mai 08, 2024, 11:34:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lugging på lavt turtall (kald motor)  (Lest 1312 ganger)
Wollert
Nybegynner
*
Innlegg: 46
Bosted:


Vis profil

« på: desember 11, 2012, 04:49:37 am »

Hei folkens

Jeg opplever at bobla lugger på lavt turtall når motoren er kald. I tillegg virker det som om jeg da også får litt "backfire", altså at jeg får litt små-smell og "puffing" i forgasseren.
Dette gir seg når motor er blitt varm. Er det noen som har forslag ? Kan det være at forgasser må justeres ?

Jeg regner da med at jeg skal kjøre motor varm, sette forgasser (30-PICT2) til grunninnstilling (helt inn, og 2,5 runder ut). For så å sku volume-adjust skruen inn til motoren begynner å droppe i turtall. . . eller er det noen som har andre forslag ?


-Thomas
Loggført
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #1 på: desember 11, 2012, 06:02:06 am »

Sliter med det samme på min bay. Merker det spesielt nå når det har blitt kaldt, ved gass pådrag og høyere turtall merker jeg ingenting.

Mistenker at den suger falsk luft, har du sjekket foringene i kobber som holder stangen til gasspjeldet?
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #2 på: desember 11, 2012, 06:17:26 am »

Får den varmluft. Er forgasseren isete?
Loggført

Mvh

Marius
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #3 på: desember 17, 2012, 18:20:01 pm »

Hei folkens

Jeg opplever at bobla lugger på lavt turtall når motoren er kald. I tillegg virker det som om jeg da også får litt "backfire", altså at jeg får litt små-smell og "puffing" i forgasseren.
Dette gir seg når motor er blitt varm. Er det noen som har forslag ? Kan det være at forgasser må justeres ?

Jeg regner da med at jeg skal kjøre motor varm, sette forgasser (30-PICT2) til grunninnstilling (helt inn, og 2,5 runder ut). For så å sku volume-adjust skruen inn til motoren begynner å droppe i turtall. . . eller er det noen som har andre forslag ?

-Thomas

Falsk luft er kjekt å ikke ha, og forvamet luft til forgasseren bør det være! Noen tips i tillegg:

Kald motor: Choken. Ta en justering av den til "vinterposisjon"?

Halvvarm motor: Lugging skyldes gjerne for mager blanding. Typisk falsk luft eller forgasser som er litt ute av justering

Tette forvarmingsrør, bensindampen kondenserer i det lange kalde innsuget og blandingen blir uryddig.

Ventiljustering!

Ellers er riktig stilt tenning og gode tennplugger, ledninger, stifter, kondensator og coil skjeldent feil... I og med at den "skyter" kan det være indikasjon på at tenningen kunne trenge litt service.
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: desember 17, 2012, 23:10:16 pm »

Sjekk forvarming!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!