mai 04, 2024, 16:33:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6]
151  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 25, 2012, 20:04:57 pm
Muligens tilfeldigheter, men jeg har faktisk fått godkjent bredda stålfelger hos BT. Ikke ved kapping og innsveising av bånd på felgbanen dog, men ved center-overflytting til bredere baner. Jeg forklarte at dette var felgebaner fra pontiac firebird, med boble center, rettet og sveist som enhver orginal stålfelg er..... Og det godkjente de gitt. Men kanskje bare flaks?

muligens verdt et forsøk Osteaktig mener å ha hørt at han ene karen på BT her i Stavanger er boblekar selv.
152  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 25, 2012, 14:17:05 pm
Blir spennende å høre svaret Glad

nei, felgene som sunnaas sveiser blir ikke levert med noen form for papirer eller godkjenning. har sendt mail til BT ang hva som kreves. satser på en liste over godkjendte verksteder som bredder.

det er ikke noen her på forumet som vet noe som helst i denne saken? noen som kjører på lovlig bredda felger?
153  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 24, 2012, 14:45:14 pm
Tror neppe det. Idiotisk nok kreves det ofte at bærende konstruksjoner på bil sveises på et godkjent bilverksted....... Regler som er laget av kontorister er ganske flotte Blunker

gir sunnaas en telefon i morgen å hører med dem. hvis de driver daglig med bredding o.l. så bør de ha papirarbeidet i orden, forhåpentligvis.
154  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kerscher bremsekit på: september 23, 2012, 16:49:03 pm
Uorginalt??
Du bytter jo bare fra en orginal spindel for trommel brems til en orginal spindel for skive.
Det er ingen ting de kan sette fingeren på her. Du har vel trommel bremser i dag?. Altså har du ikke noe uorginalt uten om skivene, og på de får du jo med papirer ved et eventuelt kjøp. Bak er det bolt on. Husk du skal ha for svingaksel bak da.
Dette skal ikke være noe problem....

Mvh Svein.

Ps: Har nettopp montert dette på min 60 mod m/balljoint forstilling  Blunker.


flott! tusen takk Svein!
155  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 23, 2012, 14:59:03 pm
Mulig å bevise ja, men så prosessen for å kunne få godkjent en felg som er kuttet opp og satt sammen igjen er tung.

men hvis jeg får NDT på jobb til å gå over sveisene og lage papirer på at sveisene er OK, er det godt nok for BT?
156  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kerscher bremsekit på: september 23, 2012, 14:55:59 pm
bang Glad

Nei de bremsesettene er for å oppgradere bremsene på bilen din Glad Med papirene i orden.

det er det ingen tvil om. men siden bremsene "ikke skal passe" på 66 bobla mi, kommer BT til å henge seg opp i det? jeg fikk svar av kerscher: In our TÜV papers we have included all cars
 
type 11, 13 and 15
 
ABE-numbers  2180 (type 11), 8203 (type 13) and 2004 (type 15).
 
så det vil vel si at TUV papirene gjelder på 66 boble også, men at BT kanskje vil påpeke uorginale spindler?
157  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kerscher bremsekit på: september 20, 2012, 19:38:39 pm
Du må ha spindler til skivebremser.
Hvis du har link pin,brukes dropspindler for skiver(ettermarked)

Mvh.Lasse E

Det har jeg gjort på min 59'. Spent på om BT ser at det er dropspindler på den. For da er det adjø til godkjenning. Får jeg det ikke godkjent da får jeg bytte rammehode.

så BT liker virkelig ikke dropspindler?

