mai 04, 2024, 23:58:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 61 62 [63]
1861  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Orginal oval kjøpes på: desember 21, 2007, 19:55:45 pm
 Glad
1862  Forum / Snikk-snakk / Hva er dette ? på: desember 21, 2007, 19:49:36 pm
Redigert bort da det virket støtende på noen,kun skrevet for å skape diskusjon
Mvh
 
1863  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: T1 1964 Looker selges på: desember 20, 2007, 19:02:56 pm
Har vel vært der selv, men brukte myyye lenger tid enn jeg kjører 402 meter på å finne min rette vei  Rekker tunge

Brukte du så lang tid Jøran ? Gliser Gliser Gliser
1864  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: desember 19, 2007, 23:06:26 pm
Yes hardcore !! skal alle med 1641 , 1776 komme må iallefall jeg utvide garasjen
tror jeg ..
Spøk tilside , har ingen ting imot mindre motorer , men blir liksom ungdomsåra omigjen.. giddsje ..derfor .Nok av klubber og møtesteder for "daily drivere"
Håper ingen må føle seg støtt av dette..
Mvh

 
1865  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: desember 19, 2007, 21:12:14 pm
Håper det er forståelse for at KUN personer med motor "under bygging " i "bestilling" eller på annen måte holder på med et konkret prosjekt som er
2 L el. større , 150 HK el større og i tillegg tar sikte på konkuranse-kjøring...
pust ,pust som er invitert ...
Mvvvh
Erich 
1866  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Topper /Cyl.sett selges på: desember 19, 2007, 17:03:23 pm
Da var dette solgt til Stavanger...
Mvh
1867  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: desember 18, 2007, 22:57:19 pm
Kan godt spikre fredagen for meg ,vil da gjerne ha 100 % tilbakemeld innen
første helga i 2008.
"Der Buzelmann" er invitert da han har et motorprosjekt på gang som både
er uvanlig og utfordrende .
Vil at alle skal forberede /notere ned litt ,da alle som ønsker det ,får motor-prosjektet sitt brutt ned i molekyler .(på papiret !!)
Dette betyr livlig diskusjon med ris og ros  Ærlighet og viljen til å "komme videre" ... blir sentralt .
Øl og pølser og brus  !!! er en selvfølge  ... Håper dette blir hyggelig.
Hva som sitter oppå bunnplata blir "Jenteprat  " her  Gliser
Mvh
1868  Bruktbørsen / Deler selges / Topper /Cyl.sett selges på: desember 18, 2007, 22:39:50 pm
Supersett for holdbar gatemotor !!
CB topper m/ 40 x 35,5 rustfrie ventiler , doble fjærer,crom-moly brikker, 90,5
+ 1 stk cyl sett smidd Cima/Mahle 90,5 boring
Begger deler gått ca 10 timer , som nytt selges  4500,-
Mvh 
1869  Forum / Drag-race / Sv: Race-prosjekter 07/08: på: desember 16, 2007, 16:22:02 pm
Full gass i garasjen for tiden . 62 KG coupe m / 2387 + 2161 (reserve )
CSP skivebremser rundt om , Nilsg gamle svingkasse m/GB oppheng CSP triangel .
14 x 5,5 fuchs event . 6 el 7 x 15 bak.CB 2 " senkespindler framme  Sparco Evo stoler , hjemmesveist bur ,fuelcell m.m NOS proshot fogger , 48 mm CB injection ...
Håper dette blir bra greier , og deltagelse på SCC / street legal vil la seg gjennomføre ...
Mvh
Sonic
1870  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Supersoar på: desember 15, 2007, 23:43:25 pm
Dette er rett og slett råtøft , kommer til å følge med nøye ...Håper dette blir virkelighet og er imponert over tiltakslysten Jøran.
Mvh
1871  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Invitasjon/garasjediskusjon på: desember 14, 2007, 17:40:05 pm
Selv er jeg ikke med i denne "exklusive" Stavangerklubben "DKL"  men
har fått følelsen av at de går for de rette tinga . Er selv ikke intresert i lakk, empistasj ,orginalrestaurering ,(om det kan unngås), o.l. ting . Ønsker en meningsfull tanke-utveksling om motor , gear , bremser og lignende med tanke på sesongen 2008 som ligger fremfor oss ,(og gliser) . 
Du ,med motor over 150 HK og SCC i tankene ,er herved invitert til garasje-diskusjon /grillpølser /motortips i garasjen til Erich Basset (aka Sonic ,midt i byn)
fredag el.Lørdag 25/26 Januar .(nevn hva som passer best !!!).

