mai 05, 2024, 01:15:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hva med graderingen?  (Lest 852 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« på: juli 09, 2008, 22:48:10 pm »

Hey..
Driver å funderer litt på om man kan stole på den graderingen som er på disse billigskivene? (Reimhjulet altså)
Har satt tenning i dag, og da rusa jeg motoren opp i 3000 rpm, og satte den til 32 grader. (Har 009)
Men når jeg justerer på feelingen, og setter den der den går absolutt penest er jeg oppe i 40 grader når jeg prøver med lampa etterpå Tvilende
Setter den til 32grader foreløpig. Men kan det være det kinahjulet som kødder med meg Hæ
Petter'n.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 09, 2008, 23:01:18 pm »

penest på tomgang eller ved cruise??
Hvis det er på cruise, så er det forstålig da en fordeler med vacumopptrekk hadde gitt deg borti 40 grader ved cruise og detti til ca 30-32 ved belstning.
best of two worlds.
tenningen justerer du der den går best uten tennings bank. komp. kam og oktan avgjør dette.
ikke hva som står i instruksjonsboka.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #2 på: juli 10, 2008, 10:12:04 am »

kort fortalt kan du nok ikke stole på denne graderingen...

Jeg kjøpe et Berg-hjul, og da lå graderinga ved siden av, slik at du kan lime den på på riktig plass ift tdc på motoren. Var litt fikling, men da havnet det i alle fall på riktig plass. Og så er det som Jørn sier, abhenging av resten av oppsettet på motoren din, så 32 grader er vel bare et start-punkt, så kan du fin-tune på gefuhlen.

roy
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!