men for å se annerledes på saken. jeg fikk oppklart at det er fullt mulig å montere kerscher sine bremser på 66 modellen min. men vil TUV-papirene gjelde da jeg må erstatte spindler og muligens akslinger? hele poenget med å montere kerscher sitt bremsesett er at jeg vil ha prøve å få godkjent bilen med litt større motor, men hvis BT vil henge seg opp i alt annet også så blir det problematisk.
158  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 19, 2012, 21:27:30 pm
Sunnås er sikkert flinke, men de sliter med akkurat samme problem som oss garasjesveisere, de kan ikke levere felger som er lovlige Glad

hva er grunnen til at det ikke er lovlig? det er jo faktisk mulig å bevise hva felgene tåler
159  Forum / Teknisk, teori og praksis / kerscher bremsekit på: september 19, 2012, 19:56:20 pm
da ble det mer mas fra meg. har sett på kerscher sitt bremsesett til boble. TUV papirer på 160hk. men er det noen skarpe hoder her med erfaring som vet hvilke modeller det passer på? mener å ha lest at det kun passer fra 67 og senere? har ei 66 boble. evnt, er det ikke bare til å skifte spindler? og eller evnt en form for adapter?

Kjell
160  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 17, 2012, 21:09:06 pm
1100.- inkl mva? ja da er det bare å kjøre på 6,5" da  Gliser Går fint innunder skjermen om du senker den et hakk!  Blunker bak siden på senteret ser ut til å ha blitt planslipt etter at det ble sveiset inn i banen, ikke no kast i det heletatt  Glad

sa han ikke noe om. men blir verdt det uansett! 400 kroner mer kan jeg leve med
161  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bredding av stålfelg på: september 17, 2012, 15:33:18 pm
6" på sunnaas betalte jeg 1500,- felgen. over det måtte han skjøte og da ble det dyrere. breddet mine bare utover og det ble fet kant.  Gliser

De sier mye rart og blir stadig dyrere;-)

fikk mail av sunnaas, di sa 1100 pr felg opp til 6.5" til meg. så felgene sendes i løpet av uka Blunker takk for tips folkens!
162  Forum / Teknisk, teori og praksis / bredding av stålfelg på: september 16, 2012, 19:03:51 pm
god kveld folkens. tenkte jeg skulle sende to av stålfelgene mine inn til sunnaas for bredding i løpet av neste uke, men usikker på hvor mye jeg kan og eller vil bredde dem. noen her som har erfaring innen emnet? er en orginal 65 boble det er snakk om. vil ikke bredde dem såpass mye at det ser overkill ut, holde dem innenfor hjulbuen men at det alikevell ser bra ut. kommer nok til å senke bobla også i en ikke så alt for fjern fremtid. en ting til, hvordan er det vanligst å bredde? innover eller utover? synes det ser sykt bra ut med god brønn i felgene!

Kjell
163  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oljeflush, skadelig? på: september 11, 2012, 23:00:37 pm
så jeg bør evnt heller demontere oljekjøleren og rense den?
164  Forum / Teknisk, teori og praksis / oljeflush, skadelig? på: september 11, 2012, 13:20:46 pm
hei. tenkte jeg skulle kjøre en oljeflush på den nykjøpte bobla. står en 1200 i nå, og olja var skummelt mørk og selger nevnte at av og til måtte det fylles en liter olje, men motoren lakk ikke noe sted og eksosen er fin. mistenker oljekjøleren. iallefall, noen som har noen kloke ord rundt emnet?


Kjell
165  Forum / Problemløseren / Sv: vindusviskere som ikke returnerer skikkelig på: september 10, 2012, 08:48:24 am
takk for tips! skal få det gjort i løpet av dagen
166  Forum / Problemløseren / vindusviskere som ikke returnerer skikkelig på: september 09, 2012, 21:26:06 pm
hei. kjøpte meg akuratt min første boble. 65 modell. merket i regnet som var her i stavanger i går at viskerene ikke returnerer helt når jeg slår dem av. gikk ut å kjendte og forsøkte å flytte dem lenger ned, det gikk knirkefritt. av og til går de helt ned men ikke før de har fått kjørt seg en stund i regnvær. noen har vært borti dette?

Kjell
Sider: 1 ... 4 5 [6]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!