Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1590 på: februar 12, 2013, 23:24:30 pm » |
|
Funker sikkert fint. Du ser det fort om tenningen vandrer
Ikke sant. Nå er vi i alle fall et skritt nærmere dyno day! Håper å bli ferdig med montering neste tirsdag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Nygård94
Medlem
Innlegg: 116
Bosted: Gjøvik, Oppland
|
|
« Svar #1591 på: februar 12, 2013, 23:51:54 pm » |
|
Får jeg spørre etter vekten på Wiseco stemplene med kryssbolt? Ellers må jeg si motoren at motoren din blir rå! Stå på! (dagens rim..)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1592 på: februar 12, 2013, 23:52:52 pm » |
|
Får jeg spørre etter vekten på Wiseco stemplene med kryssbolt? Ellers må jeg si motoren at motoren din blir rå! Stå på! (dagens rim..) Mener å huske at det var 402 gram. Hyggelig at du liker prosjektet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1593 på: februar 13, 2013, 00:35:18 am » |
|
håhå! Sjå her du Nettop ferdig i garasjen selv. Dynodaydynodaydynoday!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1594 på: februar 19, 2013, 23:06:14 pm » |
|
Nok en garasjekveld er over. Men nå er det like før vi er klare for Dyno Day. Det som gjenstår er å få montert: Oljetrykkgiver Oljetempgiver Rett moment på nedre reimhjul. Skimse øvre reimhjul Trekke til tennpluggene Montere tennpluggkabler Oljeslanger og oljefilter Montere slange fra åndeboks til "retur til blokka" Montere bensinslanger (AN fitting) Montere eksos og fylle på olje skal gjøres på Dyno Day. Noe jeg har glemt
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1595 på: februar 19, 2013, 23:09:12 pm » |
|
Du har glemt en M i spørsmålet ditt ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1596 på: februar 19, 2013, 23:10:41 pm » |
|
Du har glemt en M i spørsmålet ditt ;-)
Takk kæll
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1597 på: februar 19, 2013, 23:12:27 pm » |
|
Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1598 på: februar 19, 2013, 23:16:08 pm » |
|
Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?
Den plata er kasta. Kjører uten på raserbiler!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1599 på: februar 19, 2013, 23:19:19 pm » |
|
Har du hatt på tetningsstoff på hver side av den plata mellom dynamofoten og blokka?
Tror da det. Øyvind? Jada, bortsett fra at den plata ikke er der. Men pakning og flenstetting er der
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1600 på: februar 19, 2013, 23:24:29 pm » |
|
Lekkert! Senka dynamo, sånt liker vi
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1601 på: februar 19, 2013, 23:37:10 pm » |
|
Lekkert! Senka dynamo, sånt liker vi X2
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1602 på: februar 20, 2013, 00:36:03 am » |
|
Vi prøver å få kjørt Puttemotor V3 i benken til Jee onsdag den 27. februar
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1603 på: februar 20, 2013, 00:40:38 am » |
|
Én uke! Skulle hatt en nedtelling!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1604 på: februar 20, 2013, 07:36:55 am » |
|
Svein Sander: Du må huske å ta med deg stinger potta til python anlegget mitt!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1605 på: februar 20, 2013, 07:38:01 am » |
|
Én uke! Skulle hatt en nedtelling! 7 dager igjen til Dyno Day!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
Innlegg: 2435
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #1606 på: februar 20, 2013, 08:35:22 am » |
|
Svein Sander: Du må huske å ta med deg stinger potta til python anlegget mitt!
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1607 på: februar 20, 2013, 10:49:16 am » |
|
"Dyno Papir" fra Engine Analyzer. Så da er det bare å tippe hva motoren vil bremse hos Jee
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1608 på: februar 20, 2013, 10:51:32 am » |
|
242 - 15% = bremseresultatet hos Jee Racing.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1609 på: februar 20, 2013, 10:53:49 am » |
|
242 - 15% = bremseresultatet hos Jee Racing.
-BB-
205 altså hos JEE. Jeg tipper mellom 205 og 215. Helgardering med andre ord. Om jeg må tippe blir det 207hk
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1610 på: februar 20, 2013, 11:31:15 am » |
|
202hk
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1611 på: februar 20, 2013, 11:56:29 am » |
|
222hk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1612 på: februar 20, 2013, 11:58:21 am » |
|
222hk Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1613 på: februar 20, 2013, 12:26:06 pm » |
|
222hk Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack) Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 605
Bosted: Moss
1967 T2
|
|
« Svar #1614 på: februar 20, 2013, 12:36:03 pm » |
|
209
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1615 på: februar 20, 2013, 12:45:04 pm » |
|
222hk Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack) Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme. Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt. Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1616 på: februar 20, 2013, 12:47:01 pm » |
|
222hk Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack) Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme. Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt. Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ?? hvordan får han til det så han vet alltid tap i alle mulige girkasser...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1617 på: februar 20, 2013, 12:48:52 pm » |
|
222hk Husk at benken til Jee tar 15% i skatter og avgifter. (Dette i forhold til Ringstad sine Dynapack) Jee måler jo faktiske motor HK ,er vel ringstad sin som gir deg gratis teoretiske hester Han bremser både i Dyna Pack og i benk. Begge viser det samme. Han har også bremset flere fabrikknye motorer. Å resultatet fra fabrikk og Dyno er likt. Så da er det din teori som kanskje ikke stemmer ?? hvordan får han til det så han vet alltid tap i alle mulige girkasser... Da må vi nesten be han logge på vw norge for å få ett svar. Jeg vet ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1618 på: februar 20, 2013, 12:52:15 pm » |
|
er jo bare å bruke hue litt da??
Dynapack måler HK/NM på navet..... så taster man bare inn en korreksjons faktor på TEORETISK tap mulig de har finni en gylden formel på DEN bilen de har testet motor i benk og på dynapack , men selvom de har testet det på en f.eks BMW M5 så gjelder ikke den på en VW boble...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1619 på: februar 20, 2013, 12:52:33 pm » |
|
Men at hjulhester hos Ringstad er likt med svinghjulhester hos Jee forstår ikke jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|