mai 02, 2024, 21:39:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 236944 ganger)
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #690 på: januar 02, 2014, 23:29:34 pm »

Har trua på at dette blir hel ved,Roy. Høres ikke dumt ut å unne seg litt mere tid til kos heller.
Loggført

Seaside VW Klubb
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #691 på: januar 06, 2014, 23:08:55 pm »

Takker, Gullik.

Jeg pøser på med kjedelige ledningsnett-bilder, jeg. Noe skal man jo dele med andre Blunker


* 1504525_10202964984035754_44533375_n.jpg (136.06 KB. 600x449 - vist 424 ganger.)


Her har jeg fått laget ferdig konnektorene til COPene på den ene siden.

Ting tar tid Glad

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #692 på: januar 06, 2014, 23:24:08 pm »

Ser ut til å bli bra detta. Strømper er sabla ålreit! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #693 på: januar 07, 2014, 00:27:01 am »

Takker,

jeg har også koplet opp en lysdiode med innebygd motstand på Hall-sensoren. Den funker både som pull-up og kan brukes til å sjekke at jeg har bra signal.

Så da måtte jeg jo teste litt:



Ser ut til å funke fint Glad
« Siste redigering: januar 07, 2014, 00:31:42 am av grelland » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #694 på: januar 09, 2014, 09:46:04 am »

Det var jaggu smart! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #695 på: januar 09, 2014, 10:05:34 am »

patent fra Knastenrad-møkkakjelleren Blunker
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #696 på: februar 15, 2014, 23:46:37 pm »

Herlig tråd Roy.
Har akkurat delt min første wbx blokk og skal til å bygge, så takk for at du tar deg tid til å dele :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #697 på: mars 10, 2014, 19:59:36 pm »

Bare hyggelig, Endre. Bare moro om andre plukker opp litt tips og triks også Glad

Ellers er det dårlig progresjon her. Hytteprosjekt i Strømstad, renovering av kjeller og andre prosjekter kommer stadig i veien.

Men i dag fikk jeg skviset inn en halvtime, så da fikk jeg laget et alupanel som skal sitte i innerskjermen. PÅ det panelet monterer jeg ecu, plx, sikringsboks og et par releer. Bilde kommer når det ser litt mer presentabelt ut Blunker

Ser ut som det meste av kabling faller på plass, så nå hadde det passet fint med en godkjenning snart, så jeg kan begynne å sette den i bilen. Jeg lar den gamle trofaste 1835n stå i inntil jeg har fått "go", i tilfelle det drøyer litt i tid, for da kan jeg jo kjøre med 1835 en stund til. Kjedelig å bli stående utover våren og sommeren med ny motor i bilen uten å kunne bruke den Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #698 på: mars 10, 2014, 22:51:06 pm »

Legger ved et bilde selv om det ikke er ferdig Glad

* panel.jpg (89.61 KB. 650x462 - vist 259 ganger.)


Planen er denne aluplata skal monteres i innerskjermen, og buen nede til høyre passer oppå hjulhuset.

Må strekke litt mer kabler, og pynte opp med litt strips etc, så blir det nok bra til slutt. Skal også lakke den matt svart så det ikke blir så mye "bling" baki der

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #699 på: mars 11, 2014, 20:51:16 pm »

mens de andre gutta i Telehiv Jumpers mesket seg med burgere, fikk jeg en liten time i garasjen igjen, og da kom jeg et skritt videre på mock-up av kabling:

* panel 2.jpg (133.46 KB. 650x488 - vist 322 ganger.)


Begynner å ta form nå. Snart klar for å teste at alle sensorer er på nett, og kalibrering av disse

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #700 på: mars 17, 2014, 22:14:14 pm »

Et kvarter i garasjen i kveld... Så da er jeg klar for å sette strøm på sprutet:

* kablage.jpg (120.23 KB. 650x503 - vist 286 ganger.)

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #701 på: mars 18, 2014, 00:33:39 am »

Det kommer seg nå! Gleder meg til å høre denne svive rundt Glad
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #702 på: mars 18, 2014, 00:39:05 am »

 Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #703 på: mars 18, 2014, 08:59:00 am »

Det kommer seg nå! Gleder meg til å høre denne svive rundt Glad

Det gjør jaggu jeg også Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #704 på: mars 21, 2014, 09:10:17 am »

Da kom det endelig svar fra Statens Vegvesen, og bilen blir godkjent med 160 hk, så da fikk jeg plutselig litt mer inspirasjon igjen Glad

Så i går kveld tok jeg med meg PCen for å se om det var liv i microsquirt-sprutet, og alt så bra ut Glad

Alle sensorer ga fornuftige verdier (med unntak av MAP-sensoren) og crank-triggeren på svinghjulet ga ønsket input.

Da gjenstår det et par smådetaljer på oljesystemet før motoren er klar til å settes inn i bilen, så da er neste trinn å hive ut 1835'n tenker jeg Glad

Vår har det blitt også Glad
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #705 på: mars 21, 2014, 10:24:54 am »

Flott flott, godt å høre!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #706 på: mars 21, 2014, 10:31:57 am »

gratulrerer med godkjent HK!

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #707 på: mars 21, 2014, 10:59:51 am »

Jepp, moro at ting går i orden.

