mai 05, 2024, 00:02:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Finnes det ventildeksler i originalstil som kan dekke Pauter high lift?  (Lest 2545 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 29, 2015, 07:32:35 am »

Kjøpte EMPI sine rustfrie som skulle dekke "alle" "highlift ratio rockers" og de mangler ganske mye på å passe.
Må jeg bruke skrudde deksler, eller finnes det noen å kjøpe en eller annen plass? Noen som har laget en "spacer" og lengre bøyler?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #1 på: april 29, 2015, 07:36:24 am »

Hei
JPM King Cover Cast Alu Valve Cover burde kanskje ha plass nok..
http://jpmotorsports.se/ms/ms/j-p-motorsport-produkter-helsingborg-254-68/ms-90000825-p-4/#JPM%20King%20Cover
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 29, 2015, 07:40:32 am »

Hvor tar det?

1,5 pauter eller?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: april 29, 2015, 08:07:15 am »

Jeg bruker disse, og de går klar mine Pauter 1.5 vipper med 15.5mm løft (gammel type vipper, ikke lik dine) etter bittelitt sliping.
Kan ikke garantere at disse går klar dine, men kan jo hende.. Evt JPM-dekslene som blir linket til burde fungere.
https://www.unneberg-bil.no/product/9422

Det jeg gjorde, var å spraye dekslet med "white grease" innvendig, så montere det uten pakning, så dro jeg motoren er par omdreininger, og så hvor det var slitt vekk. Der slipte jeg. Så gjentok jeg det, til det ikke touchet mer. Min tanke da var at om jeg har klaring uten korkpakningen når jeg turner motoren for hånd, har jeg også mest sannsynlig klaring med pakningen på 8'000rpm. Glad

Slike vipper har jeg..

* IMAG0760.jpg (67.23 KB. 800x452 - vist 191 ganger.)



* IMAG0772.jpg (36.65 KB. 339x600 - vist 175 ganger.)

Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: april 29, 2015, 10:31:19 am »

Takk for forslag. Hvis jeg skulle gå over til skrudde, noen som har prøvd disse? http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-VW-Bolt-On-Rocker-Covers-x2-High-Lift-Beetle-Camper-Bus-Van-Aircooled-/251360039975?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
Tenkte å få : TURBO 500 eller noe slikt på dem ;-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 29, 2015, 10:33:40 am »

Har bestilt 3/8-24 ARP muttre til vippetøy boltene fordi de har 12kant, så da er det en mulighet å komme til med pipe og feste dem og..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: april 29, 2015, 10:49:06 am »

Takk for forslag. Hvis jeg skulle gå over til skrudde, noen som har prøvd disse? http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-VW-Bolt-On-Rocker-Covers-x2-High-Lift-Beetle-Camper-Bus-Van-Aircooled-/251360039975?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
Tenkte å få : TURBO 500 eller noe slikt på dem ;-)

Ikke prøvd de, men så litt stilige ut! Vet du om de bruker original pakning? Kan se sånn ut, og det er en fordel i mine øyne. En del skrudde deksler bruker gummipakning - en løsning jeg selv ikke er helt fornøyd med fra mine gamle EMPI skrudde deksler. Dyr pakning som det var fort gjort å "skvise" i stykker.
Men du må huske på at du trenger andre bolter for å skru de fast i vippestellet ditt, og mulig må borre ut bolthullene i dekslene litt. Du har 10mm pinnebolt, original er 8mm. Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: april 29, 2015, 14:35:47 pm »

Takk for forslag. Hvis jeg skulle gå over til skrudde, noen som har prøvd disse? http://www.ebay.co.uk/itm/Custom-VW-Bolt-On-Rocker-Covers-x2-High-Lift-Beetle-Camper-Bus-Van-Aircooled-/251360039975?ssPageName=ADME:X:AAQ:GB:1123
Tenkte å få : TURBO 500 eller noe slikt på dem ;-)

Ikke prøvd de, men så litt stilige ut! Vet du om de bruker original pakning? Kan se sånn ut, og det er en fordel i mine øyne. En del skrudde deksler bruker gummipakning - en løsning jeg selv ikke er helt fornøyd med fra mine gamle EMPI skrudde deksler. Dyr pakning som det var fort gjort å "skvise" i stykker.
Men du må huske på at du trenger andre bolter for å skru de fast i vippestellet ditt, og mulig må borre ut bolthullene i dekslene litt. Du har 10mm pinnebolt, original er 8mm. Glad
Jeg har 3/8-24 UNF bolter ja. Likner en del på M10x1.0mm.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: april 29, 2015, 14:39:39 pm »


Slike vipper har jeg..
[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke.
Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert?
Vi er flere som lurer litt på dette..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: april 29, 2015, 16:04:45 pm »


Slike vipper har jeg..
[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke.
Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert?
Vi er flere som lurer litt på dette..

Ååh? Har ikke kjørt med disse nei - kun prøvemontert. Men takk for at du sier ifra, det må jeg sjekke ut!
Føltes ganske naturlig for min del å montere de slik, så man har "mutter-delen" lett tilgjengelig.. Jeg syntes at kontaktflaten mot vippestellet så litt liten ut, men tenkte ikke noe mer over det..  Tvilende
Loggført
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1532
Bosted: Naglestad


Vis profil

« Svar #10 på: april 29, 2015, 18:04:34 pm »

Takk til alle som prøver ting før meg.
Har selv bestilt motor med Pauter 1.4 vipparmer og fikk beskjed at da måtte de skrudde ventildekslene jeg hadde bestilt modifiseres (slipes).
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY 2020 Godkjent BT
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: april 30, 2015, 06:39:50 am »


Slike vipper har jeg..
[ Vedlegg ]

[ Vedlegg ]
Jeg ser du har montert mutrene "feil" vei, jeg tenkte og på det fordi det er nesten umulig å komme til å feste dem om ikke.
Men på Pauter sine Tech sider står det at vi ikke må gjøre det. Har du brukt dem slik? Eller bare prøvemontert?
Vi er flere som lurer litt på dette..

Ååh? Har ikke kjørt med disse nei - kun prøvemontert. Men takk for at du sier ifra, det må jeg sjekke ut!
Føltes ganske naturlig for min del å montere de slik, så man har "mutter-delen" lett tilgjengelig.. Jeg syntes at kontaktflaten mot vippestellet så litt liten ut, men tenkte ikke noe mer over det..  Tvilende
Hvis du går til pauter.com og ser under Tech og Rockers, står det mye viktig informasjon der. Blant annet skal du ha herdet skiver under den mutteren, og om du er frista til å bruke M10x1.0 fordi det likner, så er det faktisk 3/8-24 UNF gjenger..  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: april 30, 2015, 06:41:29 am »

Takk til alle som prøver ting før meg.
Har selv bestilt motor med Pauter 1.4 vipparmer og fikk beskjed at da måtte de skrudde ventildekslene jeg hadde bestilt modifiseres (slipes).

Jeg fant ut i går kveld at CSP har god klaring.


* IMG_2804.jpg (93.56 KB, 800x600 - vist 116 ganger.)

* IMG_2800.jpg (67.54 KB, 800x600 - vist 121 ganger.)

* IMG_2801.jpg (73.4 KB, 800x600 - vist 118 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!