mai 22, 2024, 13:13:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: En liten motoroverhaling av CBP bobla...!!!FERDIG!!!!  (Lest 12849 ganger)
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« på: januar 29, 2011, 16:42:06 pm »

Etter at det har begynt å lekke fra oljepumpe dekslet og noen av skruene til oljeavtappings lokket, har jeg bestemt meg for å ta ut motoren og gjenget opp på nytt. Begynte i går med demontering.

* peot.jpg (58 KB. 712x534 - vist 465 ganger.)

* kgju.jpg (82.09 KB. 712x534 - vist 499 ganger.)

« Siste redigering: april 09, 2011, 18:19:28 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 29, 2011, 16:43:53 pm »


*  (77.57 KB. 712x534 - vist 439 ganger.)

*  (57.08 KB. 712x534 - vist 324 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 29, 2011, 16:44:26 pm »

har du kappet i fremste kjøleblikk? for å få inn mer luft eller? hvordan blir det med skitt og møkk?

og hvorfor har du ikke org. oljekjøler? bare lurer
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 29, 2011, 16:45:44 pm »

Til å huske hvor mange og hvor shimsa skal være.. Glad


*  (46.68 KB, 712x534 - vist 306 ganger.)
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 29, 2011, 16:47:13 pm »


* wre.jpg (51.39 KB. 712x534 - vist 341 ganger.)

* eoi.jpg (58.56 KB. 712x534 - vist 296 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 29, 2011, 16:48:20 pm »


* we.jpg (57.03 KB. 712x534 - vist 338 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 29, 2011, 16:51:45 pm »

har du kappet i fremste kjøleblikk? for å få inn mer luft eller? hvordan blir det med skitt og møkk?

og hvorfor har du ikke org. oljekjøler? bare lurer

Har ikke fått orginal pakning til å passe etter at bilen har blitt rustsveiset på..Glad Fant ut at oljetempraturen ble bitte litt høyere med pakning der, så jeg bare kjører uten. Lite skitt og møkk som kommer inn.bruker den bare en fin sommer dag uansett.. Blunker
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 29, 2011, 16:53:33 pm »

har du kappet i fremste kjøleblikk? for å få inn mer luft eller? hvordan blir det med skitt og møkk?

og hvorfor har du ikke org. oljekjøler? bare lurer

Er ikke jeg som har bygget motoren. Er en 1915ccm, så en ekstern oljekjøler er ikke dumt uansett...
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 29, 2011, 16:56:17 pm »

Vet noen om flensen på et "vanlig" grenrør bygger lenger ned en dette grenrøret her som er et eget kun til dette dobbel glaspack anlegget.. ?


* eoi.jpg (58.56 KB, 712x534 - vist 271 ganger.)

* eoi.jpg (58.56 KB, 712x534 - vist 234 ganger.)
« Siste redigering: januar 29, 2011, 16:58:58 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 29, 2011, 17:03:18 pm »

Vet ikke om jeg har gjort dette riktig, men tok en kompresjonstest på hver sylinder med gassere av og alle tennplugger ute. Kjørte den på starteren. Kompresjonen ble tilnærmet lik på alle sylindre, men viser måleren for lite? hva betyr de ulike tallene. ( bare hørt om komp på 9 osv...

*  (75.46 KB. 612x816 - vist 313 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #10 på: januar 29, 2011, 18:44:37 pm »

mener at andre grenrør bygger lenger ned enn det til dobbel glaspack. må modifisere det hvis du har utvendig oljefilter på venstre sia av motoren, kompresjonen din kunne nok vært høyere, opp mot 150 istedenfor 120.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
Oval 54
Medlem
***
Innlegg: 136
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2011, 20:16:03 pm »

Fått deg flott plass til bobla nå. Lykke til med motoren Glad
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 29, 2011, 20:19:25 pm »

mener at andre grenrør bygger lenger ned enn det til dobbel glaspack. må modifisere det hvis du har utvendig oljefilter på venstre sia av motoren, kompresjonen din kunne nok vært høyere, opp mot 150 istedenfor 120.

Hjelper det med f.eks nye stempelfjærer.., "høvle" litt av toppene.?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 29, 2011, 20:20:25 pm »

Fått deg flott plass til bobla nå. Lykke til med motoren Glad

Jo nå har jeg fått egen ny dobbel garasje.. Glad
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 29, 2011, 20:22:55 pm »

mener at andre grenrør bygger lenger ned enn det til dobbel glaspack. må modifisere det hvis du har utvendig oljefilter på venstre sia av motoren, kompresjonen din kunne nok vært høyere, opp mot 150 istedenfor 120.

Hjelper det med f.eks nye stempelfjærer(1).., "høvle" litt av toppene(2).?

1 = nei
2 = ja/nei
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #15 på: januar 29, 2011, 20:24:46 pm »

mener at andre grenrør bygger lenger ned enn det til dobbel glaspack. må modifisere det hvis du har utvendig oljefilter på venstre sia av motoren, kompresjonen din kunne nok vært høyere, opp mot 150 istedenfor 120.

Hjelper det med f.eks nye stempelfjærer(1).., "høvle" litt av toppene(2).?