Lover et par godbiter (gjester) for de som sliter med motor /gear.
Meld deg på (her) helst snarest..
Mvh
1872  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge om IRS girkasse til svingaksel?? på: desember 14, 2007, 17:07:18 pm
Har alle delene du trenger + jigg til dette ... Har gjort det selv og synes det er vært jobben . Billig .. tja koster ikke stort  ,kun litt jobb  ..
Mvh
1873  Forum / Rat-look / Sv: Hva synes du om jernkors ol. på vw? på: desember 14, 2007, 17:03:30 pm
Tyske ungdommer flirer av nazismen i dag og er helt ok ungdommer ...
Synes imidlertid vi skal holde oss for god til "å slenge symboler på bilen "
som vi kunne vært foruten .. Samme f.... for meg men uansett hvilker kors som står der, står det for noe djævelskap..
Hvorfor ikke holde seg til "California dreaming " ...
Dette er ikke kult Lobo uansett, kan misforstås vet du ....
Mvvvh
Sonic
1874  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW 1300 66 mod på: desember 14, 2007, 07:24:17 am
Tlf 90621505 ..
Mvh
1875  Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff på: desember 13, 2007, 22:08:17 pm
Regner og med å bli hengende med denne gamle bilen noen år , nok en
62 Coupe da ..(stiller Grelland ,er det vel håp for meg å...)
Mvh
1876  Bruktbørsen / Biler selges / VW 1300 66 mod på: desember 13, 2007, 20:37:58 pm
3 eiers, tyskimportert VW m/org soltak Km st 102 000. EU godkjent sept 07 u/ anmerkning. Meget god stand m/rustfri fangere og alle deler byttet i lukemek. Perlehvit .
Vinterpris mellom 15 og 20 000,-
Mvh   
1877  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Bredbåndslambda på: desember 06, 2007, 16:57:14 pm
SLX rett fra Silicon valley kjøper du i Stavanger . ikkeno problem og kompatibel
med Autronic SM4 ..
Ta kontakt med EBB , han fikser det . (gjennom bekjent ) ,ca 2 lapper ..
Mvh
1878  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: varmepotter og trimmet motor på: desember 04, 2007, 21:25:29 pm
Ikke noe spesielt med dette .Koblinger i AN , NPT ,JIC el noe .
Brukte selv rør i 9/16 dim , (316 rustfritt)  med swedgelock koblinger
La røra under kanalen , opp i H/S hjulhus , inn i bagasje bak askebeger .
Y rør i 2 dim . Et motstrøm til gulv og et til frontrute  x 2 . 2 utg. på huset rundt
oljekjøleren . Ventil på slangen el røret anbefales da det blir skikkelig varmt .

Problemet med SSP sine bokser , bortsett fra det de koster , er jo dim +
utforming for "all out " gateracer .. ellers en god løsning..
Mvh
 
1879  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: varmepotter og trimmet motor på: desember 04, 2007, 16:47:19 pm
Her er det mange muligheter , har vært innom noen i åras løp;

1 . Sveise på old style bokser fra tidlige bokser ,slipper å lage noe,
     del de, og monter. Litt varme .
2 . Brukte lenge CB turbobokser med flens-montering , 38 mm
     innv. ikke varmeribber . lette og fine . Mer varme
3   Kjøpte en radiator m/boks rundt på et elektrodiesel firma .
    Omgjort fra vann til Olje m/skikkelige koblinger . Montert fremme i bagasje .
    ca 3 K/Watt varme m/ 2 trinns vifte (ca 2000,-). Veldig mye varme inkl. litt
    oljekjøling .. 

Mvh
     
1880  Forum / Problemløseren / Motorbygging... på: desember 02, 2007, 12:14:55 pm
Anbefaler nyeste Volksworld Magazine der starten har gått for oppbygging /blueprinting av en turbomotor . Strekker seg over et par el.tre
nummer nå i vinter . Super artikkel for de som satser på selvgjort er velgjort ..
Altids noen goe triks ...
Mvh 
1881  Bruktbørsen / Deler selges / Ny 1776 ccm på: november 27, 2007, 21:17:14 pm
Selges : Alu high roof case , CB 40 x 35,5 ventiler , kenndy Stage 1 inkl. brukte
            36 mm Weber IDF . Sett på kjøling ,dynamo og eksos og kjør .
            selges kjapt for 20 K   (PM besvares)

            Mvh   
1882  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 22, 2007, 21:46:32 pm
Kammen over (Autokraft)  er klarert av Pat Downs (CB Performance ) .
Måtte gjøre samme med min .. Trodde ikke du trengte dette Endre , bare i tilfelle . Litt forskjell er det jo fra 84 til 86 mm , rådevalg mm ..

Klaring under 2-2,5 mm er vel ikke å anbefale ved 7-8000 o/min (flex i veiv/råder).
Mvh

 
Sider: 1 ... 61 62 [63]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!