mai 09, 2024, 13:29:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sandblåsing av Bunnplate  (Lest 4092 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« på: april 07, 2008, 18:55:48 pm »

Har nokon spørsmål ang. sandblåsing av bunnplata til bobla;
-Giroverføraren(?) er full av olja, må den ut?
-Etter sandblåsing, vill ikkje tunellen vera full av sand?
-Er det vanleg å sandblåsa inni tunellen?
-Frontcrossmemberen?-som er hul inni-skal den sandblåsast inni??
-Er det nokon måtar å få ut sand av hulrom, som tunellen og den crossmemberen?

Håpar nokon har gjort detta før, og veit kva som skal gjerast, og vil dela litt erfaring med meg Blunker Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 07, 2008, 19:04:49 pm »

Ikke normalt og sandblåse inni. Da de sjeldent ruster innvendig.

Jeg taper og stapper filler o.l inn i alle hull før blåsing. Er noe shit å få ut igjen etterpå. Tetter du det godt nok vil du ikke få noen problemer med giroverføringen.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: april 07, 2008, 19:48:25 pm »

men den frontrossmember plato, er rusta inni pga bremeveske lekasje frå hovedsylndaren
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 07, 2008, 20:11:35 pm »

Da bør du blåse inni. lykke til med fjerning av sanden etterpå...  Blunker
Loggført

Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: april 07, 2008, 20:34:48 pm »

Da bør du blåse inni. lykke til med fjerning av sanden etterpå...  Blunker

Det går, men det blir alltid sand igjen.. Min drøsser enda etter 4 år  Blunker  Men det du kan gjøre i tunellen, som gikk fint på min, er å teipe på en hageslangebit foran på støvsugermunstykke (slange på ca 2,5m) og tre denne inn i alle hullrom på bunnplaten..  Blunker Når du har tatt det værste så blåser du inne i tunellen med trykkluft, så er det bare å starte på igjen med støvsuger/slange.. Til slutt er det bare småtteri igjen i hullrom, som "drøsser" ut litt etter hvert..  Gliser
« Siste redigering: april 07, 2008, 20:36:33 pm av Finn-Erik DeLuxe60 » Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: april 07, 2008, 20:50:02 pm »

Okå
Men eg trur ikkje eg kjem til å sandblåsa inni tunellen, nei Blunker
Men crossmemberen er akktuell Glad

Men eg trur eg har komt på ein an smart ide til å få ut sanden frå tunellen:
Sett heila bunnplato på høgkant, med fronten opp. Ta deretter trykkluft og blås ifrå det hullet ved pedalane. Då dett all sanden ned i botnen og du kan bruka støvsugaren.. Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: april 08, 2008, 16:40:24 pm »

Ser att eg har skreve litt feil her; Det med crossmemberen skal vera "Napoleonshatt" vist det gjer meir betydning Glad

Men er det ein smal sak å bytte napoleonshatten eller er det avansert - og bør den skiftes med eller uten gulvplatene på? (skal nemlig bytta begge golvplatena Blunker )
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: april 09, 2008, 15:39:57 pm »

Ingen som veit korleis ein skal byta napoleonshatten Hæ
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: april 10, 2008, 20:46:34 pm »

Framleis ingen som har bytt den såkalte napoleonshatten før???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: april 10, 2008, 21:58:46 pm »

Her har de eit extremt bra redigert bilde av napoleonshatten for dei som er i tvil...




Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: april 10, 2008, 22:23:43 pm »

tror ikke det er så vanlig at man må bytte den, nei. Jeg har vært borti bytting av gukv og den plata som ligger under bremsepunpa, og også hele rammehodet, men ikke den biten der, er jeg redd....

Du nevnte at det var rust pga lekkasje av bremsevæske. hvor er denne rusta?

Roy
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 10, 2008, 23:21:45 pm »

Rusta ligger nedi bunnen, inni "hatten"
Gjennom hovedsylindar-holet kan eg se store mengdar med rust og rustflak
Det er og masse rust opp etter veggene.
Men metallet trur eg er ganske bra, men kanskje ikkje i botnen..
Veit ikkje heilt om det er lust å sandblåsa inni der, heller
Ein an ting er jo att det ikkje er så godt å komme inni der med sandblåsepistolen

 Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #12 på: april 11, 2008, 12:47:37 pm »

stikk bort på hmv bilsenter spør om dei har dei gamle rep.bøkene til vw i karosseri rerasjoner står det korleis du skal bytta
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: april 11, 2008, 13:02:55 pm »

Kan aldri tenka meg att dei har att av sånt gammalt...men eg skal spørra dei neste gong Glad
Takk fø tipset Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #14 på: april 11, 2008, 13:33:24 pm »

I Bentley-manualen (staving?) som den kalles, står det meste. Dette var verkstedhåndbøkene som VW brukte selv, og her beskrives igrunn alt som kan la seg beskrive. Disse får man fortsatt kjøpt opptrykk av, så hvis de ikke har, kan de sikkert bestille. Evnt så finnes det sikkert folk her på forum som vet om butikker som har.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: april 11, 2008, 14:46:52 pm »

Eg har ei bentley bok, men det er ein Service Manual, så karosseri arbeid er ikkje nevnt i boka.
Eg veit foresten att Workshop Manualane koster meir enn 1000kr for ei bok (!) og det er vel ein ganske stiv pris, for nokon ark med blekk på...{men det kan godt hende det er verdt pengane}
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7137
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: april 11, 2008, 16:43:30 pm »

det er ikke papiret og blekket man betaler for når man kjøper en bok....
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: april 11, 2008, 17:03:46 pm »

Nei, det er nok ikkje det Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 11, 2008, 17:05:46 pm »

kapp opp en remse i underdelen i før sandblåsing og sveis tilbake når det er blåst
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #19 på: april 11, 2008, 17:33:55 pm »

Ja det er jo ein mulighet Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!