inn nytt batteri på mandag.

 
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!