mai 02, 2024, 17:07:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6]
151  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 24, 2012, 21:01:09 pm
Litt tid på verkstedet i går, fikk prøvemontert litt utstyr, trukket opp kabler til nivåsensorer og gjort det hele klart til montering.





152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 12, 2012, 22:07:29 pm
hvor har du gjemt tank og dill? og har du et bilde av bilen på topp?

Platen som dette er festet til er tilpasset plassen ovenfor bensintanken og foran platen som dekker til sikringer, speedo osv. Hjernen til styringa, relee og diverse ligger bakenfor plata og en liten fjernkontroll til det hele inni bilen. Alternativt brukes app for IPhone om man foretrekker det. Slangene har jeg ført i senterkanalen og bakover.

Tror jeg skal ha bilde av maks høyde også, men er ca 20-25 cm høyere enn på bilde over. Problemet er at det ikke er mulig å kjøre med topp høyde, får litt vel sprek spissing foran..
153  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 12, 2012, 21:10:25 pm
pakket frem esken med alt fra Bagriders som kom for noen mnd siden, endelig litt tid til denne bilen igjen! Satt opp det meste, mangler to overganger som jeg venter på i posten før dette og mer til kan monteres i bilen.

154  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 05, 2012, 23:54:10 pm
er det iqbal som har sveiset brakettene for deg??
holder du til i follo traktene, fikk lyst å glane på noen braketter og høyder  Blunker

Mazhar ja, har verksted i ÅS, så det er bare å komme å titte. Send meg en PM, skal nok ned en kveld eller to til uken igjen.

Forøvrig ser bilen slik ut i dag.







Hatt noen timer på verkstedet i kveld, fått på noen nye tenningsdeler, skiftet en lekk bensinlange, demontert gammel luftstyring og tank, tatt med meg dette hjem for å koble opp nye og ta med ned igjen på verkstedet.

Har jo måtte konvertere fra 6V til 12V grunnet disse kompressorene, og i den anledning har jeg ikke fått vindusviskeren til å fungere. Kjøpte ny innmat til motoren i 12V fra Tommy på Unneberg, men sitter liksom ikke helt i senter inni magneten, så den vil ikke svirre rundt når man setter strøm på. Noen andre som har noen erfaring med dette?
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 05, 2012, 23:47:51 pm
Rått, Cato!! Glad Ser meget fortreffelig ut det her Glad
Må snakkes på treff igjen snart nå! Glad

Cato??
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 05, 2012, 07:49:22 am
Så så Pitt, jeg liker ikke slåssing..

Fikk testkjørt airriden jeg kjøpte med elektriske 4 krets ventiler fra Airkewld, men fant fort ut at det og ikke ha autojustering til kjørehøyde blir rimelig udigg, så da ble det kjøpt inn nytt styrestystem, større tank og ekstra kompressor for raskere respons om mye mer nøyaktighet på høyde der hvor man har justert hjulvinklene.

Disse delene ligger fortsatt i esken, har ikke hatt anledning til å bytte ut ennå, men har planer om å starte på det omgående!



I tillegg fikk jeg sveiset på "shock relocators" som gjør at man løfter bilen med 30 psi mindre foran, pga bedre vinkel på belgen.



157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 21:02:43 pm
hadde litt tid på jobben i dag gitt Glad da dristet jeg meg til å legge ut tråd..
158  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 19:39:16 pm
Hvite dekksider ble kjøpt av Tommy på Unneberg, og det var klart for prøvemontering av ferdig lakka hjul og tomme belger..

159  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 19:32:24 pm
Målte ut og havna på (som så mange andre) at 7" bakfelg passa perfekt, bredda alle 3" utover. Leverte to felger og noen bilpenger i mellom hos Sunnaas.



Slipte de ned og la fyller på de



Før vi mekka custom, lakkboks på værste....
Gjorde ferdig felgene foran først.







Baksiden av bakfelgene så..




160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 19:25:59 pm
Takk for det LOBO! Liker disse best selv breie og lave!

Litt custom-mekking måtte til på de nypåsveisa festene til belgene for å få løftet på plass på karroseriet..





Så hadde jeg rikelig med løftehjelp og fikk satt den sammen igjen. Fikk låne et sett med 5,5 bredda bakfelger av en kompis for å måle ut hvor bredt jeg ville da det bak.







161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 14:22:20 pm
Dropspindler ble montert, nye kingpin og linkpin ble satt på.



Man aner konturer av lav bil..



162  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 14:14:26 pm
Dukket opp noen deler litt lengre utpå vinteren også, 4" smalna Ultimate Beam fra Pete på Airkewld





Torsjonsarmene ble sandblåst, grunnet med zink og malt med 2-komponent, styringa ble tatt med til vaskehallen og gitt en reall runde med vask..







163  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 13:49:02 pm
Ble gjort noen delebestillinger tidligere på høsten som kom litt stykkvis og delt frem mot jul, her er noe av det samlet..



Fikk levert flyndra til en flink kar som kunne sveise solid festene til belgene bak.



Ferdig sveiset så det slik ut Glad






Tilbake på verkstedet under flyndra!

164  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 13:42:13 pm
Takk for det!

Sesongen 2011 var over og det var bare å komme igang..