1 = nei
2 = ja/nei
Ok. Glad noen forslag ?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #16 på: januar 29, 2011, 21:40:28 pm »

En sånn måling sier bare noe om hvor mye trykk stemplet pumper i sylinderen, og trykket er avhengig hvor fort starteren går, hva slags kam du har, + eventuelle skader og slitasje.
Hvis alle sylindrene er like, er det et tegn på at alt er like mye/lite slitt, men hvis motoren er frisk og fin ellers, så er det bare å gass.
( dvs. denne målingen kan ikke si deg noe om kompresjonsforholdet, det regnes/måles på en annen måte )
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 30, 2011, 15:24:45 pm »

En sånn måling sier bare noe om hvor mye trykk stemplet pumper i sylinderen, og trykket er avhengig hvor fort starteren går, hva slags kam du har, + eventuelle skader og slitasje.
Hvis alle sylindrene er like, er det et tegn på at alt er like mye/lite slitt, men hvis motoren er frisk og fin ellers, så er det bare å gass.
( dvs. denne målingen kan ikke si deg noe om kompresjonsforholdet, det regnes/måles på en annen måte )

Takk for svar.. Glad Motoren går bra.. Er vel heller gassere og dyser som kanskje ikke er helt i stil for den tåler ikke å trøkke gassen i bånn i ca 60km/t (begynner å riste). Liker best høye turtall. 
Åpner nok gassere og legger ut bilder på tråden etterhvert, så ser jeg hva slags halsringer og slikt som er i de ( weber40mm idf )
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #18 på: februar 06, 2011, 12:23:39 pm »

Nå er motoren ute etter litt arbeid og et par Sommersby ..  Blunker
Er litt olje på svinghjul og i bunn av girkassa, så en pakning må nok byttes gitt.....

* poiu.jpg (81.65 KB. 816x612 - vist 304 ganger.)

* poi.jpg (83.64 KB. 816x612 - vist 319 ganger.)

* mnb.jpg (96.34 KB. 816x612 - vist 271 ganger.)

« Siste redigering: februar 06, 2011, 12:33:48 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #19 på: februar 06, 2011, 12:31:18 pm »

noen som har sett slike trakter før ?

* mnbk.jpg (67.54 KB. 816x612 - vist 266 ganger.)



Det står 0 7 på disse halsringene ( som jeg tror det er ) , sier det noe om størrelse ?

* cmvbn.jpg (33.55 KB. 549x527 - vist 298 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #20 på: februar 06, 2011, 17:54:49 pm »

Det er ikke 37 det står da?
Loggført

Speed is no substitute for direction
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: februar 06, 2011, 19:44:16 pm »

Har slike trakter på min 40IDFs
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #22 på: februar 06, 2011, 20:38:09 pm »

ok Glad har bare sett fornikla enkle trakter på andre motorer ..Glad blir det bedre akselerasjon hvis man setter på høyere trakter?
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #23 på: februar 26, 2011, 19:08:31 pm »

Nyinnkjøpte pakninger, så nå er weberene ferdig overhalt. Flotørhøyde stilt inn til 10mm / 32mm . (Var over 11 på den ene gasseren) [ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

* xc.jpg (91.46 KB. 816x612 - vist 217 ganger.)


* aaa.jpg (80.86 KB, 612x816 - vist 243 ganger.)
« Siste redigering: februar 26, 2011, 19:21:48 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 26, 2011, 19:11:42 pm »

Så var det på tide å få av svinghulet....Uten hell

*  (59.52 KB. 816x612 - vist 278 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #25 på: februar 26, 2011, 19:19:09 pm »

Så jeg bestilte en svinghjullås og ringte en kamerat som jobber på et lastebil verksted. han kom ut med luftverktøy til å løsne lastebil hjul. vips så var mutteren løs. Blunker

*  (76.72 KB. 816x612 - vist 305 ganger.)


Fler deler som har kommet i posten

* fgkj.jpg (79.04 KB. 816x612 - vist 251 ganger.)

« Siste redigering: februar 26, 2011, 19:23:02 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #26 på: februar 26, 2011, 19:27:18 pm »

Gammel pakning ut og ny inn.

* vbl.jpg (103.17 KB. 612x816 - vist 281 ganger.)

* v,bm.jpg (100.73 KB. 612x816 - vist 265 ganger.)

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 26, 2011, 19:41:11 pm »

Klar for litt jobbing i garasjen Glad

*  (81.04 KB. 816x612 - vist 252 ganger.)

Nye løsgjenger bak oljepumpe og pakning

* dbkn.jpg (114.84 KB. 816x612 - vist 265 ganger.)

Ferdig montert ( løsgjengene holder.. Gliser )

* vkl.jpg (86.23 KB. 612x816 - vist 273 ganger.)

« Siste redigering: februar 26, 2011, 19:43:43 pm av bObLeFrIk » Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #28 på: februar 26, 2011, 21:00:15 pm »

Det er ikke 37 det står da?


Har fått målt de... 32mm
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #29 på: februar 27, 2011, 20:41:04 pm »

Hvorfor kjøpe, når man kan snekre noe selv.. Øyerulling

*  (92.44 KB. 816x612 - vist 318 ganger.)

det skiller 0,10mm mellom sylinder 1 og 2 til topplokk. sylinder 2 må slipes litt ned gitt. det er grunnen til oljesøl og blåsing på sylinder 1.

Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!