VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: vwfreaks på juni 23, 2014, 22:15:11 pm



Tittel: T1 2332 motorblokk
Skrevet av: vwfreaksjuni 23, 2014, 22:15:11 pm
Har fått "tillatelse" fra BT til å bruke 2332cc T1 motor i en prosjektbil.
Vil gjerne ha tilbakemeldinger på synspunkter på kvalitet og holdbarhet på AS41magnesiumsblokk og aluminium, har ikke bygget så stor motor tidligere og lurer på hva som trengs?

Skal kjøre på gata og trimme moderat !


Tittel: Sv: T1 2332 motorblokk
Skrevet av: Speed-Demonjuni 23, 2014, 22:40:02 pm
Har en tilsalgs hvis du er interessert. Ferdig frest ut til langslag. Ny-linjeboret. vanlig AS blokk. Fin som snus. Ble brukt med 84 slag (2332) og porsche veivjournaler. Tipper en vanlig CB veiv med chevy journaler dropper rett inn. Hvis du ikke skal trimme mye trenger du ikke alu. Ulempen med alu er ar de er mye tyngre, holder bedre på varmen og er dyrere. Til gjengjeld er en alu blokk mer robust og tåler mer.


Tittel: Sv: T1 2332 motorblokk
Skrevet av: vwfreaksjuni 23, 2014, 22:45:03 pm
Vekt er ingen hindring, da bakre del av karosseriet blir en del lettere enn original (og bilen blir 2 seter), men er mer opptatt av at den skal holde noen år med gatebruk.

Hva er prisen på blokka du har ?