Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6]
|
152
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 12, 2012, 22:07:29 pm
|
hvor har du gjemt tank og dill? og har du et bilde av bilen på topp?
Platen som dette er festet til er tilpasset plassen ovenfor bensintanken og foran platen som dekker til sikringer, speedo osv. Hjernen til styringa, relee og diverse ligger bakenfor plata og en liten fjernkontroll til det hele inni bilen. Alternativt brukes app for IPhone om man foretrekker det. Slangene har jeg ført i senterkanalen og bakover. Tror jeg skal ha bilde av maks høyde også, men er ca 20-25 cm høyere enn på bilde over. Problemet er at det ikke er mulig å kjøre med topp høyde, får litt vel sprek spissing foran..
|
|
|
153
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 12, 2012, 21:10:25 pm
|
pakket frem esken med alt fra Bagriders som kom for noen mnd siden, endelig litt tid til denne bilen igjen! Satt opp det meste, mangler to overganger som jeg venter på i posten før dette og mer til kan monteres i bilen.
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 05, 2012, 23:54:10 pm
|
er det iqbal som har sveiset brakettene for deg?? holder du til i follo traktene, fikk lyst å glane på noen braketter og høyder Mazhar ja, har verksted i ÅS, så det er bare å komme å titte. Send meg en PM, skal nok ned en kveld eller to til uken igjen. Forøvrig ser bilen slik ut i dag. Hatt noen timer på verkstedet i kveld, fått på noen nye tenningsdeler, skiftet en lekk bensinlange, demontert gammel luftstyring og tank, tatt med meg dette hjem for å koble opp nye og ta med ned igjen på verkstedet. Har jo måtte konvertere fra 6V til 12V grunnet disse kompressorene, og i den anledning har jeg ikke fått vindusviskeren til å fungere. Kjøpte ny innmat til motoren i 12V fra Tommy på Unneberg, men sitter liksom ikke helt i senter inni magneten, så den vil ikke svirre rundt når man setter strøm på. Noen andre som har noen erfaring med dette?
|
|
|
156
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 05, 2012, 07:49:22 am
|
Så så Pitt, jeg liker ikke slåssing.. Fikk testkjørt airriden jeg kjøpte med elektriske 4 krets ventiler fra Airkewld, men fant fort ut at det og ikke ha autojustering til kjørehøyde blir rimelig udigg, så da ble det kjøpt inn nytt styrestystem, større tank og ekstra kompressor for raskere respons om mye mer nøyaktighet på høyde der hvor man har justert hjulvinklene. Disse delene ligger fortsatt i esken, har ikke hatt anledning til å bytte ut ennå, men har planer om å starte på det omgående! I tillegg fikk jeg sveiset på "shock relocators" som gjør at man løfter bilen med 30 psi mindre foran, pga bedre vinkel på belgen.
|
|
|
159
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 04, 2012, 19:32:24 pm
|
Målte ut og havna på (som så mange andre) at 7" bakfelg passa perfekt, bredda alle 3" utover. Leverte to felger og noen bilpenger i mellom hos Sunnaas. Slipte de ned og la fyller på de Før vi mekka custom, lakkboks på værste.... Gjorde ferdig felgene foran først. Baksiden av bakfelgene så..
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 04, 2012, 13:49:02 pm
|
Ble gjort noen delebestillinger tidligere på høsten som kom litt stykkvis og delt frem mot jul, her er noe av det samlet.. Fikk levert flyndra til en flink kar som kunne sveise solid festene til belgene bak. Ferdig sveiset så det slik ut Tilbake på verkstedet under flyndra!
|
|
|
165
|
Forum / Prosjektgarasjen / 1960 Mangogrønn Type 1
|
på: juli 04, 2012, 13:36:38 pm
|
Får vel lage en tråd min første luftkjølte vw. Har lengre fartstid med vannkjølte vw, men etter hvert har lysten kommet på de eldre varianter av dette flotte bilmerke. Bilen er en 1960 modell 1200, brukt som postbil på Oppdal i en årrekke og senere lagret frem til 2007. Veldig lite rust utover sjarmerende småflekker og deilig patina. Den ble kjøpt inn sensommers i fjor og kjørte bortimot 3000 km på et par mnd. Utrolig artig bil å cruise rundt i, bruke på jobb osv. Planen var aldri å kjøre denne original, selv om den er utrolig flott slik også, så høsten gikk med til å planlegge vinterprosjekt! Her er noen bilder fra bilen i fjor sensommer/høst.
|
|
|
167
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Slammed 59 On Air c",)
|
på: februar 15, 2012, 10:48:34 am
|
Gammel tråd, men skader vel ikke løfte denne litt.
Driver med montering av airride på min type 1 og lurer på hvordan hjulstillingen foran på din endrer seg vel maks ned til maks høyde? Mine hjulvinkler endrer seg veldig fra laveste til høyeste. Typ maaange grader. (godt synlig)
|
|
|
168
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekkonline.com
|
på: januar 01, 2012, 22:59:44 pm
|
Brukt disse to ganger. Første gang var det høydekast i dekkene, jeg returnerte og fikk pengene tilbake. Det gikk veldig fint, helt til de 13 mnd etterpå skulle ha meg til å betale igjen, da produsenten hadde avslått klagen. (de mente det ikke var høydekast, noe som var bekreftet fra Dekkmann at de hadde) Betalte ikke og det gikk greit.
Rett før denne beskjeden kom bestilte jeg fire 19" sommerdekk fra Pirelli i dailydriveren, disse var bare fire år gamle og et av dekkene var det rift i kanten som ligger an mot felgen, så det slapp ut luft (montert på litt bred felg som ga strekk). Da jeg reklamerte på det dekket kunne de ikke sende meg nytt, fordi det ikke fantes flere.
Mulig jeg har vært uheldig, men kan absolutt ikke anbefale dekkonline
|
|
|
169
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: paypal, hvordan funker dette
|
på: januar 01, 2012, 20:33:50 pm
|
Selger mottar pengene på sin paypalkonto umiddelbart etter at du har betalt. Får du ikke varene du har betalt for kan du innen 45 dager åpne en "dispute" i paypal og beløpet du har overført blir sperret på kontoen til selger. Etter at man har åpnet en dispute er det meningen at man selv skal forhandle med selger for å finne en løsning. Kommer man ikke til det kan man eskalere disputen til en claim (må gjøres innen et visst antall dager) så vil paypal selv etterforske saken og i de aller fleste tilfeller tilbakeføre pengene til deg. Står masse om dette inne på paypalsidene, under fanen "resolution center"
Paypal er supersikkert, om man setter seg inn i hvordan det fungerer.
|
|
|
172
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta?
|
på: desember 23, 2011, 18:40:15 pm
|
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
. husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall! brosjet foringene til king pin ja, og foringene til linkpin med "hullet" ved smørenippelen. Blir spennende å se hvordan ny forstilling føles
|
|
|
|