Som jeg har sagt før har jeg bare gode erfaringer medvegvesenet og endringer/godkjenninger. Og det slo til denne gangen også Glad
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #708 på: mars 21, 2014, 11:01:03 am »

heldig med bosted/trafikkstasjon du .. Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #709 på: mars 21, 2014, 18:26:24 pm »

heldig med bosted/trafikkstasjon du .. Glad

Her i Vestfold mener mange at det er bedre i Drammen, eller i Skien...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #710 på: mars 21, 2014, 19:51:15 pm »

Jepp, moro at ting går i orden.

Som jeg har sagt før har jeg bare gode erfaringer medvegvesenet og endringer/godkjenninger. Og det slo til denne gangen også Glad

Det ordner seg alltid for snille gutter! Gleder med å se fortsettelsen av prosjektet.

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #711 på: mars 30, 2014, 00:51:52 am »

Inspirert av de gode nyhetene fra Statens Vegvesen, har jeg puslet litt i garasjen i dag også Glad

Først har guttungen hatt et prosjekt med å pusse og lakke aluplata som all elektronikken skal monteres på:

* kobling.jpg (98.14 KB. 650x435 - vist 242 ganger.)


Så har vi startet demonteringa av 1835n, og siden den er litt bred med innsuga og spjellhusa i v-formasjon, har vi likegodt demontert alt sammen, inklusive viftehuset, så vi fikk fjernet mesteparten av det "gamle" ledningsnettet og bensinsystemet også:

* ghia.jpg (108.97 KB. 650x428 - vist 324 ganger.)

Jeg tror jeg skal koste på meg en lakkering baki der før den nye motoren skal inn. Nå gjenstår egenlig bare de 4 boltene, så er det bare å nappe denne ut.

Et siste bilde av oxyen før den forsvinner inn i sitt nye hjem:

* motor.jpg (101.72 KB. 650x428 - vist 356 ganger.)


Håper været er like fint i morgen, så kanskje det blir litt mer fremdrift her i vårsola Glad

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #712 på: april 17, 2014, 12:50:41 pm »

Håhåhå, nå er det ikke veldig langt igjen, Roy! Gliser
Steike så vakkert
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #713 på: april 18, 2014, 16:55:08 pm »

Tilbake fra en tur på hytta i dag så jeg håper jeg får satt den inn en av de nærmeste dagene ja Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #714 på: april 28, 2014, 17:54:25 pm »

ikke inne i bilen enda, men jeg har fått løftet den ned av arbeidsbenken, og prøvemontert ny eksos, så nå er det like før Blunker

* eksos.jpg (122.87 KB. 650x532 - vist 323 ganger.)

Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #715 på: april 28, 2014, 22:56:19 pm »

ett ord : nice!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #716 på: april 30, 2014, 12:53:04 pm »

takker Glad
Loggført
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #717 på: april 30, 2014, 16:29:03 pm »

Flott motor! Blir knall dette.
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #718 på: april 30, 2014, 20:19:27 pm »

Takker Glad

Fikk faktisk opptil flere timer i garasjen i ettermiddag, og jeg begynte med å få ferdig det elektriske på motoren. Alle kabler er nå terminert med kabelsko eller i konnektorer, og det aller meste har fått strømper på seg. Skulle gjerne ha tak i litt god gammeldags tjæretape for å bunte det siste.

Så fikk jeg montert inn plata med ECU, sikringer etc i innerskjermen, og dette blir ryddig til slutt tror jeg:

* electronics.jpg (82.2 KB. 650x429 - vist 222 ganger.)


Neste var å begynne med å demontere trommelbremsene, for å forberede montasje av skivene, og her er første prøvemontering:

* brakes.jpg (64.77 KB. 532x456 - vist 208 ganger.)

Støtte på en liten utfordring, men det løser seg nok på litt sikt.

Jeg må ha på plass en ekstern oljekjøler siden jeg ikke har doghouse-kjøler i viftehuset, og kjøleren i seg selv blir bra plassert:

* cooler.jpg (126.51 KB. 650x511 - vist 236 ganger.)


Men med alle disse overgangene fra de odde koplingene på kjøleren til AN-10, så her blir det trangt:

* trangt.jpg (119.36 KB. 650x517 - vist 225 ganger.)

Såpass trangt at jeg tror jeg må vurdere en kjøler som har an-koplinger rett på kjøleren i stedet for dette greiene her...

I tillegg har jeg fått laget en brakett til den nye bensinntrykkregulaturen, siden jeg vil plassere den på andre siden av brannveggen for å få den ut av motorrommet, men jeg oppdaget at jeg manglet noen NPT-nipler, så da må jeg runde på ebay igjen Blunker

Men uansett er det fremgang, og jeg er mange skritt nærmere oppstart Glad

« Siste redigering: april 30, 2014, 20:27:35 pm av grelland » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #719 på: mai 02, 2014, 18:59:37 pm »

Var innom tess og fikk 90 grader bend til oljekjøleren så nå ble det bedre plass under der.

Har også fått gjort noen småting som veivhusventilasjon og bensinpumpeblockoff. Har også prøvemontert sandwichplata til oljefilteret. Og det går greit klar av eksosen heldigvis. Må bare ha tak i noen an-10 90 graders hose ends så er det på stell også.

blir nok ikke så mye garasjetid neste uke. Men neste helg er vi ferdig med konfirmasjon til eldstemann så da skal jeg få satt inn motoren tenker jeg Glad 
Loggført
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!