165  Forum / Prosjektgarasjen / 1960 Mangogrønn Type 1 på: juli 04, 2012, 13:36:38 pm
Får vel lage en tråd min første luftkjølte vw. Har lengre fartstid med vannkjølte vw, men etter hvert har lysten kommet på de eldre varianter av dette flotte bilmerke.

Bilen er en 1960 modell 1200, brukt som postbil på Oppdal i en årrekke og senere lagret frem til 2007. Veldig lite rust utover sjarmerende småflekker og deilig patina. Den ble kjøpt inn sensommers i fjor og kjørte bortimot 3000 km på et par mnd. Utrolig artig bil å cruise rundt i, bruke på jobb osv.

Planen var aldri å kjøre denne original, selv om den er utrolig flott slik også, så høsten gikk med til å planlegge vinterprosjekt! Her er noen bilder fra bilen i fjor sensommer/høst.





166  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 61mod Type 1 selges i deler på: juni 07, 2012, 14:05:23 pm
Komplett beam med styring. Pris, gjerne på pm.
167  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Slammed 59 On Air c",) på: februar 15, 2012, 10:48:34 am
Gammel tråd, men skader vel ikke løfte denne litt.

Driver med montering av airride på min type 1 og lurer på hvordan hjulstillingen foran på din endrer seg vel maks ned til maks høyde? Mine hjulvinkler endrer seg veldig fra laveste til høyeste. Typ maaange grader. (godt synlig)
168  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekkonline.com på: januar 01, 2012, 22:59:44 pm
Brukt disse to ganger. Første gang var det høydekast i dekkene, jeg returnerte og fikk pengene tilbake. Det gikk veldig fint, helt til de 13 mnd etterpå skulle ha meg til å betale igjen, da produsenten hadde avslått klagen. (de mente det ikke var høydekast, noe som var bekreftet fra Dekkmann at de hadde)
Betalte ikke og det gikk greit.

Rett før denne beskjeden kom bestilte jeg fire 19" sommerdekk fra Pirelli i dailydriveren, disse var bare fire år gamle og et av dekkene var det rift i kanten som ligger an mot felgen, så det slapp ut luft (montert på litt bred felg som ga strekk). Da jeg reklamerte på det dekket kunne de ikke sende meg nytt, fordi det ikke fantes flere.

Mulig jeg har vært uheldig, men kan absolutt ikke anbefale dekkonline
169  Forum / Snikk-snakk / Sv: paypal, hvordan funker dette på: januar 01, 2012, 20:33:50 pm
Selger mottar pengene på sin paypalkonto umiddelbart etter at du har betalt. Får du ikke varene du har betalt for kan du innen 45 dager åpne en "dispute" i paypal og beløpet du har overført blir sperret på kontoen til selger. Etter at man har åpnet en dispute er det meningen at man selv skal forhandle med selger for å finne en løsning. Kommer man ikke til det kan man eskalere disputen til en claim (må gjøres innen et visst antall dager) så vil paypal selv etterforske saken og i de aller fleste tilfeller tilbakeføre pengene til deg.
Står masse om dette inne på paypalsidene, under fanen "resolution center"

Paypal er supersikkert, om man setter seg inn i hvordan det fungerer.
170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sixty Mango på: desember 30, 2011, 14:48:43 pm
Så klart, om du vil ha i tråden din. Si ifra om jeg skal fjerne, og om du vil ha garasjebesøk:)

171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sixty Mango på: desember 29, 2011, 22:05:08 pm
Du er spotta ute i gatene med Mango i Florø i dag Glad
172  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta? på: desember 23, 2011, 18:40:15 pm
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!


husket å linjebrotsje foringene linkpin og sette foringene til kingpin i flukt med smørehullene? dette gjorde nemlig feil første gangen, he he... Deilig med nye forstillingsdeler i alle fall!

brosjet foringene til king pin ja, og foringene til linkpin med "hullet"  ved smørenippelen. Blir spennende å se hvordan ny forstilling føles Glad
173  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta? på: desember 22, 2011, 11:10:47 am
Var nok ikke bare å hamre ut dette, måtte presse ut med to tonn. Inn igjen nesten tre, så nå blir det tight og fin styring!
174  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta? på: desember 18, 2011, 19:45:58 pm
en liten grei presisjon, beklager. Rettet innlegg en i tilfelle noen skulle komme senere og trenger svar på det samme.
175  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan få ut link pin bolt fra styreknuta? på: desember 16, 2011, 15:07:48 pm
nå fikk jeg meg en god latter...traktormekaniker...passet påskrevet der med andre ord...


Takk!
176  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan få ut king pin bolt fra styreknuta? på: desember 16, 2011, 14:39:52 pm
Skal ha på dropspindler på min 60` type 1, men sliter med å få ut king pin bolten som holder sammen spindel og styreknuta.
Hva er trikset? Må den presses ut, eller kan den hamres ut?

Hele link pin settet er fjernet, så kun king pin som står igjen.

177  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sixty Mango på: desember 11, 2011, 17:50:12 pm
Flott bil! Har selv en 60 mango, så dette er jo heeeelt riktig  Glad
Sider: 1 ... 4 5 [6]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!