Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva slags utveksling og ombygging til IRS i splittbuss
|
på: oktober 09, 2015, 20:25:11 pm
|
Jeg er ikke så bra på girkasser, men den AM-kassa er vel ikke av de siste irs kassene som er best å bruke for det som kalles freeway-flyer. Ratio 4.375 eller hva jeg kan se.
Ombygging til IRS på buss kan gjøres på to forskjellige måter:
Bolt-on metonden bruker boble irs trailingarms og boble bakplater og bremser, mens selve trommelen må maskineres for å passe (55-63 bus tromler) Har du nyere enn 64 buss, kan du ikke bruke tromlene, da må du få tak i eldre busstromler eller type 3 64-65 mod. Får sikkert kjøpt custom bremser som også er bolt-on, men koster dollars.. IRS kit selges, men det indre feste som er bolt on.
Så har du den andre metonden, da finner du en early bay med wide 5 som du vil ha deler fra, skrur ut trailingarms, hub og bakbremsene. Deretter må du kjøpe nye chassilegs, de som du fester de to store boltene i bakre girkassefeste i som er tilpasset buss (fra f.eks creative engineering eller type2 detectives) skjærer ut de gamle og sveiser inn nye. Da vil indre trailingarm ha feste i denne chassileggen.
I tillegg må du ha nytt fremre girkassefeste, tyoe 2 nosecone på irs kassa, nye tilpassa håndbrekkwire osv osv..
Jeg driver med siste metoden på min buss, så du får gjerne svinge innom å kikke om du er i Oslotraktene.
|
|
|
57
|
Bruktbørsen / Deler selges / Nyrestaurerte Porsche Teledial - 7x16 et52 - Selges (prisreduksjon!)
|
på: september 23, 2015, 07:51:32 am
|
Har et sett med nyrestaurerte Porsche Teledial liggende som jeg ikke har behov for pga endrede planer. Felgene er restaurerte hos Østfold Felgreknikk og kun prøvemontert på bil. De fremstår som nye. Felgene er syreduppet, glassblåst og pulverlakkert. Det sitter nye dekk på, 185/55 r16 og 205/55 r16 Pris: 6.000,- NOK Christian, mobil: 92429999
|
|
|
|